Blog
Ma végre eltűnt az egyetlen szépséghibája a kocsinak. Volt egy horpi a motorháztetőn, ezt végre teljesen eltüntették. Teljesen szép lett....
munkámból fakadóan újfent sokat kell úton lennem,és autópályázásra kellett egy kocsit szerezni ami hosszú útra kényelmes megoldást nyújt.Első sorban természetesen az alfák felé terelődött figyelmem, ezen belül a 166 volt a lehetseges opcio.Motor nem volt kérdés 2,4 20 szelepes Mjet.Váltóban elkezdtem automatákat is nézni.2006-2007 es évjáratot kerestem.Június óta a mobile.de-n es a használtauto.hu-n töltöttem szabadidőm java részét, ezen kívül több cartársnál is érdeklődtem a kiszemelt feltételek alapján érintett dolgok után (motor, váltó,etc). Ezúton is köszönöm infóikat.Sajnos hosszú idő után sem találtam egy olyan gépet ami 150000 km alatt volt és a szervízkönyv nem veszett el,mindegy hogy idehaza vagy külföldön volt az auto.Novemberben gondoltam egy nagyot,es egy másik olasz márka esetlegesen megfelelő típusait is megneztem.Ekkor akadt meg a szemem egy szintén nem minden utcasarkon kanyargó gyönyörű vason.Fekete metál,minden széppel jóval.Kis utánajárás után kiderült hogy az általam kiválasztott 2.4 Mjettel es japo 5 gangos ótómatával szerelik (mint a 166 okat), így a kísértés győzött.Megérkezett a második olasz a családba egy Lancia Thesis Emblema személyében, a "racer" mellé egy "cruiser" jött.
Remélem sok problémamentes kilometert tudhatunk a jövőben magunk mögött az uj jövevénnyel, akit mimásként is nevezhetnénk, mint fekete bálna.
Így nálam is beigazolódott a mondás miszerint, "az egy olasz vasnál csak a kettő a jobb..." :)



Elmentünk 3 napra lazítani kicsit. Épült egy új szálloda Tapolcán,4*, Aurora néven.
Hát kipróbáltuk, mivel nyitási akciók voltak. Klassz, modern, wellnesszes. De főleg a barlangfürdőre voltunk kíváncsiak. Jól kiépült, bár a szabadtéren még mindíg ásatások folynak,de belül minden OK.
Felmentünk a sziklakápolnához, kipróbáltuk a bobpályát, és találtunk egy forrást. Nem kellett sokat keresni, a szálloda sarkánál majdnem beleléptem. Finom a vize, de a helybeliek se nagyon ismerik. A neten utánaéztem, többszáz éves létező forrás.
Ajánlom mindenkinek! Pár kép:









Itt a hétvége, és szántam egy kis időt a kocsira. Kipucoltam a szívócsövet, Légtömegmérőt és a fojtószelepet is, bár meglepően tiszták voltak. Olajszint ellenőrzés, minden OK :) Már régóta nézegettem az első pajzsot hogy fakul, fakul és egyre fehérebbnek tűnik. NA lássuk miből élünk :):) A felni festésből maradt még fekete festék, ne vesszen már kárba... :) Meg tisztítottam körberagasztottam 3 réteggel elfújtam. Hagytam megszáradni és kész! Nekem nagyon tetszik a végeredmény.





