Blog
A múlt héten cserélve lettek a Hátsó rúgók,"gl szem " csere,tökéletes minden :) kapott még egy futómű állítást is természetesen,téli gumik is fent ,jöhet a tél....
Hát eljött az ideje a kuplung cserének, vettem egy komplett szettet, észrevettük hogy az első és középső hardik is rosszak a váltó tartó gumibakok főtengely szimering egy komplett hengerfej tömítő készlet lett egy kis szelep beállítás új fépofák az összes féktárcsa felszabályozva plusz kapott még egy sportdobot is.
DE a kocsi most már teljesen rendbe :D
Pont egy éve ilyenkor hoztam el az autót :)
1 év alatt 4631 km mentem vele ez betudható annak, hogy nincs mindennapi használatban!
A kötelező szervizeken kívül semmi mást nem kért.
Az átlagfogyasztás beállt 6,4 l/100 km-re amivel elégedett vagyok:)
Üzemanyagból csak OMW Max Motion Dieselt kap.
Téligumi eladva ugyhogy várjuk a tavaszt és a jó időt:)

140ezerre fordult a kilométerszámláló, ami azt jelenti, hogy 20ezer km-t mentem eddig az autóval, nem egészen 14 hónap alatt. Ez alatt elfogyott egy aksi, némi festék a hátsó lökhárítóról, és...és ennyi. Volt még két garnitúra gumi (egy elég ramaty állapotú szett volt rajta, mikor vettem, téligumi nyista), egy olaj és szűrőcsere. Kétsze vagy háromszor kigyújtotta a check engine-t, kipufogóoldali veérműtengely-jeladó hibával. Ez eddig mindig spontán megszűnt és mióta vettem egy ODB olvasó kütyüt nem is jött elő újra. Az autó egyébként beindul lehúzott érzékelővel is, úgyhogy egyelőre nem csináltunk vele semmit. Amúgy meg megy mint a disznó. :) A fogyasztás 10-10,5 körül van, ez is teljesen OK. Az eddigi lejobb autóm..

Felraktam a téli gumit (életemben elöször újat) és érdekes dolog történt. Azon az oldalon, ahol felemeltem a kocsit, a piros nyílnál (képen) elkezdett sűrűn csöpögni a víz, a kívülről, száraz kaszniból. A lemezek illesztéséből jött. Úgy, hogy egyébként garázsban áll a kocsi és előző nap mentem vele 1órát esőben. Ha valakinek van ötlete, mi ez megköszönöm.
Szerelőm állítólag talált egy lyukat a kerék elött, azt betömte.
Volt még első futómű csere is mert csak 25eKm bírt az előző. Ez most a gyári drágább fajta, emélem tovább tart.
Felső motor kitámasztó is cserélve lett, mert elnyíródott a gumi. Nem nagyon érzem a különbséget.

a szervót is próbálgattam picit amire panaszkodtam a múltkor mert álló helyben darabosnak éreztem, de most nem éreztem rossznak, talán a múltkor halucináltam :D
megnézegettem a kormánymű gumiharangokat száraznak tűnik minden, bár becseszne ne lenne az mert már 09es módosított kormányművem van.
aztán megnéztem a leömlőt is, az is egészséges nem fúj ki nicns törött tőcsavar (persze mert új hengerfejet is kapott 80e km-el ezelőtt, valszeg akkor a tipushiba ki lett javítva)
sőt a bölcsőt sem látom különösebben rozsdásnak, már amennyire meg lehetett ítélni egy db levett műanyagburkolattól oldalról.
egyszóval örülök h már más megszívta vele amit meg kellett így remélem már rám nemsokminden marad :)
picit szórakoztam ma a 159-el hogy volt kis időm.
lemosogattam végre mert rendesen tisztán még nem is láttam mióta megvettem :D
megállapítottam hogy ebben a színben ez sosem lesz tökéletesen tiszta :)
-szomorúan konstatáltam hogy a próbakörön még működő vezető ülésfűtés nem fűt, a gomb világít igy gondolom nem bizti baja van (még nem néztem) jó az elgondolásom sztetek?
-aztán próbáltam felszámolni a hátsó ködlámpaizzó problémát amit jelez a vas, az izzó rendben volt, biztosítékokat átnéztem ami hozzá tartozhat, de külön hátsó ködlámpához nem találtam, elsőé rendben volt, viszont áram nincs a csatlakozóján, van ennek külön biztije? hátul a jobbos lámpa mögött is átnézegettem de minden rendben volt ott is a biztosítékokkal.
-leszedtem a jobb első kereket, utána a szerencsére teljesen meglévő műanyagburkolatok vonatkozó részeit is lebontottam hogy csekkoljam a csipogó hosszbordásszíj okozójaként gyanúsított főtengely szíjtárcsát.
Jelentem tökéletesen rendben van, ennek örülünk, de így nem tudjuk mitől csicsereg hidegen.... az összes szíj, feszítő görgő láthatóan új, sőt a generátor szabadonfutó is annak tűnik így kizártam, plusz a szíjat sem rángatja úgyhogy fogalmam sincs....
van további ötletetek? lehet esetleg vmelyik segédberendezés csapágya?
Ja meglepődtem ismét milyen kvanagy fék van ezen :D
sikerült vmi okos gumisnak úgy ragasztani súlyt a felgára hogy picit belemart a súly a nyeregbe olyan közel van...
rámértem a töltésre is, hát nem vagyok elájulva, alapjáraton 13,2-13,4et töltött, ez érzésre nekem kevés, 14 fölött lenne megnyugtató, vagy kellett volna pörgessem picit? (más autókat is mértem ma ott alapjáraton is megvolt 14) rádobálva sok fogyasztót 13V-ig lement alapjáraton. Kezdjek aggódni?
kicseréltem a pollenszűrőt is, nagyon okosan oldották meg a 166-hoz képest. ez tetszik.



Vezérműszíj, görgők, olaj (Selénia 20k) olajszűrő, levegőszűrő cseréje 215755 kmóraállásnál. A jobboldali ajtózár is könnyebben jár kicsit. Viszont a hidegen rángatás sajnos visszatért.
Ma 2 évre aláírták, hogy műszakilag kiváló az autó.
Műszaki érvényesség: 2015 11. 15-ig