Blog

>> Eseményafla159 // Alfa 159 SW // 2013-05-16

Megtörtént, megtörtént amire már nagyon rég vágytam. Újból Alfa tulajdonos lettem. Meglátni és megszeretni csak ennyi volt az egész. Egy Lancia Thesis volt ami még versenyzett a kegyeimért, de a vizuális élvezet amit okozott, majd beülve és vezetve az a hihetetlen érzés, maga a mennyország.A feleségem csak ennyit mondott az első alfás vezetésekor, "ez fekszik a kanyarban, mint cica az ágyban". Nem akarok nagy szavakat használni, de szerintem ez minden idők legszebb autója.

 
>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4JTD 20v // 2014-01-05

Megadta magát 10. életévére az izzó, cserélve Würthös izzóra

 
>> SzervizZoli85 // Alfa 156 1.6 T.Spark // 2014-01-05

légzsák tartó patentok csereje.

 
>> Szervizmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-01-05

Megtörtént a motorolaj(Xado)és az összes szűrő cseréje is,valamint kitakarítottam a coolert és az EGR szelepet is,volt benne cucc rendesen.
Megérkezett az új garnitúra D1S izzó is,ezeket is cseréltem.

Óra állás:182.700

 
>> Szervizszpiro // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2014-01-05

Kedves kárpitosom egy hét csúszást kért. De mi eddig sem tétlenkedtünk.
GTVm előző tulaja csúnyán megnyúzta a jobb oldalt. Ez a lököstől indul és a hátsó kerékig tart.
Most a lökhárító repedéseit meghegesztettük. Utána, csak hogy ne unatkozzunk :-D kicseréltük az ajtó kárpitokat. Fotó mellékelve

 

MOL EVO Diesel
56,81 L
előző tankolástól futott km: 1000
átlagfogyasztás: 5,68 km
költség: 26 297 Ft
pontjóváírás: 0 (1122 pont)

 
>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2014-01-04

Annyi év keresgélés után végre meglett...szinte tökéletes állapot,momo,gyári és a szin is stimmel....yessssssss

Hát eljött az ideje a téligumik beszerzésének. A nyáriak már olyan kopottak voltak hogy száraz úton is csúszott, így közbiztonságilag meg amúgy is megérett a csere. :)
Újra nagyon pénzem sem volt, meg nem zárkózom én el a használt dolgoktól, így vásároltam a neten a használtgumik.hu-ról (Lurdy-ház) 4db Nokian WR2-es téligumit. Összességiben nem bántam meg a dolgot, bár szerintem azért 1-1,5 mm eltérés simán van a hirdetésben levőhöz képest. Mindenesetre még bőven használhatóak, nem félrekopott, stb. Egyéni szerencsétlenségem hogy az egyik szál szakadt volt, így 2 nappal később ki kellett cserélni egy párat. Sajnos ilyenből nem volt hasonló állapotú így két Continental került rá végül a Nokianok mellé, de legalább az átszerelés díján felül nem kértek semmit a hibás gumi cseréjére.
Szóval egy tapasztalatnak nem volt rossz (vagy lehetett volna rosszabb is), azért ha az ember megengedheti újat kell venni! :)

 

Karácsony előtt ellátogattunk ismét a szervizbe. Kicsit túl szaladtam a kilométerrel is, már 15 ezer körül jártam így aktuális lett egy olajcsere, valamint a hideg beálltával elkezdett nyivákolni az ékszíj is hideg motorral. Volt egy kis hűtővíz folyásom is, az egyik csonknál elengedte magát a műanyag cső. Szóval olajcsere (Selenia 20K), szűrőcserék, bordásékszíj + feszítőgörgők + a klíma kompresszornál is kicsit csapágyas volt a cucc, azt is cserélni kellett. Meggyógyították a vízfolyást is persze.
Már nagyon ráfért egy kis odafigyelés, csak az ember mindig halasztja az ilyen dolgokat. Sajnos, mint kiderült elég vacak állapotban van a vezérlésmódosító, így az új év beköszöntével azt is cserélni kell majd még.

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-12-31

Netes böngészés ill. érdeklődés után arra jutottam, hogy nem fogok gyári alsó borítást rendelni, mert elég drága. Úgy döntöttem, teszek egy próbát a polcar-nál kapható 156 alsó burkolattal, amin nincs semmi kivágás, így saját magam alakíthatom ki a szükséges szellőző lyukakat.
Kerestem egy olyan képet, ami felül- vagy alulnézetből mutatja a V6 burkolatot. Ezen a képen keresgéltem támpontokat, ahhoz, hogy az ovális lyukat lehetőleg pontosan tudjam kivágni. A támpontok végül olyan egyenesek lettek, amik jól beazonosítható pontokat kötnek össze (mint pl. a felfogatási pontok) és kb. érintik a kivágandó lyukat. Rajzolgattam, majd a valóban hasznosakat megjelöltem és azokat felrajzoltam fehér jelölő filccel a burkolatra is. Kicsit igazítottam a lyukon "művészileg" :) majd kivágtuk.
A váltónál egy beömlő van gyárilag, nem pedig olyan szellőzők, mint, amit én vágtam, de egyelőre nem akartam, komolyabb beavatkozást ezen a téren, mert látni szerettem volna felszerelve.
A felszerelés sem volt akadálymentes, mivel a felfogatási pontok nem voltak mindenhol lyukon, de erre számítottam is, utángyártott cuccról lévén szó. Ezeek a lyukak többszöri felszerelés és jelölés után ki lettek igazítva és minden a helyén.
Az ovális lyuk pontosan ott van, ahol kell. A váltónál pedig csak annyit kell tennem várhatóan, hogy a menetirány szerinti első 2-3 rést össze kell nyitnom, tehát egy nagyot kell belőlük csinálni, mivel ott van egy kis hajlítás a burkolatban, így ott be tud áramlani a levegő a váltó alá, ahogy a gyárin is van.