Blog
Megint eltelt 2 év, újra vizsgára kell vinni az autót. Előtte elgurultam Csörihez, hogy nézze át, minden rendben van -e vele. A futómű átmozgatásánál kiderült, hogy a bal első stabilizátor szilentje elfáradt, ezért kopog a futómű. Minden mást rendben talált. Megrendeltettem vele az alkatrészt és műszaki előtt ki is cserélte. Lemförder került bele, a gyári TRW volt.

Az autón nyári gumik voltak,azokkal mégsem vághatok neki a télnek ,ezért legurultam a Lurdy ház mélygarázsába ,a kedvenc gumisomhoz .Felkerült a 4 db Michelin Alpin A4 . Egyúttal szemrevételeztem a fékek állapotát.



Alfa Romeo 156 2.0 TS Selespeed
2 Gyári dob átalakításával 2 kivezetésű kipufogó rendszer elkészítése. A fő vonal az hogy ne legyen egy szar Lada hangú akármi alapjáraton ! Legyen szép halk az alapjárata de ha kell akkor amikor a paripák dübörögnek akkor azok hangját felerősítse.
Figyelve arra hogy megmaradjunk az ALFA jellegzetes hangjánál ! :)
Itt a link a videóhoz :
Alfám hangja :D
Történt, hogy hibát dobott ki az autó a hátsó ködlámpa bekapcsolásakor. Na gondoltam egy izzócsere megoldja a problémát. Szétszedtem, ismét bekapcsoltam és láss csodát működik, nyitott csomagtérajtónál, viszont zártnál már nem sőt az ajtó lecsukása közben még a tolatólámpa is felvillant. Egyből tudtam, hogy erre nem izzócsere lesz a megoldás. Következő ködlámpakapcsoláskor leállt az autó, se gyújtás semmi. Kiment egy főbiztosíték. Szétszedtem a csomagtérajtóba vezető kábelköteget és meg is lett a bibi, 7 vezetékből 5 szakadt. Egyenként összeforrasztgattam, zsugorcsövet melegítettem rá szigetelésnek. Főbizti kicserélve és tökéletesen működik minden.
Ahogy hallottam ez típusbetegség a berlináknál érdemes ellenőrizni.


Itt volt az ideje hogy felkerüljenek, így december elején sikerült vásárolni 4 nagyon jó állapotú Michelin gumit ValeRosi46 cartárstól. Tapad mint állat!
A fogyasztásommal viszont szenvedtem. Mivel van egy app a telefonomon ami számolja, és hirtelen megnőtt. Felment 7,2-re amit soknak tartottam, bár páran azt mondták nem sok. De nem hagyott nyugodni, így nekiláttam és kezdésnek befújtam WD-40 el az LMM csatlakozóját. Most visszament 6,2 illetve a következő 6,0 lett. Természetesen teletankkal mérem.



Mivel egész jó idő volt így kihagytam a 2 hetenkénti mosót és magam mostam le kívül belül a verdát, nem is sikerült rosszul. Ja és még november közepén felkerültek a téli papucsok acélfelnin természetesen. Egyébként megjött az erő a motorba a generál után szóval most már megyünk is rendesen, hibamentesen 0 olajfogyasztással 5000 km alatt. (kopp, kopp, kopp)


Miután ma meglátogattam a Pókot az alvóhelyén, elgondolkodtam a tavaszi teendőkön. A lista az éppen aktuális "gondolkodási" helyzet alapján folyamatosan módosul:
- olajcsere,
- olajteknő takarítás,
- futómű beállítás,
- légszűrő csere,
- négy új gumi (205/50x16 vagy 205/55x16, a lényeg, hogy csendes legyen - 70 dB alatt),
- középkonzol izzócserék,
- bőrápolás,
- tetőfestés, impregnálás,
- üregvédelem,
- gázbowden olajozás,
- kézifékbowden olajozás,