Blog

>> Tuning és extraArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2013-12-20

Már mikor megvettem a paripát, gondoltam rá, hogy kellene valami sötétebb oldalindex rá, valahogy túl egyszerűnek tűnik a gyári narancsokkal. Elérkezett az idő, és ma meghozta a futár a szép, füstszínű indexbúrákat, hála égnek, izzó is volt a készletben, úgyhogy fel is pattintottam :)

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-12-19

Na erre nem számítottam, h be fog szarni, de sikerült neki.
Kicsit megjárattuk a gépet, nem is volt vele semmi gond, már hízott a májam, h más is agyon dicséri, h milyen jó. Következő nap elindultunk vele, kis melegedés után rátekertem a fűtést, amire az volt a reakció, h teljes szauna hangulatot teremtett a beltérben. Értem ezalatt, h forró gőzt kezdett nyomni a levegőbeömlőkből. Örültem, mint kóborkutya a vietnámi étterem kapujában....
Természetesen a fűtőradiátor eldurrant. Tegnap délután kibontottam, hála az égnek sikerült úgy kiforgatni, h a műszerfalat nem bontottam meg, elég volt a középkonzolt félig kiszedni a helyéről. A kivétel után közvetlen meg is lepődtem, amikor forgatva a boxot közel egy liter fagyállóval találkoztam a bakancsomon. Volt itthon egy másik fűtésbox, abból bontottam ki a radiátort. Egyúttal patikára kipucoltam az egész boxot, elég sok retek össze tud benne gyűlni. Terelők zsírozva, radiátor pucolva kívül belül, box eltakarítva. Ma visszakerült a helyére, még a középkonzolt kell visszarakjam, arra ma már nem volt időm. Pénzbe nem került, minden volt hozzá itthon.

>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-12-19

Végre megvan amit régóta szeretnék, a TI felniszett. Újrafényezzük, mert kicsit karcosak. Alig várom már a tavaszt.
Köszönet a felnikért h-arcos cartársnak.

 
>> EseményGoodboy // Alfa 156 2.4 jééétéédéé // 2013-12-19

Ismét nekilátok összerakni a dizelt,pontosabban S.BÉla aki összerakja a db okban lévö motoromat.
ami kell
-l
kuplung
-turbo,de milyen?? saibor segit azt igérte
-5 db csucs ,mert az enyém eltünt (vki lenyulta)
-önindito by Ferke
-klimakompresszor
-szabadonfutos generátor
-müszaki
január közepére igérte Bécibá a mociimat ,remélem februárban ujra dübörög,,,,

 
>> EseményDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-12-19

2012.12.19-én vettem a gépet, azóta kerek 1 év telt el. Ma este 135.995 km óra állással pihentettem meg a garázsban, így kijelenthető, hogy kereken 8500 km-t tettünk meg együtt. Teljesen meg vagyok elégedve vele, és nagyon hozzámnőtt ezalatt az idő alatt, pedig nagyon gyorsan eltelt az idő... De Alfát vezetni valahogy tényleg más érzés, mint bármi mást. :)

 
>> SzervizBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-12-19

Megtörtént az aktuális olaj- és szűrőcsere. Természetesen ismét Selénia került bele. Általában ez a művelet maximum 1 óráig tart... hát nálam ez 3 napig tartott... mivel még az előző olajcserénél vettem észre hogy a karterba nem sok menet van.
Akkor mivel jobb nem volt, megtette az unixos paszta is, de idővel elkezdett csöpörészni. Most rákészültem a cserére. Leengedtük az olajat, és elvittem a csavart mintának a munkahelyemre, ahol nagyon pöpec csavart csináltak nekem ! Köszi!! Egy mérettel nagyobb lett a csavar és adtak hozzá menetvágót is. na akkor munka után irány a garázs belevágtuk a menetet. OKÉÉÉ mehet bele a csavar... vagy.... ?!? alátét??? na f*sza... azt nem hoztam... Másnapra hoztam megfelelő rézalátétet, betekertük a csavart és kész ! Felraktam az új szűrőt , ment bele az olaj és végre készen vagyunk !
Majd jövő év elején kap xado-t is mert csak jókat halottam róla !
Ja és kösz a türelemért Dzsozy ! :D

Km: 125 300

 
>> Szervizmgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2013-12-19

Nem melegedett, nem melegedett, most kapott új termosztátot.

 
>> EseményChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-19

Tavaszi nagy projekt előreláthatólag a következőkből fog állni:

-Raceline (WRC) első toldat felszerelése (már megvan, csak Bányai Sanyira várok, hogy elkészüljön a fényezéssel.)
-Novitec küszöb toldatok.
-Hátsó törött búra cseréje (rendelve, már csak azt várom, hogy megérkezzen.)
-Üvegek fóliázása B oszloptól hátrafelé.
-Féktárcsák, betétek cseréje.
-Apróbb fényezési hibák kijavítása
-Olajcsere, beleértve a szervót, váltót, fékolajat.
-Felni méretváltás 17"-ról 18"-ra (ha nem jön össze, újrafényeztetem)
-Izzók cseréje valami brutálabbra
-Gyári "szárny" vagy légterelő a hátsó szélvédő fölé

Nem kevésbe lesz, de a végeredmény brutál. Majd meglátjuk mennyi fog belőle megvalósulni. :)

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-12-18

Bejelzett az autó, azt mondta, hogy menjek el a dealerhez! :-)
Hibakód kiolvasás után kiderült, hogy az EGR szelep a bűnös (már megint). Mivel az új árát drágállom, ás előbb-utóbb az is koszos lesz, így a tisztítás mellett döntöttem. Nagyjából 10-ed annyiba került a hibakód kiolvasás és takarítás, mint az új szelep.

>> SzervizAttie // Alfa 159 2.4 JTDM Ti automata // 2013-12-18

Az előző tulaj 70e-nél cserélt vezérlést (mert megszólalt valamelyik görgő), viszont nem cserélte ki a vízpumpát. Ez nekem nem tetszett így. Jobb a békesség, úgyhogy kértem egy komplett cserét.
Ha már itt vagyunk, akkor kértem egy olajcserélt is. Bár ez elvileg 4e km-rel ezelőtt történt meg az előző tulajnál, de nem Selenia került bele. Jobb a lelkemnek, ha Seleniat tudok benne :)
Megcsináltattam a parkradart is, mert az első szenzoroknál szakadtak voltak a vezetékek.