Blog

>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2012-11-16

Ma végre kiderült, hogy mi volt a váltó "baja". Kevés volt az olaj, ezért volt, hogy nem mindig vette a fokozatokat. Ezt a problémát orvosultuk, mindjárt kapott 2 deci Tutela CS Speed-et. Ha már ott jártunk, mindjárt megtanították újra váltani:)

 

Ma sikerült beszereznem két nagyon fontos alkatrészt Phontól. Egy ellensúlyt, ami ugyan kissé rozsdás, de a gumírozása sokkal jobb állapotban van. Drótkefe és festés várja.

Egy hátsó fékerő szabályozót, ami szintén kissé rozsdás. A felfogató lemeze viszont nagyságrendileg jobb állapotban van az enyémnél. Drótkefe és festés várja, és végre szétszedhetem, hogy hogyan működik.

 

Ma Phonnál jártunk. Két órányi várakozás után előkerült és adott egy váltót. Ez lesz berakva a jelenlegi folyatós helyett. Átvételkor csontszáraz volt. Szerencsére vittem műanyag ládát, mert mire hazaértünk egy csomó kifolyt belőle.

Sikerült visszacserélnem a korábban kapott, kissé túlméretes emelőt is, most már be fog férni a pótkerékbe.

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-10-19

162 247 Km
Olajcsere: Mobil 1 Peak Life 5W-50 + szűrő

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-09-16

A két első ajtón lévő esővető gumi hátsó végét teljesen megette a rozsda. Az újak elég horror áron lettek volna ezért jó állapotú bontottakat szereztem be.

>> Tuning és extraGyalu // Alfa 156 2.0 TS SW // 2012-11-15

A blokkról le került a váltó, amit gyorsan el is szállítottam Zéhez, egy gyors átvizsgálásra. A váltó tökéletes és végre meg is tisztult:) Már itt is pihen a pincébe és várja, hogy bekerüljön az autóba. Az alfa 156 hoz képest 30% hosszabb lesz így a végáttételem, ami alap esetben elég rövidre sikeredett.
A blokk és a hengerfej Bauer Mikihez került. A vezérmű tengelyek picikét kopottak voltak azért ezek cserélve lettek a szívó benzinesére, melyek nagyobbakat nyitnak, de így a végére kell csináltatni két fokolható kereket, valamint cserélve lettek a kipufogó oldali szelepvezetők is. Mindezek mellett portolva is lett.
A blokk szétszedése után kiderült, hogy a 4. henger hajtókar csapágya olaj hiányában elment az örök vadászmezőkre és vitte magával a főtengelyt is. De a blokkhoz kaptam egy ajándék főtengely, ami hála istennek jó állapotban volt.
A főtengely átesett egy komplett takarításon és egy enyhe könnyítésen.
Dugattyú és hajtókar izmosabbra cserélése igen költséges lett volna, így maradtak a gyáriak egy sor új gyűrűvel.
Az összes csapágy cseréje mellett kellett egy másik olajszivattyú is, mivel a gyári nem végezte jól a dolgát.
Jövőhéten lesz végre egyben a blokk és lehet tervezgetni a szívátültetést :)

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-07-21

A nyári kánikulában, bekapcsolt klímával a motorhőmérséklet sokszor 105°C néha 110°C is volt, akármilyen óvatosan nyomtam a gázt. A gyári réz hűtő volt még benne amiből ki lehetett seperni a bordákat, úgy el volt rohadva. 2 nap múlva már tettem is bele az új alumínium Hella hűtőt. Kicseréltem a kiegyenlítő tartályt is egy bontott, de hibátlan darabra mert az enyém elöregedett és akkora repedések voltak rajta, hogy a nyomást sem tartotta. Végül a termosztátházban lévő motorhőmérséklet jeladót is kicseréltem, bár utólag kiderült, hogy ez hibátlan volt. Feltöltéskor az addigi zöld fagyálló helyett pirosat használtam ami elvileg jobb az alumínium alkatrészeknek. Km állás: 158600

>> Tuning és extraGyalu // Alfa 156 2.0 TS SW // 2012-11-15

Sokat gondolkodtam a gyári 2.0 ts blokk cseréjén egy turbós motorra. Sok keresgélés után a racing bazáron találtam egy olcsó blokkot, váltóval és kábelköteggel. Az eladó állítása szerint a blokk olajnyomás beteg volt, így a belsejéről semmit sem lehetett tudni... De az ára így is baráti volt. Szóval meg is vettem! Sikerült is mindent beszuszakolni az sw hátuljába és nyugdíjas tempóba Budapestre szállítani:)

 
>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-07-20

A felkerült 16mm-es nyomtávszélesítők miatt 4 személlyel a hátsó kerék kicsit beleért a sárvédőívbe. Nem maradt más, peremezni kellett hátul, amit Vittorio valósított meg!

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-07-14

Az első stabilizátor karokat kicseréltem, mert az egyik kopogott. Birth-et kapott...