Blog

Megjött a másik rendelt csatlakozó is.

Ajándékként küldtek mellé 4 arany szelepsapit is. Hiányzott, mint egy falat kenyér. :-DD

 

A dolog úgy kezdődött, hogy elindultunk kilenc körül ebédelni. Mindegy hová, valahová, csak menni lehessen.
6x km után Szigligetnél elértük a Balatont, hát elindultunk északnak a 71-en. Valahol megálltunk fényképeket csinálni, csodaszép az idő és a táj.
Végül Tihanyban a hegytetőn kötöttünk ki a kilátó étteremben. Nagyon szép a kilátás és a kaja is első rendű. Szerencsére találtunk parkolót a Visszhang óvoda mellett a hegytetőn. A parkolójegy meglétét a sárga mellényes úr ellenőrizte is.
Hazafelé indulva megálltunk egy kép erejéig az Ötvös Csöpi féle üldözéses jelenet helyszínén.
Szép időben, végig nyitott tetővel vagy 250 km-t kocsikáztunk. Szép nap volt. A Spider ismét bebizonyította, hogy jobb szórakozást tud nyújtani bárminél.

u.i.
Mind a két alkarom ropogósra sült és a napszemüveg nyoma is egyértelműen kivehető...

 

Reggel nekiláttam a súly restaurálásának. A változatosság kedvéért ezüst színű lett.

 

Levelet hozott a posta. Megérkezett Kínából az egyik rendelt csatlakozó. Az USB-ODB II átalakító. Már csak a másik pakknak kell megjönnie, ami az ODB-ből három pólusút kreál, hogy rádughassam a Pókot a számítógépre.

 

A nyári nagy túrára készülődvén eszembe jutott, hogy jó lenne, ha ki tudnám olvasni a komp adatait. Némi érdeklődés után Liquid Cartárs hívta fel a figyelmemet a csatlakozóra és a hozzá tartozó átalakítóra. Elvileg a kettőt összedugva megvan az összeköttetés a laptop USB aljazata és a Pók három pólusú csatlakozója között.

A Cartárs meg is rendelte nekem a cuccot, már csak meg kell várni, amíg megjön.

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-11-14

Pikk-pakk eljött a következő évforduló is (1114), még tisztán emlékszem, amikor a negyediket számolgattam, de lássuk most a legújabbat, az ötödiket számokban..

km óra állása: 192.148 km
megtett km a vásárlás óta: 75.968 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 6877,0 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 404,9 Ft/l (2012.11.10., Agip 95)
üzemanyagár átlag: 359,4 Ft/l
üzemanyag összköltség az 5 év alatt: 2.389.333 Ft (kedvezményekkel)
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 455,9 Ft/l (2012.04.20., Agip 95) no comment..
full átlagfogyasztás: 9,05l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 17.268 km, és átlagfogyasztás: 8,68l/100km

