Blog
Új Marelli motorháztető és csomagtérajtó teleszkópok
És Pityukoma jóvoltából ismét működik a bal hátsó ablakemelőm! Juhhéé :)
A csúszka volt az eredendő bűnös, majd ezek után valószínűleg a sok próbálgatástól a bowden is letekeredett a helyéről, szóval volt egy kis gubanc.
A képen megjelölt kis fül hajlamos letörni, ezek után az ablakot már nem lehet mozgatni, ill lefelé még igen felfelé már nem. A nagyobbik részt már én törtem le amikor megpróbáltam kézzel felhúzni az ablakot.
Miután láttam hogy PItyukomának is volt már ilyen problémája írtam neki, ő egyből felajánlotta a segítségét és garázsát és röpke 3-om óra alatt meg is csináltuk -akarom mondani csinálta- a cserét. :) Igazából eredetileg úgy gondoltam, hogy én csinálom ő meg segít ha kell, nos ebből az lett hogy kvázi lámpatartóként funkcionáltam, mert megcsinált helyettem mindent. Ezúton is köszönöm István, jó volt ez a közös szerelgetés. Már ezért megérte Alfásnak lenni! :)

Ma lefóliáztam a ködlámpákat szép sárga színűre. Több oka is volt ennek,szerintem tök jól néz ki plusz még a ködlámpát is óvja a kisebb kövektől, és elvileg ködben jobban is látni vele. Majd meglátjuk :)
De többnyire azért mert kaptam Giotti155 2.5V6 cartárstól. Innen is köszönet érte ;) Közben megcsodálhattam Rossi&Zsu kocsiját is, ami szintén szép darab csak úgy mint a 155 :) és az a hangorkán ami belőle jön... :)
Ime a végeredmény ! nekem tetszik :)






Szóval. Az autó tartja magát, szerencsére, többszőri külföldi út után is gond nélkül. Amit nem rég tapasztaltam az ablaktörlő lapát kopása. Ezért vettem 2 új lapátot előre:-) 28 eurós költséggel. km: 45:789.
Ma végre felkerültek a Matricák Michelangelójától rendelt vinnyetták .Sokat törtem a fejem ,hova kerüljön a registered matrica ,végül a hátsó oldalablak nyert.



Le kellett cserélnem mind a két első fékcsővet, mert megvotlak repededzve, plusz a jobbos cinkcsőn volt egy lyuk, hálisten a végén, így levágtuk, módosítottuk a végét. Kész is:D
Olaj csere: castrol Edge 10w60 + olajszűrő.
Ma bevittem a munkahelyemre a hintót. Eredetileg azért, hogy a gyári féktárcsáit, a 19"-os felniket bevigyem, de ha már úgyis ott voltam rádugtam diagnosztikára. Szerencsémre csak 2 hibakódot dobott ki, az egyik a vezetőoldali első ülés légzsákjának patronja, valamint a töltőnyomás-érzékelő. Amit lehetett kitöröltünk, a légzsákot sajnos nem engedte az ECU. Fékpadra is beálltam az autóval, leteszteltem az első, hátsó és kéziféket. Az elsők 4 kN körül fogtak mosás után, a hátsók kicsit több, mint 1. A hátsó betétek lassan megérnek egy cserére, de most vannak fontosabb gondok is. A belső féltengelycsuklót szeretném már megcsinálni, mert az zavar leginkább. Meg is mosattam a kocsit, ilyen szép tisztán még nem láttam, de szokáshoz híven elkezdett esni az eső, mikor kijöttem a garázsból. Miután kitöröltük a turbo nyomásérzékelő hibakódját az autó máshogy kezdett viselkedni. Végre nem ugrálva gyorsult, hanem egyenletesen, valamint a hibakód nem is ugrott vissza. A szaki szerint lehet, hogy szét volt húzva a csatlakozó, mikor rá volt fordítva a kulcs, és eltárolta hibának. A küszöb-spoiler felragasztása egészen jól sikerült, örülök, hogy végre úgy néz ki, mintha az autó része lenne, nem pedig egy ott lógó műanyag .





Hát lassan de biztosan halad a beruházás, viszont ha így haladok akkor meg kell kötbérezzem magam mert a februári határidőd nem tudom tartani, úgyhogy műszaki is csak később lesz. Most van az a pont amit már biztos sokan tapasztaltak, hogy majdnem azaz majdnem minden kész, de mindenből hiányzik még egy kicsi. Ez a legrosszabb, mert a munkakedv, türelem, elszántság, na és persze a piszkos anyagiak is fogytán vannak, pedig már az autó orra befordult a célegyenesbe :) Mindent nem sorolnék fel az majd egy következő bejegyzés lesz, de kasztni, futómű, motor, beltér, egyéb apróságok kész - vagy ahogy írtam majdnem kész :). Majdnem pont egy éve van kivonva a forgalomból és már igencsak hiányzik az igazi autó vezetése mert csak off-osokat vezetek egy éve pfffff. Ami még hátra van kipuffogó csere, csomagtér bal oldalának lakatolása, végső összerakás és a legfontosabb MŰSZAKI vizsga, ami ebben az el.....szett rendszerben nem tudom sikerül-e mert a hátsó nyomtáv és kasztni szélesítésem igen feltűnő de szeretném ha maradna. Majd meglátjuk a vak is azt mondta és sosem látta meg. Na mindegy is ez a blog nem sikerült valami komoly műszaki tartalommal bíró bejegyzésnek de sebaj lesz ez még rosszabb is :) Addig is teszek fel egy két képet amik az építés alatt készültek, Sac per kb ilyen volt - ilyen lett sorrendben.







