Blog
Az ominózus kaposújlaki eset után végre sikerült kicserélni a hűtőmet, kapott egy újat. Ha már szét volt szedve ez a része, teljesen kipucoltam a hűtőrendszert, mindent módszeresen átmostam. Viszonyalg tiszta volt, tavasszal cseréltem fagyállót. Egyúttal bekerült a lökhárítóba az a bizonyos rács, ami eddig nem volt benn, ha a helyén van, akkor talán megúsztam volna ezt az egészet. Zé.-nek köszönet a beszerzésért.

Amióta megvan az autó, sőt még előtte is, a csomagtartó fedelet tartó teleszkópok szerepét egy méretre vágott, az autó formáival harmonizáló cserépléc látta el. Szerintem ez majdnem minden 33 gyári tartozéka is lehetett, ugyanis nem sok típustársat láttam, akinek ne lett volna a csomagtartóban:) Persze formája változó, van akinek a napernyő szára, van akinek seprűnyél, nekem tetőléc volt. Ezzel a megoldással az egyetlen problémám az, hogy pakolás közben sokszor okozott fejfájást, főleg akkor, amikor kiütöttem a helyéről és a fejemre/vállamra esett a csomagtartó, ami a szárny plusz súlya miatt elég szépet tudott ütni.
Dacolva a népszokásokkal még korábban szereztem egy pár kombi fasztma telót. Ugyanaz az összes mérete, egyedül a végén lévő szemek nem stimmelnek. A 33 egyik végén kis gömbfej van, a másikon egy szem, viszont a sosemkopel végei egyforma nagy gömbfejek. A kaszniban kicseréltem a gömbfejeket nagyobbra, (45/46, 56, stb gömbfejei) az astra teleszkópok végére átraktam a 33 végeit, kicsit alakítani kellett, mert nem stimmeltek a vastagságok, de a többet erővel mint ésszel elv alapján sikerült a művelet.
Az eredmény? Csodálatos! Egy minimális emelésre szinte felcsapódik a fedél, becsukáskor viszont feszülni kell, h le lehessen hajtani, pont olyan, amilyennek lennie kell.
Még így tél előtt szerettem volna leápolni a fényezést, ezért vettem "hologrammeltávolítós" viaszos 3M pasztát, pár hónapja durva 3M el már átmentem a karcokon de a Turtle waxok nem igazán fényesítették ki a gépet.
Most megvettem ezt a cuccot, először géppel dolgoztam be utánna puha rongyal kifényesítettem. Csodák nem történtek, de elég jó lett :)



160.000 km-nél Jobbos-balos első alsó-külső lengőkar szilent csere (Ruvielle)
Az első lengőkar csere után elvittem futómű állításra, ahol észrevettem (ÉN), hogy a hátsó torziós rúd hajlott. Elvittem Pistihez és egy 20 tonnás préssel vissza egyengette az acél darabot. Így már be lehetett állítani a futóművet. Kiderült, hogy kerékdölést nem lehet az autón állítani, de szerencsére még így is határértéken belül volt, illetve az is, hogy nem volt törve mert az összetartása a váznak 0,00 "eltérést" mutatott.
km: 184500
Munkadíj: 8000 Ft
Futómű beállítás: 5000 Ft


Az ősz beköszöntével feltűnt hogy a NagyVad azonnal fűt, ami télen normális az állófűtésnek köszönhet, de 15 fokban még nem kellen bekapcsolnia. Szóval hőgomba kiszerel (bal első sárvédő alatt), hűtőben egy pohár vízben 5 fokra lehűt, majd kivesz és egy multiméterrel figyelem hogy mikor old (hallani is a kapcsolást). Ha kapcsolt, lemértem a víz hőmérsékletét, esetemben ez 16 fok volt, ami nem okés. Új hőgomba megrendel és beszerel.




Mint kiderült az üzemanyag nyomásszabályzó érzékelője ment tönkre. Hála Manky alfás kolegának sikerült rájönni a bajra! Meg ha már ott voltam lent rá is írtunk egy fain chippet. Hát amit ez a kocsi most művel valami eszméletlen! Nagyon szépen köszönöm neki a segítséget, csak kár hogy ilyen messze lakik tőlem! :)