Tizenéves már.. de nem is ma vettem. Épeszű ember nem biztos, hogy venne alfát, mert hallott róla jót-rosszat. Inkább rosszat. Főleg az elektronikájáról, hogy néha nem működnek dolgok. Ez igaz is, Volt.. mondjuk 15-20 éve, az akkori autóikra, de én tojtam rá, bevállaltam, mert első látásra szerelem volt. Középiskolás korom álmaiautója, egy százötvenhatos.. Emlékszem, mikor húgommal reggelente együtt buszoztunk be az M3-ason és a Corát elhagyva, az M0 után jobb oldalon, de még a Shell kút előtt, volt/van egy hatalmas nagy hirdetőtábla, amelyen nagyon sokáig egy alfa156sw figyelt, minden reggel.. és hát mindketten álmodoztunk, hogy nekünk olyan autó Kell. Teltek az évek, talán el is felejtettem már az autót.. jöttek újabb őrületek - mindig volt vmi. Aztán egyszercsak eljutottam oda, hogy kéne egy saját autó. Volt rá adott forintom, nemhitel.., abból gazdálkodtam. Gyorsan ki is szűrtem, hogy mik a lehetőségek, maradt 3-4 márka, köztük a 156-os.. és az az alfa valahogy mély nyomott hagyott bennem. Utánaolvasgattam, többen ajánlották (fanatikusok:), még többen nem (japán, vagy német autó pártiak:), de nekem akkor már mindegy volt, a vírus már bennem volt. Tudtam, hogy nekem olyanom lesz.. elmentem, megvettem a kiszemelt példányt. (szerintem elég jól jártam vele a többihez képest) és azóta megvan. Talán már el kellett volna adnom - hiszen tizenéves.. - és újat venni helyette, egy fiatalabbat, jobbat, szebbet. Talán. De én még mindig ragaszkodom hozzá. (milliókat - igen, szó szerint..) beleöltem már, tudom, hogy nem hogy azt, de talán már a vételárat felét sem kapnám meg érte, a mindenféle plusszal együtt. De én még - az összes hibájával együtt - foggal-körömmel ragaszkodom hozzá. Ez lehet, hogy rossz döntés, mert lehet, hogy más autóra nem költene ennyit az ember. Mert minek, vagy nem kell. De én szeretem, ha valahogy egyedi az amim van. Szeretem az olyan dolgokat, amiből egy van és másnak nincs pont olyan.. Hát így lettem az évek alatt alfa függő..

>> EgyébWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2012-11-20

205/55 R16-os téli Yokohama gumiabroncsok 4 lemezfelnivel.

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2012-11-21

Idén nem sok minden történt a vassal. Tette a dolgát, jöttünk-mentünk elég sokat. Szeptemberben lecseréltem az olajat (beleugrott 15000 km), 5W30-at kapott, mert az volt. Majd nyárra megkapja a 5w40 WR-t.
Feltettem a téli gurigákat is. Ja, kb. egy hónapja volt, hogy nem indult a vas. Akku lefáradt. Felraktam töltőre, oké volt egy hétig, de pár nap állás után megint nem indult. Akku lemerülve... Hohó, itt valaki lopja az áramot!! Rámértem lakatfogóval, 400mA tűnik el valahová. Hamar rájöttem hogy lefáradt az erősítő. Nem kapcsolt be, de folyamatosan szívta a delejt.
Szétkaptam hirtelen felindulásból. A látvány egyértelmű volt, az inverteres táp egyik mosFet-je elpukkant. IRFZ 34N névre hallgat. Ma volt időm, hazafelé beszaladtam a Bercsényi u.-ba, és beneveztem négy IRFZ 44N-re, ami még pár A-rel többet is tud.
Csere megvolt, újra szól a hatlövetű!
Ha valakinek kell, van még 2 Fet :)

>> EseményRicsi 147 // Alfa 147 1.9 Jtd 16V // 2012-11-28

Kicsit több mint 1 hónapja van meg az autó 4 ezer kilométert tekertem bele :D Most már kezdjük megszokni! Beköltöztünk a városba és pont a lakás alatt lévő garázs kiadó lett, nagyon megörültem, hogy nem kell a kis Alfának kint állnia az utcán, lebeszéltem az emberkével h megnézem a garázst kipróbálom h befér-e akkor is látszott már h nagyon szűkös lesz, és inkább tolatva kellene beállni, hát betolattam és sikerült lehúzni a vezetőoldal felől a hátsó ajtót egy kb 5 centis részen nem olyan vészes de sztem fényezni kell majd nyáron :( :S úgyh marad az orral előre beállás. Eddig ennyi remélem később se lesz vele semmi gond és még egy 5-6 évig nálam marad! Frissítés: pár kép az okozott kárról és a javításáról a hátsó sárvédőknél a kő felverődés okozta károkat is megcsináltattam!

 
>> EseményRicsi 147 // Alfa 147 1.9 Jtd 16V // 2012-11-21

2012.10.08 elhoztuk az autót, 81265 Km-rel, nagyon szokatlan volt, vissza sírom még a régi autóm (Fiat Brava, 4 évig volt nálam, 90 ezer problémamentes kilométert húztunk le együtt...)