Blog

Amikor leszedtem a középkonzol oldalsó burkolatát, akkor világosodtam meg, hogy miért is áll ilyen kajlán a kormányoszlop alsó takarója. A térdlégzsák házára felragasztott tépőzár ellendarabok leváltak a felületről (1. kép). Apró hiba, de ezt nem gondolták át teljesen. Gyakorlatilag 1,5 cm2 kétoldali ragasztó tart egy egész nagy matériát, mely a kormányoszlop mozgatásakor, ráadásul még igénybevételnek is van kitéve.
A javítás menete:
- A tépőzárak összevadászata (2. kép).
- A kétoldalú ragasztó eltávolítása a tépőzár darabokról.
- A térdlégzsák zsírtalanítása.
- A tépőzár darabkák visszaragasztása a helyükre (3. kép) sziloplasztos ragasztóval (Pl.: Loctite 595).

Volt egy idegesítő nyikorgása a középkonzol, sofőr jobb lábszáránál levő kárpitelemnek. Amikor nekiengedtem a lábam súlyát (1. kép - piros nyíl), az némileg ropogott. Nem volt hangos, de így, zene hiányában zavart. Nemhiába, a 159 egy igazán csendes, és jól összerakott autó.
Amikor kiszereltem az ülést, fűtésének javítása miatt, kaptam az alkalmon, hogy könnyen hozzáférhető, ezért kiszereltem (2-3. kép) majd megvizsgáltam (4-5. kép), hogy miért nyikorog.
A leszedése igazán egyszerű: Alulról alá kell nyúlni, és kifele-lefele húzva, a patentok kiakadnak és az elem eltávolítható.
Arra jutottam, hogy egyrészt az illesztő tüskék (6. kép), másrészt a műanyagelemen levő bőrhatású bevonat a hang forrása, ahogyan azok illeszkednek a középkonzolhoz.
Több se kellet, a problémás részeket bevontam TESA bandázsszalaggal (7-8. kép).
Nem mondom, hogy tökéletesen elcsendesedett, de így már szinte teljesen észrevehetetlen.

>> Autóápolásdroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-04-27

A futóműállításkor Dombi Úr figyelmembe ajánlott egy profi gumiápoló terméket. Nem volt ellene kifogásom mert a Prevent gumiápolójával egyáltalán nem voltam elégedett. Bár a glicerinezés után, már az is előrelépés volt.

A termék neve:

CRC Tire Shine - gumiabroncs fényező (1. kép)

A CRC-ről tudni kell, hogy amerikai gyártó, és igen jó termékei vannak. Féktisztítójának hatékonysága kimagasló. Ezt már korábban tapasztaltam.

A termék előnyei:

- Hab állagú, így könnyű a felvitele és meglehetősen kiadós. Már vagy 15x használtam, de még mindig 1/3-ig van. Én nem a gumiköpenyre (2. kép), hanem egy vastag mosogatószivacsra nyomok két szilványi mennyiséget oldalanként, amit bedörzsölök a szivaccsal a gumiba.
- Nem fényes, hanem selyemfényű.
- Ápolja a gumit.
- Véd az oldalfal kirepedeződéstől.
- Rámehet a futófelületre is, nem fog csúszni.
- Elvileg koszos gumiabroncsra is felvihető, bár én ezt nem próbáltam.
- Tartós hatása van. 3-4 gőzborotvás mosást simán kibír.

Beszerezhetőség:

Bárdi dealereknél, vagy pl. itt.

Ár:

1.700,-Ft

 

A mai napon a nyári kerekek felszerelése után, eltettem a téli kerekeket.
A kereket elrakás előtt magasnyomású mosóban lemostam, a gumikat leápoltam Prevent Gumi és műanyagápoló-val (1. kép), majd a makacs szennyeződéseket a felni belsejéről nitrohigítós ronggyal letöröltem (2. kép).

Futásteljesítmény a szezonban:

1.561 km

Futásteljesítmény összesen:

1.561 km

Kopás:

A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.

1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH

1. - 7,8 - 7,9 mm 2. - 7,9 - 8 mm
3. - 8,1 - 8,3 mm 4. - 8,1 - 8,2 mm

>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-11-22

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-11-22

A küszöb restaurálásánál, leszedéskor megsérült a spoiler, a javítása ma elkészült.

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-11-22

A cím tulajdonképpen kamu. Világít az, csak nem úgy, ahogy szeretném. Mivel a következő napokban nemcsak városban és világosban fogok rongálni, megvettem egy benzinkúton az első szembejövő H7 izzót. Erhardhoz csak hétfőn jutok el, pedig a Night Breakerek már nála vannak. Most az a kérdés, hogy ha felmarkoltam őket, bele is tegyem az Alfába, a mostaniak meg menjenek tartaléknak, vagy várjam meg, amíg kiég valami. Eh, nehéz ez...

 
>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2012-11-22

A padlólemezen egy foltban komolyabban kezdett rozsdásodni. Ezt még a tél beállta előtt megcsináltattam. Kivágták, befoltozták...

Megjött a másik rendelt csatlakozó is.

Ajándékként küldtek mellé 4 arany szelepsapit is. Hiányzott, mint egy falat kenyér. :-DD

 

A dolog úgy kezdődött, hogy elindultunk kilenc körül ebédelni. Mindegy hová, valahová, csak menni lehessen.
6x km után Szigligetnél elértük a Balatont, hát elindultunk északnak a 71-en. Valahol megálltunk fényképeket csinálni, csodaszép az idő és a táj.
Végül Tihanyban a hegytetőn kötöttünk ki a kilátó étteremben. Nagyon szép a kilátás és a kaja is első rendű. Szerencsére találtunk parkolót a Visszhang óvoda mellett a hegytetőn. A parkolójegy meglétét a sárga mellényes úr ellenőrizte is.
Hazafelé indulva megálltunk egy kép erejéig az Ötvös Csöpi féle üldözéses jelenet helyszínén.
Szép időben, végig nyitott tetővel vagy 250 km-t kocsikáztunk. Szép nap volt. A Spider ismét bebizonyította, hogy jobb szórakozást tud nyújtani bárminél.

u.i.
Mind a két alkarom ropogósra sült és a napszemüveg nyoma is egyértelműen kivehető...