Blog
Megállok a posta előtt... várom, hogy végezzen a kollégám, aki bement feladni egy levelet.
Egyszer csak pakk, hátulról megérkezett egy Jumper. Kiszállok, elindulok hátrafelé, és mit látok? A kocsi tök üres!!! Nekem gurult egy üres autó -.-"
Szerencsére megkerült a sofőr, aki készségesen a rendelkezésemre állt, kitöltöttük a betétlapot, és mindenki folytatta az útját. Most a biztosítóra várok
A Totalcar a december 4-i adásban bemutatta a kisfilmet, melyben "Ő" volt a főszereplö!!!! :-) Örülünk!!!!!!
Végre eljött ez a nap is, bár utólag bárcsak ne jött volna.
Vezérlés lecserélve, Dayco vezérműszíj és hosszbordás szíj. A hosszbordás már nagyon gatya volt. Ruville feszítő és vezető görgők. Fém lapátos vízumpa (márkát sajnos nem tudok). Anyagár 32500Ft (köszi Erhard!)
Édesapám szerelő haverja viszont jól megvágott, 12ezer kicsit sok ezért a melóért, mindegy egy emberrel bővült a lista akihez soha többé nem viszem az autót.
A hosszbordás feszítő és vezető még hátra van.

Nem élhetek G-szem nyifogás nélkül, erről már egy, a Jakab Records ( Andy és Zsunior ) által promótált, ám eddig kiadatlan zenei albumomon is tanúskodik az egyik ( igaz, még meg nem írt ) nóta címe. :P :)
Zé.-nél cserélve lettek ( ezen IS ), kaptam ajiba egy pár használt, de az addig bent lévőknél jobb állapotúnak tűnő stab. pálcát is hátra. Az eddigi első fékbetétek is átadták a helyüket jobb állapotúaknak ( ATE ) - köszi, Gyuszi barátom.
Elindítottam egy láncreakciót azzal, hogy kicsréltettem az első alsó lengőkarokat: A beállt csend miatt rögtön meghallottam a hátsó lengőkarok finom nyöszörgését. :(
1 Mivel futómű csere volt, gondoltam legyen minden tökéletes, állítassuk be a futóművet.
Fehérvári úti AKH-ban (mert közel van) azt mondták, be van rohadva a kormányon valami, csak hevítéssel lehet kicsavarni.
2 Vissza szerelőmhöz (Berdo), csak egy erősebb mozdolat és meglazult (mondjuk jobban hozzáfért).
3 Vizsgálat után kiderült, hogy a hátsó szilentek cserések és csak csere után kéne futóművet állítani. Tehát megint +1 kör (mert épp nem ért rá megcsinálni).
A 156 kipuffogója idétlenül tud mozogni menet közben. Ezt ugye belülről nem látni, többen is szóltak ismerősök. Olyan mintha minden gumi elszakadt volna és csak a szentlélek tartaná. Felrakattam egy pu -t a gumi helyett, most fixen áll.
210600 Km és olajcsere kellett, a leeresztőcsavar csak hidegvágóval indult meg, így a kövinél cserélnem kell az egészte, már meg is rendeltem az új gyári csavart. 5w30 Castrol Edge C3 olaj került bele.Természetesen olajszűrő és levegőszűrő is cserélve volt. A haspáncéllal nem gyűlt meg a bajom, hála az új felfogatási módnak :)
Hát eljött a napja, hogy kicseréljük a vezérlést. Illetve Zé napja jött el:-) természetesen vízpumpával. Kilóméteróra állás: 160532
Mivel a nagy fékek miatt nem mentek fel a 14"-os téli kerekeim így el kellett adnom illetve kellett vennem egy 15"-osat ami felmegy:-). Sikerült szereznem egy nagyon jó állapotú felnit gumival, mellesleg megjegyezném a gumik 800 km-ert futottak:-)

Ma leültem, hogy nekiálljak a következő Nagy Túra megtervezésének. A kérdés az, hogy merre kellene menni? Rögtön adódott a válasz: a hegyekbe. Némi keresgélés után csemegére bukkantam: Ötztaler Gletscherstraße A maga 2.829 méterével a legmagasabb autóval elérhető pont az Alpokban. Nincs is messze...
Update másnap:
Ha már hágó, érdekes lenne egy Alpok térképen bejelölni a hágókat, hogy útközben minél többet lehessen érinteni.
Update harmadnap:
Juppé! A neten rengeteget találni, valahogy rendszerezni kellene őket. Egy Excel tábla tökéletes. Elsőre vagy 150 db 1.000 m feletti hágó jött össze.
Már csak valahogy be kellene jelölni őket a térképen.
Update Nr.4:
A munkatársam a Google Earth-ot javasolja, így letöltöttem. Fél éjszaka alatt fel is vittem a listámról a 100 legmagasabbat. (A lista már 200 feletti hágót tartalmaz.) Király, csak az útvonaltervező nagyon gagyi. Két pontot összeköt, de többet a fizetős verzió sem. Más megoldás kell.
Update Nr. 5:
Eszembe jutott hű társam a Mio720 navi, amin iGO fut. (Szegény navi helyett a Jézuskánk újat kell hozni, mert egyre gyakrabban indul újra a legcikisebb pillanatokban.) Mi lenne, ha iGO POI-k lennének a hágók? IT-s munkatársammal némi kutakodás tán rájöttünk, hogy a Google Earth KML fájljait is befogadja. Találtunk is egy oldalt, ahol az Excel fájlomból KML-t csinálnak.
Update 2013.12.04:
A listám szinte kész. 275 db hágót, magashegyi célpontot tartalmaz az Alpokban. Több már meg is volt. A fenti oldal segítségével már mindet ismeri a navi.
Lehet álmokat szőni, tervezni...
Végül is miért ne lehetne a következő éveket a hágóvadászatnak szentelni?
Update 2013.12.08.
Már 350 feletti a lista.
Update 2013.12.13.
390 hágó és magashegyi pont a listán. Egyenlőre ennyi elég. (Bár találtam néhány motoros oldalt, ahol rengeteg kép van a hágókról.) A létrehozott KML fájl a naviban. A bőség zavara.
Sikerült jó pár magashegyi utat is találni az Alpokban.



