Blog
A srác hívott hogy megvan a program, az enyém se gyári, sok módosítás van benne. Mivel a tesztkörön ahhoz képest hogy módosítva van nem érezte kellően erősnek, azt javasolta tegyük rá a gyárit, amiből csak a DPF van kiírva. No ez megtörtént. Jelentősen gyengébb lett az autó. Mentem vele úgy 150 km-t. Viszont semmilyen körülmények között nincs füst, legalábbis a visszapillantóban látható mennyiségű nincs. Mondtam neki hogy nem akarok eszetlen tuningot, csak a lovak egy részét szeretném visszakapni, úgy hogy ne legyen füst és biztonságos maradjon. Abban maradtunk hogy átírja a progit, és megyek vissza felrakni
Már a befecskendező rendszer rendbetétele előtt elhatároztam hogy szoftveresen is rendet rakok az autóban, csak először mechanikailag akartam helyretenni.
Most jött el az ideje. Egy közeli ismerősöm ajánlotta a PTS Tuning műhelyt Pannonhalmán. Meglátogattam, letöltötte a vezérlőben lévő szoftvert. Ami mellesleg böszme sokáig (45 perc) tart. Abban maradtunk hogy beszerzi a gyárit, azzal összeveti az enyémet, aztán meglátjuk. Mentünk egy tesztkört is.
Mivel egyre gyakrabban kellett volna a csomagtartó,így a hifi kikerül onnan.Valószínü elöbb utóbb egy aktiv láda költözik bele.A cuccok eladók,és az adok veszekben találhatók.
A kupplung némileg megfáradt,így frissítésre került sor.Szerkezet,kinyomó,tárcsa,kettöstömegü.Visszatért a nyomatèk hiányzó rèsze.Köszi Jata.Legutsó utamon a 2 elsö fékbetèt lerùgta a súrlódófelületet amit hangos morgással jelzett.Szintèn cserére került.
A másodlagos gyertyákat ugyanúgy egy 0 227 100 202 - el vezérelt Marelli DIS transzformátor fogja gyújtani. Így most már kettő ilyen gyújtótranszformátor kerül rendszerbe, kellett nekik egy konzol, amelyen elférnek. A konzolt 10mm -es AlMgSi3 -ból sikeresen ki is martam, felszereltem a szelepfedélre, elkészítettem a köteget és ismét a Kugler kábel segítségével gyártódott 4 gyertyakábel is. A másodlagos végfokozat egyenlőre szoftveresen tiltva van, még ki kell cserélnem a hengerfejet, amelyet össze fogok vonni az új hüvelyek beépítésével.

- km óra állás: 121.642 km
- 1.721,20 óra menetidő (71,72 nap!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 8.222,83 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,70 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 28,55 Ft/km
téli csizmácskák feltéve, s ezen a napon vettem észre, hogy egy kedves jóakaró a motorháztetőre 40 cm átmérőjű, szabálytalan formájú kört, valamint bele egy keresztet karcolt. A karc olyan mély, hogy kipolírozni nem lehet, motorháztetőt lehet fényeztetni. Majd egyszer...
...Nos ,mint előző blogposztomban olvashattad, olajfolyás után,most gázolaj folyásom van/volt. Csodás. Autót megemeltük, majd ragasztószalaggal betekertük,hogy hazáig talán nem folyik el annyi (halottnak a csók).
Megvoltam róla győződve, hogy az a műanyag L alakú elágazó törött el, szereztem csere darabot is hamar-gyorsan.
Ma apámmal alábújtunk aknán, és nem ez volt a gond.
Úgy tűnik valaki már kivágott az üzemanyag csőből előttem valamikor egy darabot, és egy nagyobb keresztmetszetűvel helyettesítette, melyet ráhúzott a régire, és bilincsezte, amivel nem is volna gond , csak ez közben elöregedett, és folyatott.
Már nekiálltam telefonálgatni ,hogy szerezzek üzemanyag csövet, holnapig bakon maradt volna az autó, de közben rájöttünk (na jó, fateré a dicsőség :D) ,hogy van egy kb. fél elbontott JTD-m a garázsban ahol szereltünk ,és a gázolajszűrőn mit ad isten rajta voltak a csövek, amik pont jónak bizonyultak. Egy bilincs jó volt ,egy használhatatlanul összerohadt. Az volt a legtöbb idő ,míg szétszedtünk.
Összerak ,felső bilincs meghúz, teszt! Nem folyik, hazajöttünk ,most ezt megírtam, és végre kezdek megnyugodni.



Kb. 2hónapja kartercsere történt az autómon , bizonyos okokból ,ami szerintem világos.
Vettem egy bontott kartert, majd egy cimborámra bíztam a cserét.
10óra fáradságos munka után lecserélte, hát ugye megfelelő szerszámok hiányában lassan megy a móka...
Úgy tűnik nem lett tökéletes, mi több napról napra jobban folyatta az olajat.
Már KUL-on is elég drasztikus volt a helyzet.
Töltögettem utána a friss olajat. Az olajfogyasztásomban szerepet játszik még a turbóm ,ami már az utolsókat rúgja, de egyszerűen sehol sem találok normális turbót...
Úgy voltam vele,hogy majd turbo cserekor újra tömítjük a kartert is, már megvettem az olajat (Liqui Moly5w40 ,6l) , olajszűrő, légszűrő, LOCTITE tömítő egy vagyonért.
Már 1hónapja ott áll a garázsba a sarokba a beépítésre váró olaj, én pedig szorgosan töltöm utána, és apám szentségelését hallgatom nap-mint nap az olajfoltok miatt (jogos) .
Nem várhattam tovább, felhívtam a cimborám ,hogy most ráérek, segítek, de csináljuk meg,mert ez nem állapot.
Így is lett elérkezett a nap, tegnap mentem hozzá ,és nekiláttunk.
A garázsa neki is ilyen ház alatti, hát egy vicc volt lejárni, de végül sikerült. Itt-ott leért, nemgond, megszoktuk már.
Rutinból 4óra alatt végetünk már vele, Loctite-al tömítve, hát rohadtul remélem,hogy 4ezerért (kedvezménnyel) tudja is majd a dolgát :)
Kész, autó összerak, új olaj bele (ja igen ideiglenes olajat míg nem kap turbót 10w40-et kapott) , alul nézegetés, nem folyik, úgy néz ki jó. Kijárás a garázsból, kabaré ismét, de sikerült. Nézzük a betont bazdmeg valami folyik.
Hát rájöttünk ,hogy ez bizony gázolaj, egyik hibát elhárítva előjött egy másik.
Erről a következő blogbejegyzésemben fogok beszélni.