Blog
A mai napon lecseréltem az olajat és szűrőket a km állás 176890km. Az olajcsere nagyrészt egyszerűen indult ám a levegőszűrőnél olyat láttam amit még máshol nem. Nevezetesen a szűrő fedelét tartó csavarokra ráfolyhatott valami, mert a fejük olyan szinten korrodált,hogy nem látszott milyen csavar volt eredetileg és emiatt meg se tudtam fogni. Jött Mr Flex és megoldotta a dolgot. A szűrő állapotáról már nem is kell beszélnem, hiszen ezt nem hiszem,hogy az elmúlt időben nem nyúltak hozzá.
Felavattam továbbá az obd olvasómat és kiderült,hogy sajnos hozzányúltak, mert 10789 km-t mutat az ecu a 176890 helyett. Túlpörgetve viszont csak egyszer volt.
A vízhőmérséklet mutató nem akart 90°-ig felmenni.
Kicseréltem a termosztátot, most már akar. :)
Km.:187020

Műszaki előtti utolsó szerelési nap.
Bal hátsó torziós rúd csere megtörtént, a motorháztető előtti esővíz elvezető műanyag lecserélve, valamint egy törött napellenző is orvosolva lett.
Műszaki pipa! :)
Eljött az idő! Kiszúrták a rend éber őrei a matricarendszámot, pontosabban azt, hogy ez nincs bejegyezve a forgalmiba... Jöhet tehát a normál méretű rendszám, okmányirodából rendelve! :( Sajna ezzel nagyon csúnya lett az autó eleje! :( :(
Tuningman - nek köszönhetően sikerült beszereznem ma a mankókereket az autóhoz.
Köszi mindenkinek a segítséget !
Ma hívott a Mester, hogy kész a maradék:-)
Ezzel a lendülettel már mentem is érte, hát mit is modjak, egyszerűen zseniális munka és kivitelezés.Arany kezek között készült.A oszlop kompletten és a 4 ajtóbehúzó fogók kapták meg méltó borításukat.

Megérkezett az új autó,rögtön sok-sok javítgatás kezdődött.Hengerfej le,tömítés csere,csöveket kellet átmosni,mert nem volt fűtés sem.Motoros tetőablak javítva,központizár javítva,minden működik végre,csak a motorhiba villan fel néha.
Ma végre odáig jutottam,hogy sikerült kivillogtatni a hibakódot.Ez házilag kivitelezhető,de meggondolatlanul nem szabad nekiugrani.A kód:1223! Ha minden igaz,akkor lambda-szonda hiba...
103.000 Km. Megtörtént végre a vezérlés és olajcsere a kocsinál. Teljes biztonsággal róhatjuk a kilométereket... :-D Csörgő cartárs ismét precíz volt. Selenia 14.e, szűrő 2.e, üzemanyagszűrő 9.e, vezérlés szett vízpumpával 35.e, munkadíj ........ magánügy.... :-D
Ma végre eltűnt az egyetlen szépséghibája a kocsinak. Volt egy horpi a motorháztetőn, ezt végre teljesen eltüntették. Teljesen szép lett....
munkámból fakadóan újfent sokat kell úton lennem,és autópályázásra kellett egy kocsit szerezni ami hosszú útra kényelmes megoldást nyújt.Első sorban természetesen az alfák felé terelődött figyelmem, ezen belül a 166 volt a lehetseges opcio.Motor nem volt kérdés 2,4 20 szelepes Mjet.Váltóban elkezdtem automatákat is nézni.2006-2007 es évjáratot kerestem.Június óta a mobile.de-n es a használtauto.hu-n töltöttem szabadidőm java részét, ezen kívül több cartársnál is érdeklődtem a kiszemelt feltételek alapján érintett dolgok után (motor, váltó,etc). Ezúton is köszönöm infóikat.Sajnos hosszú idő után sem találtam egy olyan gépet ami 150000 km alatt volt és a szervízkönyv nem veszett el,mindegy hogy idehaza vagy külföldön volt az auto.Novemberben gondoltam egy nagyot,es egy másik olasz márka esetlegesen megfelelő típusait is megneztem.Ekkor akadt meg a szemem egy szintén nem minden utcasarkon kanyargó gyönyörű vason.Fekete metál,minden széppel jóval.Kis utánajárás után kiderült hogy az általam kiválasztott 2.4 Mjettel es japo 5 gangos ótómatával szerelik (mint a 166 okat), így a kísértés győzött.Megérkezett a második olasz a családba egy Lancia Thesis Emblema személyében, a "racer" mellé egy "cruiser" jött.
Remélem sok problémamentes kilometert tudhatunk a jövőben magunk mögött az uj jövevénnyel, akit mimásként is nevezhetnénk, mint fekete bálna.
Így nálam is beigazolódott a mondás miszerint, "az egy olasz vasnál csak a kettő a jobb..." :)


