Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-04

Ma felkerültek az új felnik. Mindegyik hibátlanul fut, és a gumis szerint is szép állapotban vannak.
A felnik mellé kapott a Pók 20 db vadi új, 10 mm-el rövidebb kerékcsavart is.
Elöl nem is venni észre a 10 mm-es ET eltérést. Hátul, ha nagyon akarom észreveszem, de nem feltűnő. Nyomtávszélesítőből 10 mm-est nehéz lesz beapplikálni, mert az agy is kb. ennyit nyúlik be a felnibe, így a központosító nehezen "toldható". Ellenben hátul akár 20 mm is elférne, ami már jól kivitelezhető.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-03

Felpróbáltam az új felniket és érdekes dolgot tapasztaltam.
Az eredeti kerékcsavarokkal nem tudtam rögzíteni az újat, mert nem tudtam betekerni!
A csavar a régi felniből 2 cm-t lóg ki (3. kép), míg az újból 3-at (4. kép).
Minden valószínűség szerint az eltérő ET-t (30,5 vs 41,5) egyszerűen úgy állították be, hogy a csavar alatti részt egyszerűen vékonyabbra öntötték.
Tehát ha sikerül szereznem 10-12 mm-es pogácsát ugyan ott leszek, mint a gyári felnivel. Csavart nem kell vennem. Illetve kell, ha nem lesz pogácsa.

Némi infó "pogácsa" ügyben: klatty 1 - klatty 2

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-05-30

A Pók megvétele óta gondolkodom a felnik cseréjén. Alapvetően tetszik, de látni rajta, hogy nem mai dizájn. Három év után a gondolatot tett követte. Trencsikéknél eladó sorba került egy gyönyörűen felújított 147-es szett, nem akármilyen, hanem a 16-os!
Elmentem, megnéztem, felhívtam Csörit, hogy az ET 41,5 elfér-e, majd megvetem.
Hogy mibe tér el a legutolsó fajta Spider felnitől? Nos az 7x16 ET ?? ez pedig 6,5x16 ET 41,5. (A jelenlegi 6,5x16 ET 30,5)
A dizájn ugyan az. Ráadásul hibátlanok.
Felrakjuk és meglátjuk, hogy mennyire lesz beljebb.

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2012-11-18

2012 11 18-án átadtam a GTV-t az új tulajdonosának. Utolsó utunk Bécs mellé, Giesshüblbe vezetett. Innentől kezdve Ausztriában folytatja tovább pályafutását.

Életem egy korszaka lezárult.

És 16 éve először.....nincs Alfám.

 
>> Szervizzsazo // Alfa 147 Distinctive // 2012-11-18

A hétvégén ki lett cserélve a két első felső lengőkar , és a termosztát . Még jövő héten kell egy futómű beállítás , majd téli gumi vásárlás következik , és akkor már rendbe lesz télire .

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-11-18

Napok óta kiégett helyzetjelzővel mászkálok. Nem az a baj, hogy nincs pótizzóm, az maradt a múltkori bevásárlásból. Az se, hogy lusta vagyok kicserélni, háromszor is nekimentem. Először pusztakézzel, mert keménynek hittem magam, mint Tarzan talpa. Nem nyert, a foglalat simán kijött a helyéről, de az izzó belegyógyult. Másodszorra elővettem a benga kombináltfogót (kisebb nem volt kéznél), próbáltam vele mozgatni az izzót, de nem mertem nagyon megszorítani, nehogy eltörjem. Ma volt a harmadik menet. Kerítettem kisebb fogót, és szétkaptam, mint Ivánt a gránát. Mármint az izzót. Elsőre összetörtem az üvegét, aztán kitéptem a belsejét, de a fém része még mindig a foglalatban van. Összehajtogatni sikerült, de kicibálni nem. Holnap, ha világos lesz, jön a negyedik menet...

Az Alfa meg csak röhög rajtam: ma estére kiégett a jobbos tompított is. H7 ráadásul nincs is itthon, szóval a holnapi pankráció előtt még azt is keríteni kell.

Készült pár művészi fotó....nekem nagyon tetszik :-) A fotóművész: Zoli!

>> EseményViktor85 // Alfa Alfasud 5 ajtós // 2012-11-18

2010. szeptemberében sajnos el kellett adnom. Azóta új gazdája van.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-11-18

Ma nekiálltam a kipufogót lebombázni. Szó szerint kell érteni. Katalizátor lejött, viszont a hátsó két csavart eltörtem, mert nagyon erős vagyok. :-) Az egyiket lazításnál. Gyengén ketté tört. A másikat pedig, öööö na az se akart kijönni, ezért meghajtottam és eltört. :-D Utána kiütöttem. Majd pótolom a két csavart. Elől könnyebb volt. A leömlőnél lejött három csavar a négyből. A negyedikhez nem fértem hozzá. A "csőkulcsot" természetesen otthon hagytam. Azért raktam idézőjelbe, mert az a szerszám nem erre való. Műanyag nyelű. Hazaautóztam érte. De már mosolyogtam, amikor nekifeszültem. :-D Eltört. :-D Most kipu nélkül áll az Alfa a garázsban. Holnap folytatom. Apám ad kulcsot. Ma már nem volt kedvem. Utána rezonátor cső csere és a katalizátor helyett felmegy a gázgyorsító. A vásárolt katit, pedig elteszem későbbre. Még egy vásárolt új alkatrész, amit nem használok, mint az első fékeknél.