4-éve nem volt gépen a vas. Mreni car-társ-nál csináltunk egy hibakód olvasást, és egy élőadatelemzést. Volt egy nagynyomású szivattyú, izzítógyertya, stb. Felhalmozódott az évek során. :) Kiderült, hogy motorvezérlő szerint 50 000 vissza van tekerve az órában. Nem tudom mi értelme............. Tehát most kb 327 000 Km lehet benne. Élőadat elemzés kód olvasás után, teljesen jó volt, kivéve a töltőnyomást. Picit alacsony, illetve menet közben csökken. Múlt héten mentem Pestre, és az autópályán kiderült a csökkenés oka. Felső turbó cső. Valószínűleg már meg lehetett repedve, és nem bírta tovább. Pukkanás, hangos süvítés kíséretében elszállt. Nem messze voltam a (telephelyünktől) óvatosan bevittem, elvágtam ott ahol elpukkant (kb 4-cm hosszú nyíltseb) :) beletoldottam egy 50-es rozsdamentes csövet, 2-2 bilincsel megfogattam, mert ugye peremezni nem tudok. Majd lesz szilikoncső, peremezett csövek minden hova. (idővel).
2013.12.12. Vezérlés csere. Minden szép és jó, tudtam hogy a homlokfal olajos ezért vettem alsó, ill felső szimeringeket is. Tárcsák, feszítő, burkolat lebont, és láss csodát mind a két szimering jó! Honnan az olaj? A generátort már nem ismerni fel az olajsártól........ Nagy takarítás, bújkálás után kiderült hogy a szervószivattyúm adta meg magát. Onnan rácsöppen a generátorra, és veri minden hová. Érdekes módon olaszint fogyást nem tapasztalok, tehát még csak néha néha cseppen. Vezérlés összerakva a következőkkel :Dayco szíj, Denckermann vízpumpa, SKF feszítőgörgő (francia) ,Topran vezetőgörgő. Köszönet az összeállításért: Erhard car-társ-nak :) Reméljük kibírja az idejét. Komplikációk nélkül szét, illetve összement minden.
2013. 12.14: Kisebb felni, jobb gumik... Adatok kicsit később, kora reggel van még :/
Update 2013.12.17: Gumik: Pirelli Snowcontrol 15/nemtudomhányas - mire beértem, elfelejtettem... ... Ember a gumis, nem én :)
Update 2013.12.18: Berendszámosodtam végre, MMR lett a nyertes - érdekes, hogy ha jól tudom, van, amerre MNT körül járnak. :)

December elején sikerült egész jó áron hozzájutnom komplett gyári téli kerekekhez dísztárcsával (185/65 R15 Goodyear UG7), melyek rögtön felszerelésre is kerültek.
A megvétel után sajnos kiderült egy-két apróbb hiba.
A váltókar nem mozog megfelelően, motor hőfok kissé ingadozott, valamint az ablakmosó spriccelője nem működött.
2013.11.26-án átesett egy kisebb szervizen a Zsámbékon található Alfa Romeo szervizben.
- Olaj (Selenia 20K), olajszűrő (Bosch), levegőszűrő, pollenszűrő, ablakmosó pumpa, termosztát csere.
Ezeken kívül átesett egy teljes körű átvizsgáláson is.
- a lengőkarok kezdődő hibáján kívül "szerencsére" minden megfelelő.
2013. Novemberében hozzájutottam életem első Alfa Romeo autójához !
Volt egy kis gondom a melegedéssel meg a hőfokkal. Rákerestem miket írtak korábban de nem lettem okosabb sőt. Van akinek mereven 90 fokon áll van akinek az első vonásnál, van olyan is akinek ingázik a kettő között. Viszont hogy mennyi az első vonás megoszlanak a vélemények 70 vagy 80 fok. Igy gondoltam pontot teszek a dolog végére. Kértem kölcsön a páromtól egy hitelesített hőmérőt és mivel volt otthon egy termosztátom abból feláldoztam a gumicsövet és a képen látható módon bevezettem azt a belsejébe miután beépítettem a csövet az autóba, mivel így lesz pontos a mérés. Meg rákötöttem a FES- re is így összehesonlítottam a három adatot.
Akkor lássuk az adatokat:
óra szerint 50 fok FES szerint 61,6 hőmérő szerint 61,3
óra szerint 90 fok FES szerint 93,5 hőmérő szerint 92,7
és akkor az a bizonyos vonás FES szerint 83,7 hőmérő szerint 83,4
Tehát valószínűbb hogy 80 fokot kell hogy mutasson, és nem 70, ami elvileg logikusabb lenne. Akkor a kiosztás 50 80 90 100 es 130.



