Blog

Szóval vettem még egy motoros antennát. Beraktam. Prímán működik.
Már csak egy kapcsoló kell, hogy ne menjen ki állandóan. Ha CD-t hallgatok nem kell.

 

Az első telünk a futómű rendbe hozatalával telt, az idei télen a meghajtás van soron. Első lépcsőben ma felébresztettem a Pókot a téli álomból, majd elgurultunk Várpalotára. A Csörgő autószerviz az alábbiakat cserélte:
- Vezérműszíj, görgővel és feszítővel
- Balanszszíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj és szűrő

A szakrendelés megvizsgálta az olajfolyások okait is:
- A váltó jobb oldala alatt szivárog. A másik felét tömítettem le anno, ehhez a feléhez szét kell szedni a váltót. Minden valószínűség szerint csereváltó beszerzése lesz az egyszerűbb és a szerelés szempontjából gyorsabb megoldás.
- A motorolaj a váltó/motor találkozásánál jön, ami a balansztengelyek szimmeringjére utal. A javításhoz le kell venni a váltót és ki kell szedni a kuplungot. Az első dolog miatt úgyis le lesz szedve a váltó, viszont ha a kuplungot is kivesszük nem ártana egy újat visszarakni.

Nem egyszerű a feladat...

 

Már régóta piszkálta a szememet a Pók hátulján lévő antenna. A gyári helyett szerelhette be valaki, valamikor. Mivel általában CD megy, nem kellene oda. Hosszas keresgélés után, tegnap sikerült szert tennem egy motoros antennára. Ma beraktam. Bár ne tettem volna!
A beszereléssel semmi gond sem volt, de a próbajáratás közben - miután kivettem a vezetőhüvelyt, mert a használati első rajza ezt mutatta - kitolta a teljes teleszkópot. Az a padlóra esett. Miközben azon fáradoztam, hogy visszategyem egy rossz mozdulattal sikerült a fogóval elvágnom a kitoló szálat. Innentől teljesen kitolva kicsit "lötyög" az egész, nem feszül össze. Van pár ötletem, de a leginkább egy új teleszkóp kellene.
Szereznem kell még egy kétpólusú csatlakozót és egy kapcsolót, amit a rádió után be tudok kötni, hogy csak akkor menjen ki, ha akarom.
Szóval a történet még folytatódik...

 

Visszavittem a termosztátot és elkezdtük keresni a megfelelőt. Némi katalógusböngészés után meg is találtuk. A gond csak az volt, hogy a talált katalógusszám volt az általam visszavitt dobozon is. A tartalmat jobban megvizsgálva világosság gyúlt: A dobozban nem az volt, mint aminek lennie kellett volna!!!

Gyors telefon és ki lett cserélve egy olyanra, amiben az is van.

 

Már régóta izgat, hogy a kartervédő olajos. A földre nem cseppenik, de olajos. Mivel már volt egy váltófolyásom, kicsit utána néztem a dolognak.
Egyértelmű, hogy két szivárgással van dolgom. A motor felőli és a váltó felőli olajos rész nem ér össze. Szóval a blokk eleje majdnem mindenhol olajos. A kipufogók mögött, alatt, felett, a blokk alul és a lendkerék felőli rész is. Már csak arra kellene rájönni, hogy honnan származik. Ki nem fúj a kipufogó, onnan nem. Lehet, hogy a szelepfedél tömítés, különben mitől lenne olajos a kipufogócsonk feletti rész? (A gyertyák felé ereszt, van is már cseredarabom.)
A váltó oldalt is megvizsgáltam. Nagyon úgy néz ki, hogy itt sincs nagy baj (már bontott váltó vételén is gondolkodtam).
A folyási irányokból arra következtetek, hogy a csavar mellett szivárog, nem az illesztések mellett.
Szereznem kell valami tömítő anyagot a csavarhoz, utána meglátjuk.
Más:
Miután beindítottam a motort, elkeseredett nyekergéssel tudatta, hogy most nincs kedve hozzá. Néha régebben is csinálta, de csak pár másodpercig, most viszont nem hagyta abba.
A motortérben körülnézve szinte egyértelmű, hogy a generátorcsapágy nyekereg. Lehet, hogy csere lesz, szereznem kellene egyet. Type A127IR 100A - 63321349

 
>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-02-25

A bal oldali fényszórón valami lakkréteg szerű elkezdett felhámlani és egyébként is elég matt volt már a búra, így gondoltam felpolírozom. Vizes csiszolópapírokkal csiszoltam 400-2000 finomságúakkal végül plexire való polírpasztával políroztam, egész jó lett az eredmény. De ha már kivettem a lámpákat, kitaláltam, hogy "GTA-sítani" is jó lenne, ezért levettem a búrát és feketére festettem a belső műanyagot. Közben észrevettem, hogy az egyik tompított foncsora néhol megmattult és szivárványszínű, ha már lent van a búra valamit kezdeni kéne ezzel is.... Új fényszórót nem akartam venni ezért úgy döntöttem projektort építek a tompítottak helyére. Végül egy 2008-as Fiat Bravo projektorait sikerült beszereznem. A beépítés nagyobb munka volt mint azt először gondoltam, de végül sikerült. A végeredmény jóval nagyobb fényerő és jobb vetítési kép az eredetihez képest, ráadásul jobban is néz ki!

