Blog

>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-11-02

Az ember a jót könnyen megszokja, és mivel a másikba volt ablakfelhúzó automata, ebbe meg nem, nekiálltam beszerezni egyet. Hát az elején szenvedtem vele, mert ilyent még nem raktam be, meg a kapcsolási rajz is eléggé silány volt hozzá. Aztán olvasgattam meg GTPeti segített megfejteni hogy is kell bekötni ezt a szerkezetet. Sikerült beszerelni bár kellett méricskélni hozzá, mi merre megy. Ráadásul volt +, és - vezérlése, így könnyű volt indító impulzust adni neki. Sorba húzza fel az ablakokat, és a végén még egyszer leellenőrzi.
A másik az ablaktörlő kar, amit megcsináltam mert zavart, hogy lejött róla a festés. Mindig láttam ha kinéztem a szélvédőn, az meg sűrűn megesik vezetés közbe. Meg a lapátok is le lettek cserélve mert nem tetszett ez a Bosch. Kerestem már rá olyant ami tetszik, de nem találtam. Csöri viszont valami Isteni ötlettől vezérelve elő hozott egy pár gyárit, hogy esetleg nem kell-e. Hát rá is raboltam azonnal!

 

A hosszú hetek óta különböző konstrukciókkal és felszereltségekkel zajló ajánlatkérés/-adás végére ma pontot tettünk.
Megrendeltem az autót.
Fekete színben, a 170 lovas 2.0 mjet motorral.
A Distinctive felszereltségen felül:
- fekete bőr belső
- ülésfűtés
- Blue&Me
- piros varrású kormány
Szállítási határidő 8-12 hét, tervezett átadás január.
Hogy ne menjünk haza üres kézzel, nem csak rendeltünk, hanem vettünk is egy 159-et, igaz egy kicsit kisebbet.

 

Régóta kérdés, hogy mi legyen a 156SW utódja. A gyár hivatalosan a Giulietta-t szánta, de erős fenntartásaim voltak vele. Már a forma sem lopta be magát a szívembe (maciarc), de a festett műszerfal sem tetszett igazán. Mivel a döntéshez nem árt kipróbálni a kocsit, így a menetpróbára már régóta vártam.
Hurrrráááá!
Kedvenc Alfa kereskedésembe megérkezett a tesztre szánt Giulietta, egy fehér 1,6 mjet. Az egyik leggyengébb változat. Nem baj, legalább nem a menetteljesítménnyel leszek elfoglalva. Sikerült is időpontot egyeztetni, így kora délelőtt mehettem egy nagyobb, kb. 20 perces kört vele.
A dizájn most sem hengerelt le. A kocsit minden lehetséges úttípuson kipróbáltam, jó aszfalton, "átlagos" magyar úton, kimondott rázós szakaszon, városban és kívül, "D"-ben és "N"-ben.
El kell ismernem, hogy nagyon jó autót hoztak össze, DE a kocsiba beülve és vezetve nem tört rám az Alfa-vírus okozta roham.
Aztán mégis...
A Giulietta tesztnap ellenére voltak olyan kedvesek, hogy előkerítették egy másik, régebbi tesztautójukat, egy 1,9mjet 159-et, hogy azzal is guruljak egy kört. A motorja elvileg ugyan az, mint a 156-é.
Elég volt beülni hogy rám törjön roham...
Aztán végigmentem ugyan azon az útvonalon, amin az előbb, és egyértelmű lett, hogy a 156 utódja egy 159-es lesz. A döntést csak megerősítette asszony pajti, aki mindkét kocsiban hátul ült. Szerinte a 159 nagyságrenddel kényelmesebb hátul.

 
>> EseményKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2012-10-06

Kaposújlaki évad záró találkozó Tolnától Dombóvárig 5 fős mini majd Dombóvártól Kaposújlakig 11 fősre hízott konvojozás, majd a repülőtéren egy kis gyorsulás, fotózás, beszélgetés régi és új ismerősökkel, ismét egy szép napot eltöltve alfák és alfások között.

