Blog
Tegnap összekötöttem a kellemest a hasznossal. Enyhén hűvös időben, lobogó hajjal elkocsikáztam Várpalotára a frissen érkezett alkatrészekért. A tükör mögé való tömítésért és a fékbetét kopásjelző vezetékért.
Ma nekiálltam berakni az új szerzeményeket.
A tükör tömítése nem egyszerű feladat, mert természetesen az egyik csavar belesett az ajtó fémvázába. Hosszas keresés után feladtam és kerestem a garázsban egy másikat. Az új tömítés nem igazán találta meg a helyét, de negyedikre sikerült.
Ha már az ajtót babráltam átcseréltem az ablak gombjait, ugyanis fordítva mentek. A bal húzta a jobb oldalit. Hm, érdekes, mert a fehér gombon volt a fehér csatlakozó a feketén a fekete. Nos, így nem volt jó...tehát a feketére kell a fehér, a fehérre a fekete. Egyszerű :-)
Végül feltettem a fékbetét kopásjelző vezetékét a jobb első kerékre. A vezeték volt az utolsó darab, ami hiányzott. Most már minden alkatrész megvan a kocsin.









Elkezdtem gyűjtögetni a téli projektekhez az alkatrészeket:
- kicsit újabb biztonsági övek
- tartalék lengőkar hátra
- tartalék gömbfej a lengőkarra
- tömítés a tükrökhöz
Igazából a második képen látható ablaktömítés volt sürgős, mert beázik a Pók. Sajna a bontott, amit Phontól kaptam sincs jobb állapotban, mint az enyém. Újat kell szerezni...




Ma végre sikerült működésre bírni az ABS-t, a hibakód is törölve lett.Remekül működik.Kapott új fékbetéteket is.
A délután csinosítgatással és egy kis gépháztető polírozással telt el.
Egy ideje újra elkezdte bántani a fantáziámat, hogy a kormánygombok miért nem távirányítják a Blau 410BT rádiót. Holott mindent "tud" a rádió, akkor a kínálat "teteje" volt.
Ma nekiugrottam, és újra mértem minden csatlakozót a kormányillesztő rendszerben. Bekötések, csatlakozások jók. Ahol fesznek kell lennie, ott van, ahol nem kéne, ott nincs. Lehet, hogy mégis a rádió a hunyó?? Hála a gyártónak, a mai napig hozzá lehet jutni a neten a dokumentációhoz.
Meg is lett a titok nyitja:
"Anschluss Fernbedienung: - "
Nem távirányítható, gyárilag. Viszont a csatlakozójában van "remote" érintkező. Csak ezek szerint nem vezet sehová. Ezt az apróságot valahogy kifelejtették a hozzá adott papírokból és a használati utasításból...
Lehet, hogy lecserélem egy 320-asra. A dizájn ugyan az, az esztétika marad. A kihangosítóra, mint bebizonyosodott nincs szükségem. Legalább a Spider is kap egy új rádiót...



Megvétel óta húzodik, most végre lesz fűtés a kocsiban és reméljük a fogyasztásra is jótékony hatással lesz. A csere könnyű volt azt leszámítva, hogy a két tartó csavarhoz alig lehetett hozzáférni és még az aksit is ki kellett venni ezért.

Még a tél előtt szerettem volna az autó alját lekezelni(megelőzés képp)...és a lemezfelniket lefestettem


Pontosan két évvel ezelőtt hallottam utoljára a rémisztő hangot. Gondoltam az első részben legyőztük a gonoszt, de a 21.sz. minőségi autóalkatrész gyártása megírta a folytatást. A főtengely szíjtárcsa 50e km elteltével ismét rettenetes csörömpölésbe kezdett. Napra pontosan 2 év telt el a cseréje óta. A hang ugyanaz, a szétszakadt gumiágy már nem fogta össze a tárcsa külső és belső felét, fém a fémen csattogott. A számlán lévő termékkód szerint Akron tárcsa volt (visszakerestem), de az alkatrészen semmiféle jelölést nem találtunk. Hívjuk tehát noname-nek inkább.
A csere alkatrészt az Autómérytől (Fiat szalon) szereztem be, gyári alkatrész.
Az alkatrészeket megvizsgálva lett egy teóriám. A hibás tárcsán 4 mély súlyozó furat van közvetlen egymás mellett, míg a gyárin 2 sekély pötty. Vajh miért? A noname vajon mennyire lehetett kiegyensúlyozatlan, ha majdnem át kellett 4-szer fúrni, annyi anyagot ki kellet venni? A gumi anyaga is gyenge minőség lehetett, de szerintem kiegyensúlyozási gondok is hozzájárultak a gyors széteséshez. A korrekció nélkül ennyire ütő alkatrész nyomaték alatt is megtartja a kiegyensúlyozott állapotát? Szerintem nem feltétlen. Emiatt is zakatolt olyan rettenetes módon mikor a gumiágy már végigrepedt. Leszerelése előtt láthatóan kóválygott. Összefoglalva, szerintem a folyamatos kis ütések szétszaggatták az amúgy sem túl minőségi gumit.
Tehát szíjtárcsa vételekor én nem annyira a márkára helyezném a hangsúlyt, hanem megnézném, hogy mennyi kiegyensúlyozási korrekciót kellett végezni rajta, vagyis hány és milyen mély furat van hátul a külső gyűrűn. Ugyanis oké, hogy a külső gyűrűből anyagot vesznek ki, ezzel egyensúlyoznak, de senki nem állítja, hogy a külső gyűrű miatt üt az alkatrész...



Hazafelé tartva, Székesfehérvár előtt egy visszaváltás alkalmával minden előjel nélkül furcsán kemény lett a kuplungom! Aztán a következőnél meg már csak teljesen a padlónál fogott! Még aznap irány Schulek Bélához, aki megállapította, hogy az alsó munkahenger kuka és hogy a kuplungszerkezet eltört! Mivel nagyon sürgősen kellett az autó, ezért csak a szerkezet lett cserélve egy bontottra (20.000,-)! A dolog sűrgősségére való tekintettel nagyon húzós volt a munkadíj (40.000,-)! Aztán egy hét múlva Ari barátommal kicseréltük a felső munkahengert (10.900,-) is, amiről utólag kiderült, hogy az is gatya volt már! Alsóból nem vettem újat, csak a belseje lett cserélve, de természetesen tökéletes állpotúra (ezt nem az Arival csináltuk :-D)! Légtelenítés és kész! Persze azért nem ment minden zökkenőmentesen! Arit először láttam idegesnek, bár ő azt mondta, hogy még nem volt az! DE! :-DD
Köszi neki utólag is! :-)
KM óra állása: 116458 Miles
Régi óra szerinti állás: 228855 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 77982 Km (48267 Miles)
