Blog
Megtörtént, megtörtént amire már nagyon rég vágytam. Újból Alfa tulajdonos lettem. Meglátni és megszeretni csak ennyi volt az egész. Egy Lancia Thesis volt ami még versenyzett a kegyeimért, de a vizuális élvezet amit okozott, majd beülve és vezetve az a hihetetlen érzés, maga a mennyország.A feleségem csak ennyit mondott az első alfás vezetésekor, "ez fekszik a kanyarban, mint cica az ágyban". Nem akarok nagy szavakat használni, de szerintem ez minden idők legszebb autója.


Megadta magát 10. életévére az izzó, cserélve Würthös izzóra
Megtörtént a motorolaj(Xado)és az összes szűrő cseréje is,valamint kitakarítottam a coolert és az EGR szelepet is,volt benne cucc rendesen.
Megérkezett az új garnitúra D1S izzó is,ezeket is cseréltem.
Óra állás:182.700
Kedves kárpitosom egy hét csúszást kért. De mi eddig sem tétlenkedtünk.
GTVm előző tulaja csúnyán megnyúzta a jobb oldalt. Ez a lököstől indul és a hátsó kerékig tart.
Most a lökhárító repedéseit meghegesztettük. Utána, csak hogy ne unatkozzunk :-D kicseréltük az ajtó kárpitokat. Fotó mellékelve

MOL EVO Diesel
56,81 L
előző tankolástól futott km: 1000
átlagfogyasztás: 5,68 km
költség: 26 297 Ft
pontjóváírás: 0 (1122 pont)
Annyi év keresgélés után végre meglett...szinte tökéletes állapot,momo,gyári és a szin is stimmel....yessssssss



Hát eljött az ideje a téligumik beszerzésének. A nyáriak már olyan kopottak voltak hogy száraz úton is csúszott, így közbiztonságilag meg amúgy is megérett a csere. :)
Újra nagyon pénzem sem volt, meg nem zárkózom én el a használt dolgoktól, így vásároltam a neten a használtgumik.hu-ról (Lurdy-ház) 4db Nokian WR2-es téligumit. Összességiben nem bántam meg a dolgot, bár szerintem azért 1-1,5 mm eltérés simán van a hirdetésben levőhöz képest. Mindenesetre még bőven használhatóak, nem félrekopott, stb. Egyéni szerencsétlenségem hogy az egyik szál szakadt volt, így 2 nappal később ki kellett cserélni egy párat. Sajnos ilyenből nem volt hasonló állapotú így két Continental került rá végül a Nokianok mellé, de legalább az átszerelés díján felül nem kértek semmit a hibás gumi cseréjére.
Szóval egy tapasztalatnak nem volt rossz (vagy lehetett volna rosszabb is), azért ha az ember megengedheti újat kell venni! :)
Karácsony előtt ellátogattunk ismét a szervizbe. Kicsit túl szaladtam a kilométerrel is, már 15 ezer körül jártam így aktuális lett egy olajcsere, valamint a hideg beálltával elkezdett nyivákolni az ékszíj is hideg motorral. Volt egy kis hűtővíz folyásom is, az egyik csonknál elengedte magát a műanyag cső. Szóval olajcsere (Selenia 20K), szűrőcserék, bordásékszíj + feszítőgörgők + a klíma kompresszornál is kicsit csapágyas volt a cucc, azt is cserélni kellett. Meggyógyították a vízfolyást is persze.
Már nagyon ráfért egy kis odafigyelés, csak az ember mindig halasztja az ilyen dolgokat. Sajnos, mint kiderült elég vacak állapotban van a vezérlésmódosító, így az új év beköszöntével azt is cserélni kell majd még.
Netes böngészés ill. érdeklődés után arra jutottam, hogy nem fogok gyári alsó borítást rendelni, mert elég drága. Úgy döntöttem, teszek egy próbát a polcar-nál kapható 156 alsó burkolattal, amin nincs semmi kivágás, így saját magam alakíthatom ki a szükséges szellőző lyukakat.
Kerestem egy olyan képet, ami felül- vagy alulnézetből mutatja a V6 burkolatot. Ezen a képen keresgéltem támpontokat, ahhoz, hogy az ovális lyukat lehetőleg pontosan tudjam kivágni. A támpontok végül olyan egyenesek lettek, amik jól beazonosítható pontokat kötnek össze (mint pl. a felfogatási pontok) és kb. érintik a kivágandó lyukat. Rajzolgattam, majd a valóban hasznosakat megjelöltem és azokat felrajzoltam fehér jelölő filccel a burkolatra is. Kicsit igazítottam a lyukon "művészileg" :) majd kivágtuk.
A váltónál egy beömlő van gyárilag, nem pedig olyan szellőzők, mint, amit én vágtam, de egyelőre nem akartam, komolyabb beavatkozást ezen a téren, mert látni szerettem volna felszerelve.
A felszerelés sem volt akadálymentes, mivel a felfogatási pontok nem voltak mindenhol lyukon, de erre számítottam is, utángyártott cuccról lévén szó. Ezeek a lyukak többszöri felszerelés és jelölés után ki lettek igazítva és minden a helyén.
Az ovális lyuk pontosan ott van, ahol kell. A váltónál pedig csak annyit kell tennem várhatóan, hogy a menetirány szerinti első 2-3 rést össze kell nyitnom, tehát egy nagyot kell belőlük csinálni, mivel ott van egy kis hajlítás a burkolatban, így ott be tud áramlani a levegő a váltó alá, ahogy a gyárin is van.