 
>> SzervizKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2012-10-19

Elérkezett a műszaki ideje, ezért egy gyors elő vizsga melyen kiderült a hátsó lengéscsillapítót cserélni kell / monroe original/ és a hátsó keresztlengőkarokat is /monroe/. Ezek rendbetétele után tökéletes műszaki vizsga eredménnyel szaladgálhat a vas tovább.

 

Az elmúlt 662 nap adatai:
- 73.257 km
- 1.039,55 óra menetidő (43,31 nap!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 5.001,66 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás

 
>> EgyébÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-01-07

Mivel az autóhoz kaptam 4 db 15"-os lemezfelnit, gondoltam télre jók lesznek. Kicsit rozsdásak voltak ezért le lettek festve mattfeketére. Ez után jöhetett a gumiválasztás. 195/65 R15 méretben gondolkodtam és keresgéltem. A Budaguminál találtam rá a nekem megfelelőre, mint árban, mint minőségben. Hankook W442 lett a szerencsés kiválasztott. :) Na irány a gumis. A Borbás Autó-és Gumiszervíz ajánlották Sümegen. Profi szinten dolgoznak, profi gépekkel és anyagilag is korrektek. Remélem beválnak az új gumik.

 

A néhány hónapja beszerelt LED-sor kis izzói a bal oldalon hármasával kezdték megadni magukat. Már ott tartott a dolog, hogy a 48 cm-es csík több mint a fele nem világított. A jobb oldalinak viszont semmi baja sem volt. A szerelő barátom sajnos nem tudott másikat szerezni, volt viszont neki tartalékban egy fehér.
Már az első autósboltban kaptam is. Viszont, hogy garantáljam a két oldal azonos színét, inkább vettem egy párat. Otthon összenézve, a barátom által adott is ugyanaz a szín. No mindegy, legalább van tartalékom.
A régebbi LED-sorom kék volt. Piritu CarTárs jóvoltából viszont kiderült, hogy a hatályos jogi szabályozás hogyan rendelkezik a nappali menetfény kapcsán. Kék nem lehet!
De így most felszerelve a vasra, a fehér jobban is tetszik, és jobban is világít.
A felszerelés egyszerű volt. A 159 fekete lámpateste és a lökhárító között pont akkora rés van, ahová véletlenül pont ez a LED-sor fér be. Régebben csak beszírottam, de idővel kiesett. Szóval nincs mese, mindkét oldalára mindkét oldalán ragadó cellux kell. Óvatosan kell bánni a ledcsíkkal, sokszor nem szabad hajlítgatni, és csavarhúzóval vagy más egyéb szerszámmal sem szabad erőszakolni, mert be van ugyan öntve, de a vékony vezeték könnyen elszakadhat.
És akkor a fotók.

Régi LED-sor: 1, 2, kép
Új LED-sor:összes többi kép

Jogi szabályozás:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek125

55/A. §126 (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek127

55/B. §128 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3)129 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

 
>> EseményJúlia159 // Alfa 159 1.9 JTD MJet // 2012-10-31

Könnyes búcsút vettem a nyári felniktől és gumiktól, és felkerültek az autóhoz "kapott" 17-es téli felnire szerelt a 215/50 R17 95 V Nokian abroncsok.

Sikerült továbbá megfelelő bőrápoló szert beszereznem, így lekentem minden létező bőrfelületet a kocsi belsejében, amitől csillogóvá és puhává váltak :) már nagyon rájuk fért a kényeztetés :)

 
>> SzervizTibe // Alfa 147 1.9 JTDm (150 LE) // 2012-10-31

75.000km Az éves szervíz ismét megvolt, olaj, olajszűrő, levegő és pollenszűrő, illetve fékolaj csere.
Egyik helyzetjelző vacakolt ezért az is párban ki lett cserélve! Köszönet Csörinek a szokásos magas színvonalú munkájáért!