>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-11-18

Végre rászántam magam, és felraktam a küszöböt amit András bácsitól vásároltam. Előtte még egy kicsit kezelésbe vette a műanyagos, aztán le lett fényezve. Azt hittem egyszerűbb lesz feltenni, mivel gyári. Hát nem volt az. A másikon a Novitec sokkal könnyebb volt. Ráadásul az végigérte a küszöböt. Ez miért nem nem tudom, de kíváncsi lennék a tervezőjének a gondolatmenetére. Mielőtt a helyére került volna ki lett fújva üregvédővel a belseje. Mármint nem a műanyag, hanem a fém belseje :-)

 
>> Szervizpanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2012-11-14

Már a vásárláskor egyértelmű volt, hogy az első féktárcsákat és betéteket cserélni kell. Nos ez a mai napon megtörtént. Az alkatrészekért külön köszönet illeti Erhard 242 cartársat! A cucc most is pontosan és hiánytalanul került megküldésre.
A vas most már teljesen rendben van.

 
>> SzervizPunisher // Alfa 159 1.9 JTDM // 2012-11-14

Mivel a korábban kicserélt két hátsó motortartó csere sem oldotta meg a motor remegését, a többit is cseréltük. Most új az összes. Érdekesség, hogy amelyikből volt utángyártott, azoknak a csomagolása is gyári alkatrészt rejtett. Tehát az összes bak gyárira lett cserélve.

A bal hátsó kézifék kötél nem engedett ki rendesen, ezért éppenhogy csak, de fogott egy pict, és elkopott a betét. Új kötelek és új betétek mentek hátra. Most minden tökéletes.
Megjegyzem iszonyat szívás a kézifékkötél csere.

 
>> EgyébTuningman // Alfa 145 1.4 TS // 2012-11-14

Az autóm olajfogyasztásával nem igazán voltam megelégedve, ezért próbáltam megoldást keresni a problémára. Sok Alfa tulaj szembesül az olajfogyasztás gondjával ami sokak szerint normális jelenség. Szerintem meg nem az.
Szerencsére sikerült megoldást találni:))
Nehezen és kételkedve szántam rá magam a Xado kipróbálására ezért nem a saját autóm volt az alany hanem egy vállalkozószellemű ismerősöm szánta rá magát és az Ő 1.8TS motorjába került bele. Csattogás, zörgés és minden más problémás hang ami előjöhet egy több mint 200ezer km-t. futott motornál, az teljesen megszűnt
már az első pár km. megtétele után.
Így már bátran raktam a saját 1.4TS motoromba a revitalizálót. Azóta megszűnt az olajfogyasztás:)))

A XADO egy teljesen új termék Magyarországon, ami legalább 5-7% üzemanyag megtakarítást biztosít, a motor járását simábbá és halkabbá teszi, csökkenti a káros anyag kibocsátást és növeli a motor élettartamát, körülbelül egy tank üzemanyag áráért. XADO a motor hőjét és az olajban levő mikroszkopikus fém részecskéket kihasználva egy fém - kerámia felületet hoz létre, ami sokkal simább és keményebb mint az eredeti fém alkatrész. A kezelt alkatrész jobb állapotú lesz, mint az új korában, és jelentősen lassul az elhasználódás folyamata a jövőben. A XADO-val kezelt motor ezáltal kisebb belső súrlódású és gazdaságosabb lesz.

Mi is a XADO?
NEM egy olajadalék!! A XADO Nem befolyásolja az olaj karakterisztikáját vagy viszkozitását, habár az olajat használjuk, hogy a XADO eljusson a motor mozgó alkatrészeihez. Ott a motor mozgó alkatrészei által generált hő és súrlódás elindít egy folyamatot, amely ötvözi az olajban lévő mikroszkopikus fém részecskéket és a XADO hatóanyagát.
A XADO és a fém részecskék fém-kerámia, azaz CERMET (ceramic / metal) réteget hoznak létre, ami beleötvöződik a motor alkatrészeinek fém felületébe. Ez az új fémkerámia felület sokkal keményebb (XADO CERMET felület Rockwell értéke 320 (fém = 90; gyémánt = 420)) és simább mint az eredeti fém alkatrész, és megmarad minimum 100,000 - 150,000 kilométeren keresztül.
Ezen fémkerámia felület hatására a motorban a súrlódás kisebb lesz, ezáltal a motor kisebb hőmérsékleten, és gazdaságosabban tud üzemelni. A XADO egy tökéletesen sima felületet hoz létre azáltal, hogy feltölti a fém alkatrészek mikro-sérüléseit, amiket a használat során a kopás okoz. Ezáltal a XADO növeli a kompressziót, csökkenti a fogyasztást, a zajt, a rezonanciát, és a káros anyag kibocsátást, valamint növeli a motor élettartalmát és tartósságát.
A XADO ott fejti ki hatását, ahol nagyobb a súrlódás. Amikor az új felület létrejön, és a súrlódás csökken, akkor a folyamat is megáll. Ez egy önhatároló folyamat, az új réteg növekedése csak addig tud folytatódni, amíg annak vastagsága pont ideális lesz és ezáltal a súrlódás a legkisebb. A XADO-nak nincs befolyása sem az üzemanyagra sem az olajra, azokkal nem lép reakcióba és nem módosítja azok tulajdonságait. A XADO egy fémkerámia bevonatot létrehozó anyag és nem kenőanyag.

Nálam nagyon bevált és ma már kizárólag Xado kenőanyagokat használok az autóimban.