Blog
Új év....új élet....megint eltelt két év. Mehetünk a vizsgára.Mivel a legutóbb felírták,hogy rozsdás a kipufogó,jó előre informálódtam,hogy honnan és mennyiért lehet beszerezni...ha kell.
Reggel 8-ra viszem az autót....azaz csak vinném. Állok ki...beesik a fékpedál. Mi a fene...? Hiszen tegnap még mentünk vele,és kutya baja sem volt.
Lehet,hogy csak lelevegősödött.....sebaj,rátöltök.Mira odaérek már jó lesz.
Hát nem lett jó....
Odaérek,nagy nehezen megállok.....alánézek.A bal hátsó keréknél vékony sugárban csorog a fékolaj...
Bemegyek,szólok hogy majd inkább délután hoznám a vasat a vizsgára.
Irány haza,kerék leszed,aláfekvés.....óhogyaza!
A fékerőelosztó ill. a bal hátsó kerék közötti,nagyjából fél méteres színterezett acélcső gyakorlatilag megszűnt létezni...
Kiszed...irány az autósbolt. Lemér,megrendel....11-re itt lesz.
Fékcső megjön,hazavisz.....15 helyen meghajlít,és be a helyére.
Légtelenítés,aztán uzsgyi vissza a vizsgára...
Minden rendben.
Ja...a rozsdás kipufogót nem írták fel...:-)
Tegnap kútnál lecsapattam ,de nem lett szép ,ezért ma olajcsere után elgurultam egy cimborámhoz ,hogy alaposan lecsutakoljam Bocit. Igy már szép lesz ,igaz holnap estére retkes lesz megint ,mert vár ránk egy laza 700 kilóméteres etap Ausztriába.




Eljött a nap amikor végleg megváltunk egymástól!
Remélem jó kezekben lesz és vigyázni fog rá Akos_ !Sok kellemes Alfás kilométert kívánok neki innen is!
Egyenlőre Alfátlanként folytatom...de még egyszer visszatérek!
Addig is marad az alfaamore.hu és az Alfacity!
Ma sor került az olajcserére. Selenia 5w-30 wr pe olajjal ,Ufi olajszűrővel. A levegőszűrűt nem tudtam kicserélni 2db csavar nem akart kijönni a légszűrőházból. Lökhárítót nem volt kedvem leszedni. Majd hamarosan megcsinálom. Fény derült pár tennivalóra. Ereszti az olajat a főtengely szimmeringnél.Majd a vezérlés csere alkalmával ezt orvosolni kell .Az alvázvédelmet is kicsit meg kell babusgatni ,sok helyen le van horzsolva a festék ,gondolom párszor felült valami fekvőrendőrre.
Kilóméter állás: 121100





Megjött az Exide akksi az http://akkumax.hu/-tól.
Este beszereltem és azóta nem jött fel újra a check engine jelzés.
79500 Km


A Komárom melletti Ácsra mentünk el érte.
Az aknás átvizsgálás és a próbaút után egy komáromi szervizben végezték az eredetvizsgát (a motorszámot alig tudta megnézni).
Az eladónál megkötöttem a kötelezőt és elindultunk hazafelé.
Mint utóbb kiderült a biztositas.hu csak másnaptól hajlandó indítani a kockázatviselést, így 700 Ft fedezetlenséget is felszámolt az Allianz.
Ott helyben tankoltunk egy kiadósat és ezután felgyulladt a check engine lámpa majd Budapesten le is tiltott egyszer.
De azért nagyon boldog voltam vele!
79200 Km
Egy ideje melegen a bal keréknél csapágyas hang volt hallható, ami a kuplung kinyomásával jelentősen csökkent. Emellett a 155-höz képest már vásárlás óta nagyon lent fogott a kuplung, ezért nem akartam tovább halogatni a cserét. Zé végezte a cserét, új valeo szett került bele. Hát.. az első kilométereken újra kellett tanulnom az autót vezetni, párszor majdnem le is fulladtam vele :) Jól fog végre a kuplung és ott ahol kell neki.
Kapott friss 75W-90 váltóolajat is.
Óraállás: 113e km
Megérkezett a tempomatos kormánykapcsoló illetve az anyós oldali biztonsági öv,mindkettő hibátlanul teszi a dolgát.Thx tipoatti
Megrendeltem a hátsó szett féktárcsát és betétet is(Brembo),hétfő lesz a csere napja :)
Lassan kezdek a végére érni a dolgoknak,legalábbis úgy tűnik.:D
Óra állás:184.100
Ma felújításra került a két első lengéscsillapító is! Ugyan ott ahol a hátsók is! Nagyon korrektek, és gyorsan jó áron dolgoznak!
20e+10 e kettő csapágy, ami a teleszkóp aljában van....
Dec. 19-én friss műszakit kapott az autó. Elöl cserélve lettek a féktárcsák és a betétek, kapott egy új váltókulisszát, valamint friss olajat. Szereztem hozzá itt kint No.-ban egy szép állapotú kormányt is, mert az enyémen már kopik a bőr, de ez végül nem lett jó hozzá, mert kiderült, hogy ráncfelvarrott 56-hoz való. A szervízelést most is Csöri végezte, amit ezúton is köszönök.
Kaptam új forgalmit, mert volt valami kavarás a környezetvédelmi osztályokkal. Örömhír, hogy most beleírta a hölgy az első matricarendszámot is.
Az ünnepek miatti hazautazás és az otthoni országjárás miatt belekerült megint vagy 3500km, de bírta a strapát becsülettel. Elképzelhető, hogy a márciusi hazautazáskor vezérlést is kéne megint cserélni, mert 167e-nél lett utoljára cserélve és már 214ekm-nél járok.
A bal elejéből jövő koppanó hangot egyelőre nem sikerült megtalálni. Csöri szerint a futómű rendben van. Jómagam toronyszilentre gyanakszom, mégha nem is jellemző hiba ez az alfáknál. Picit olvasgattam külföldi oldalakon és egyelőre erre utalnak a jelek.
Zárásképpen leírom még, hogy vettem egy usb-s rádiót a gépbe (KDC-U40R). A gyári belső híve voltam, de untam már az állandó cd írogatást. A beépítőkeret nem igazán stimmel a neki szánt helyre és a színe is eltér a gyári festéstől, de egyelőre ez van. Rendelek majd máshonnan is egyet, hátha az jobb lesz...
Elkezdtem nézegetni az utódot is. Szeretnénk egy 159-est, de még magam sem tudom, hogy milyet. A 2.0-ás dízellel szemezgetek, de azok még picit drágák. Főleg a kevesebb kilométeresek. :)