Blog
Lambda szonda már elég érdekes adatokat mért és szerintem ez okozhatta az alpjárat elég durva ingadozását és a fogyasztás megemelkedését is, szóval megérett a cserére.
A hűtő elég ramaty állapotban kezd lenni de egyenlőre nincs keret a cserére úgyhogy a rövidebbtávú javítás mellett döntöttem.

A futómű elég jó állapotban van, nagyon komfortos egy dolgot leszámitva hogy a hátsó gumik belső peremeit nagyon koptatja,voltam is ez végett egy vizsgálaton s kiderült hogy van pár szilent amit az előző tulaj nem cserélt ki és rám hagyta :S bár anyagilag nem lesz nagyon veszélyes,tehát: elöl jobb felső lengőkar szilentek, hátul mind a két felén a képen bejelölt szilentek, csere utánn futómű állitásra megyünk.egyépként a hátsó futómű kellemes meglepetéssel szolgált ugyanis a nagy lengőkarokban lila powerflex szilentek vannak,számszerint 4 drb :) utolsó kép




Szükség volt új szoritókra mivel az alsó turbócsőnél szökött a nyomás ezért beszerelésre került két új szoritó (sweden stainless pat) felszerelés utánn megszünt a vizforralóra emlékeztető süvitő hang :) egyépként felül is kicserélésre kerültek a szoritók..



Egy hét szabi alatt eztis sikerült összehozni, nagyon jól sikerültek,egyépként már nagyon szúrta a szememet,végre ezis kipipálva :))






Alapos kocsimosás után felkerültek (az előző tulajtól megörökölt "autodelta squadra corse" -t leszámítva) az első matricák.
A hátsó szélvédőről azonban még hiányzik két fontos dolog, úgyhogy a történet még nem ért véget :)



2-3 hónapja elkezdett egyre jobban üvölteni Alfi, hamar világossá vált, hogy a 15éves gyári rendszer elkezdte megadni magát, napról napra gyengébb volt, hangosabb és szomjasabb. Ha már így alakult akkor gondoltam nem csak bejavítom a lyukat, hanem kap egy teljes rendszert, ez tegnap el is készült. Dinamit-ék csinálták a 16.ker-be. Hengerenkénti leömlő, katalizátor nélkül, közép- és hátsó-dobbal ovál véggel, végig 60mm.
A hangja sokkal szolidabb lett mint vártam, az ereje visszatért, a zabálás elmúlt, de teljesítmény növekedést nem igazán vettem észre, jövőhéten újra íratom a chipet és akkor remélem megtáltosodik. Az eddigi 163LE-ből minimum 170LE-nek kellene lenni.
160.000 KM
- SZÍJAK CSERÉJE
- FESZÍTŐ GÖRGŐ
- VÍZ PUMPA
- TÖMÍTÉSEK
- GYERTYÁK (ngk)
- OLAJ (selenia gold)
- SZELEPEK ÁLLÍTÁSA
Tavaly télen, a nagy hidegben eltört a váltószoknya körüli, műanyag keret. Megragasztottam, de a mostani munkálatok közben a mestereknek sikerült rommá törniük. Szerencsére, megvolt még az átépítés előtti boxer belsőm, így abból pótoltam. Érdekes, hogy annak egész más az anyaga. Sokkal rugalmasabb műanyagból készült, mint a TS-é, nem törik, hanem a merevségéhez képest viszonylag könnyen a helyére lehetett hajtogatni. Gondolom, a boxerekbe került jobb anyagminőség miatt bírtak ki az alkatrészek közel 17 évet az autómban, pedig őket is érte -20 fok...
A kalaptartó két oldali műanyag tartói ugyancsak megadták magukat (kikopott a pöcök amibe a kalaptartó fém rúdja beakasztható volt). A helyére szintén a boxer belsőmé került vissza, mivel a színük egyforma volt. Itt is nagy a különbség a boxerben és a TS-ben használt anyagminőség között, ugyancsak a boxeré készült jobb és strapabíróbb minőségű műanyagból...





