Blog
Ma elhoztam Zé.-től. Nem lett elkapkodva, igazából ráért a dolog. Gyönyörű, karc,-és horpadásmentes lett a nero bella. Kapott friss olajat, és az összes szűrőt is cseréltettem. Kaptam a Mestertől új márkajelzéseket előre és hátra. A napokban átszilenteztetem a felső lengőkarokat is...
Ma ki lett csrélve a fékolaj ''dot5.1", komplikáció nélkül, bár csak saccra cseréltem, mert a lègtelenítő csavar megnyitása után kapásból szép tiszta fékolaj folyott.
Kb 8dl olaj fogyott el.
Km: 226953
Lemosódott a motortér a felújítás után. Az autó még nem. :-)
Orbitális szopás volt a kuplung főhenger csere, kormányoszlop, műszeregység bontás kellett hozzá. Aki szerelt már ilyet, tudja, hogy az egész pedálboxot ki kell szedni. A sasszegek kiimádkozása volt a legszarabb. Kapott a főfékhenger egy felújítást is (Seinsa). Kicseréltem a vezetőoldali ajtóban a rossz központi zár motort, bezsíroztam a zárat-nyitófüleket, visszaakasztottam az ablak mozgatóbowdenjét a csigába.
Új Osram Silverstar izzókat kapott.
Nagyon ki volt szopósodva a kuplungpedál sasszegfurata, megkapta a zöldből származót, így alig van holtjáték, plusz ezzel együtt gyári első szériás pedálgumikat
.
A jobbos első féknyeregbe nagyon durván be volt rohadva a légtelenítőcsavar, szerencsére a közel vörösizzásig hevítés megoldotta, megindult, csavarból is kapott újat. Végül egy bal hátsó féknyerget is kapott, mivel nagyon folyt a fékfolyadék az állítócsavarnál.
A fűtőradiátort, vízhűtőt és tágulási tartályt összekötő T-idom elrepedt, szerencsére Marek tudott adni másikat - végre kiiktatva az összes rejtélyes vízfolyás.


Új év....új élet....megint eltelt két év. Mehetünk a vizsgára.Mivel a legutóbb felírták,hogy rozsdás a kipufogó,jó előre informálódtam,hogy honnan és mennyiért lehet beszerezni...ha kell.
Reggel 8-ra viszem az autót....azaz csak vinném. Állok ki...beesik a fékpedál. Mi a fene...? Hiszen tegnap még mentünk vele,és kutya baja sem volt.
Lehet,hogy csak lelevegősödött.....sebaj,rátöltök.Mira odaérek már jó lesz.
Hát nem lett jó....
Odaérek,nagy nehezen megállok.....alánézek.A bal hátsó keréknél vékony sugárban csorog a fékolaj...
Bemegyek,szólok hogy majd inkább délután hoznám a vasat a vizsgára.
Irány haza,kerék leszed,aláfekvés.....óhogyaza!
A fékerőelosztó ill. a bal hátsó kerék közötti,nagyjából fél méteres színterezett acélcső gyakorlatilag megszűnt létezni...
Kiszed...irány az autósbolt. Lemér,megrendel....11-re itt lesz.
Fékcső megjön,hazavisz.....15 helyen meghajlít,és be a helyére.
Légtelenítés,aztán uzsgyi vissza a vizsgára...
Minden rendben.
Ja...a rozsdás kipufogót nem írták fel...:-)
Tegnap kútnál lecsapattam ,de nem lett szép ,ezért ma olajcsere után elgurultam egy cimborámhoz ,hogy alaposan lecsutakoljam Bocit. Igy már szép lesz ,igaz holnap estére retkes lesz megint ,mert vár ránk egy laza 700 kilóméteres etap Ausztriába.




Eljött a nap amikor végleg megváltunk egymástól!
Remélem jó kezekben lesz és vigyázni fog rá Akos_ !Sok kellemes Alfás kilométert kívánok neki innen is!
Egyenlőre Alfátlanként folytatom...de még egyszer visszatérek!
Addig is marad az alfaamore.hu és az Alfacity!
Ma sor került az olajcserére. Selenia 5w-30 wr pe olajjal ,Ufi olajszűrővel. A levegőszűrűt nem tudtam kicserélni 2db csavar nem akart kijönni a légszűrőházból. Lökhárítót nem volt kedvem leszedni. Majd hamarosan megcsinálom. Fény derült pár tennivalóra. Ereszti az olajat a főtengely szimmeringnél.Majd a vezérlés csere alkalmával ezt orvosolni kell .Az alvázvédelmet is kicsit meg kell babusgatni ,sok helyen le van horzsolva a festék ,gondolom párszor felült valami fekvőrendőrre.
Kilóméter állás: 121100





Megjött az Exide akksi az http://akkumax.hu/-tól.
Este beszereltem és azóta nem jött fel újra a check engine jelzés.
79500 Km


A Komárom melletti Ácsra mentünk el érte.
Az aknás átvizsgálás és a próbaút után egy komáromi szervizben végezték az eredetvizsgát (a motorszámot alig tudta megnézni).
Az eladónál megkötöttem a kötelezőt és elindultunk hazafelé.
Mint utóbb kiderült a biztositas.hu csak másnaptól hajlandó indítani a kockázatviselést, így 700 Ft fedezetlenséget is felszámolt az Allianz.
Ott helyben tankoltunk egy kiadósat és ezután felgyulladt a check engine lámpa majd Budapesten le is tiltott egyszer.
De azért nagyon boldog voltam vele!
79200 Km
Egy ideje melegen a bal keréknél csapágyas hang volt hallható, ami a kuplung kinyomásával jelentősen csökkent. Emellett a 155-höz képest már vásárlás óta nagyon lent fogott a kuplung, ezért nem akartam tovább halogatni a cserét. Zé végezte a cserét, új valeo szett került bele. Hát.. az első kilométereken újra kellett tanulnom az autót vezetni, párszor majdnem le is fulladtam vele :) Jól fog végre a kuplung és ott ahol kell neki.
Kapott friss 75W-90 váltóolajat is.
Óraállás: 113e km
0
556
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV