Blog
Amikor leszedtem a középkonzol oldalsó burkolatát, akkor világosodtam meg, hogy miért is áll ilyen kajlán a kormányoszlop alsó takarója. A térdlégzsák házára felragasztott tépőzár ellendarabok leváltak a felületről (1. kép). Apró hiba, de ezt nem gondolták át teljesen. Gyakorlatilag 1,5 cm2 kétoldali ragasztó tart egy egész nagy matériát, mely a kormányoszlop mozgatásakor, ráadásul még igénybevételnek is van kitéve.
A javítás menete:
- A tépőzárak összevadászata (2. kép).
- A kétoldalú ragasztó eltávolítása a tépőzár darabokról.
- A térdlégzsák zsírtalanítása.
- A tépőzár darabkák visszaragasztása a helyükre (3. kép) sziloplasztos ragasztóval (Pl.: Loctite 595).



Volt egy idegesítő nyikorgása a középkonzol, sofőr jobb lábszáránál levő kárpitelemnek. Amikor nekiengedtem a lábam súlyát (1. kép - piros nyíl), az némileg ropogott. Nem volt hangos, de így, zene hiányában zavart. Nemhiába, a 159 egy igazán csendes, és jól összerakott autó.
Amikor kiszereltem az ülést, fűtésének javítása miatt, kaptam az alkalmon, hogy könnyen hozzáférhető, ezért kiszereltem (2-3. kép) majd megvizsgáltam (4-5. kép), hogy miért nyikorog.
A leszedése igazán egyszerű: Alulról alá kell nyúlni, és kifele-lefele húzva, a patentok kiakadnak és az elem eltávolítható. 
Arra jutottam, hogy egyrészt az illesztő tüskék (6. kép), másrészt a műanyagelemen levő bőrhatású bevonat a hang forrása, ahogyan azok illeszkednek a középkonzolhoz.
Több se kellet, a problémás részeket bevontam TESA bandázsszalaggal (7-8. kép).
Nem mondom, hogy tökéletesen elcsendesedett, de így már szinte teljesen észrevehetetlen.








A futóműállításkor Dombi Úr figyelmembe ajánlott egy profi gumiápoló terméket. Nem volt ellene kifogásom mert a Prevent gumiápolójával egyáltalán nem voltam elégedett. Bár a glicerinezés után, már az is előrelépés volt.
A termék neve:
CRC Tire Shine - gumiabroncs fényező (1. kép)
A CRC-ről tudni kell, hogy amerikai gyártó, és igen jó termékei vannak. Féktisztítójának hatékonysága kimagasló. Ezt már korábban tapasztaltam.
A termék előnyei:
- Hab állagú, így könnyű a felvitele és meglehetősen kiadós. Már vagy 15x használtam, de még mindig 1/3-ig van. Én nem a gumiköpenyre (2. kép), hanem egy vastag mosogatószivacsra nyomok két szilványi mennyiséget oldalanként, amit bedörzsölök a szivaccsal a gumiba.
- Nem fényes, hanem selyemfényű.
- Ápolja a gumit.
- Véd az oldalfal kirepedeződéstől.
- Rámehet a futófelületre is, nem fog csúszni.
- Elvileg koszos gumiabroncsra is felvihető, bár én ezt nem próbáltam.
- Tartós hatása van. 3-4 gőzborotvás mosást simán kibír.
Beszerezhetőség:
Bárdi dealereknél, vagy pl. itt.
Ár:
1.700,-Ft


A mai napon a nyári kerekek felszerelése után, eltettem a téli kerekeket.
A kereket elrakás előtt magasnyomású mosóban lemostam, a gumikat leápoltam Prevent Gumi és műanyagápoló-val (1. kép), majd a makacs szennyeződéseket a felni belsejéről nitrohigítós ronggyal letöröltem (2. kép).
Futásteljesítmény a szezonban:
1.561 km
Futásteljesítmény összesen:
1.561 km
Kopás:
A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.
1. - JE                     2. - BE
3. - JH                     4. - BH
1. - 7,8 - 7,9 mm	2. - 7,9 - 8 mm
3. - 8,1 - 8,3 mm	4. - 8,1 - 8,2 mm


A cím tulajdonképpen kamu. Világít az, csak nem úgy, ahogy szeretném. Mivel a következő napokban nemcsak városban és világosban fogok rongálni, megvettem egy benzinkúton az első szembejövő H7 izzót. Erhardhoz csak hétfőn jutok el, pedig a Night Breakerek már nála vannak. Most az a kérdés, hogy ha felmarkoltam őket, bele is tegyem az Alfába, a mostaniak meg menjenek tartaléknak, vagy várjam meg, amíg kiég valami. Eh, nehéz ez...
A padlólemezen egy foltban komolyabban kezdett rozsdásodni. Ezt még a tél beállta előtt megcsináltattam. Kivágták, befoltozták...
Megjött a másik rendelt csatlakozó is.
Ajándékként küldtek mellé 4 arany szelepsapit is. Hiányzott, mint egy falat kenyér. :-DD




A dolog úgy kezdődött, hogy elindultunk kilenc körül ebédelni. Mindegy hová, valahová, csak menni lehessen.
6x km után Szigligetnél elértük a Balatont, hát elindultunk északnak a 71-en. Valahol megálltunk fényképeket csinálni, csodaszép az idő és a táj.
Végül Tihanyban a hegytetőn kötöttünk ki a kilátó étteremben. Nagyon szép a kilátás és a kaja is első rendű. Szerencsére találtunk parkolót a Visszhang óvoda mellett a hegytetőn. A parkolójegy meglétét a sárga mellényes úr ellenőrizte is.
Hazafelé indulva megálltunk egy kép erejéig az Ötvös Csöpi féle üldözéses jelenet helyszínén.
Szép időben, végig nyitott tetővel vagy 250 km-t kocsikáztunk. Szép nap volt. A Spider ismét bebizonyította, hogy jobb szórakozást tud nyújtani bárminél.
u.i.
Mind a két alkarom ropogósra sült és a napszemüveg nyoma is egyértelműen kivehető...












1
368
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - 159
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 









