Blog

>> EgyébR!ch // Alfa 156 1.9 JTD // 2012-08-09

Mobil1 0w40 | 155000km 2012.06.10 12 500 Ft
Levegőszűrő | 155000km 2012.06.10 2 000 Ft
Olajszűrő | 155000km 2012.06.10 920 Ft
Gázolajszűrő | 155000km 2012.06.10 2 700 Ft
Pollenszűrő | 155000km 2012.06.10 1 220 Ft
Klímatisztító | 155000km 2012.06.10 1 800 Ft
Alváz és üregvédő | 155000km 2012.06.10 20 000 Ft
Fóliázás | 155000km 2012.06.10 20 000 Ft
Motul DOT 5.1 | 157000km 2012.06.25 2 500 Ft
Hátra EBC Redstuff betét | 156000km 2012.06.25 17 000 Ft
Tempomat | 156000km 2012.06.25 13 000 Ft
Hátra Ferodo tárcsák | 156000km 2012.06.25 11 000 Ft
Főtengely szíjtárcsa | 156000km 2012.06.25 18 000 Ft
Power Jet | 156500km 2012.07.05 25 000 Ft
Rimet adalék | 156500km 2012.07.05 4 200 Ft
2T olaj 1l | 156500km 2012.07.05 1 500 Ft
Féltengely gumiharang 4db | 156500km 2012.07.05 5 200 Ft
2db első felső Ocap lengőkar | 157500km 2012.08.09 34 000 Ft
Ta Technix futóműszett | 157500km 2012.08.09 103 000 Ft
Poliuretán szilentek | 157500km 2012.08.09 48 000 Ft

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2012-08-07

Nemrég észrevettem, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang ki van szakadva. Mivel most nem kellett minden nap használni az autót, ezért elvittem a szerelőhöz, aki a szüleim kocsiját is szokta szerelni. Gondoltam egy laza gumiharang csere neki sem okozhat nehézséget. Közben észrevette, hogy a jobb oldali fékcső is ki volt repedve és a jobb oldali lengőkar sincs a legjobb állapotban. Mivel a nemsokára újra minden nap kell az autó, ezért most ezt mind kicseréltettem vele. A futóművet is sikerült beállíttatni.
Ezen kívül kicseréltem a pollenszűrőt és belefújtam egy klímatisztítót.

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2012-08-09

A kocsin futómű állítás történt, ugyanis kanyarban, körforgalomban nyikorgott az első kerék. Most teljesen jó !
km: 162300

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-08-09

Hála isten offolhatom azokat a ronda sárga indexeket.
Lényegében ez a legkisebb gondom,de kellenek ilyen apróságok is, én nagyon örülök neki :) Járt hozzá sárga izzó is. Alig várom,hogy lefestődjenek a sárvédők és bele pattinthassam.

 
>> Tuning és extraTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2012-08-09

Tegnap reggel végre megérkezett a várvavárt novitec tuningbox, sokat keresgéltem a neten h melyik lenne jobb,de itt az amoren a cartársak javasolták: ha box akkor novitec, teljesen véletlenül akadtam rá, többet nemis találtam csak ezt az egyet, gyorsan leiscsaptam rá,tesztelés folyamatban...megjegyzés: a box a gázolaj szűrő mellet kapot helyet,két műanyag szoritóval rögzitettem.

 
>> EseményGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2012-08-21

Történt pont egy hete, hogy Nyíregyházára mentem a családdal állatkertbe. Mikor elindultunk hazafelé, megjelent a műszerfalon a töltésjelző lámpa (akku ikon). Rövid időn belül szépen sorba kezdett elmenni minden elektromos kütyüm: először a ventillátor, majd navi, légzsák bejelzett, majd ABS, ASR, VDC (még volt valami 3 betűs), majd bejelzett az autómata váltó is, nem lehetett ablakot emelni, minden mutatós műszer megállt... majd az automata váltó sem volt hajlandó váltani. Megálltam az út szelén, leállítottam és innentől vége volt a működésnek. Se kép, se hang.
Déli 12 óra, 35 fok, 3 éves gyerek + várandós feleség... Mivel nem vagyok ismerős Nyíregyházán, felhívtam egy haveromat, hogy itt-és-itt vagyok (volt nálam navi :-)), mondjon egy akku boltot a közelben. Amíg ő keresgélt, megállt mellettem egy autó, kiszállt belőle egy srác, akit leszólítottam, nem-e tud a közelben aksi boltot. Nem tudott. Viszont közben a haver lediktált egy címet. Mire végzett, visszajött a srác, és felajánlotta, hogy elvisz a boltba (1,5km). Úgy is lett, viszont a bolt zárva volt. De 20 méterre tőle volt egy másik, ahol elregéltem a problémámat és azonnal segítettek. Kiválasztottunk egy aksit, jött a főnök (a VW Phaton-jával :-)), beültünk, visszavitt az autómhoz, beszerelték az aksit és minden OK volt! Rámértek a töltésre, és mondták, hogy nem tölt a generátorom, így amint hazaérek, nézessem meg.
A lényeg, hogy ennél jobban nem is sülhetett volna el ez a "kellemetlen" helyzet! Nagyon segítőkész volt mindenki!!!

Miután hazajöttünk, kivettük a generátort, fater méregette és kiderítette, hogy a dióda-híd lesz a ludas. Elvittük egy autóvillamossági ismerőshöz, aki hasonlóra jutott, de mondta, hogy lehet még feszültség-szabályozó is. Hétfőn elvitte Nyíregyre (van ott valami műhelye), majd hívott, hogy sajnos cserés a dolog, mert valami összeégett benne (elfelejtettem mit mondott :-/), ami javítható ugyan, de tulajdonképpen gazdasági totálkáros a dolog (nem érdemes javítani, mert többe kerül, mint egy felújított). Tud hozni 32e-ért 100A-est, 37e-ért 140A-est... ez utóbbit választottam... azt mondta, jól tettem. Szóval délutánra nálam volt az új generátor, estére be is került, azóta minden tökéletes! Töltés 13,9V!

Aksi, fuvarral, szereléssel: 20.000Ft (Perion 60ah), persze a fuvarért és szerelésért nem kellett fizetnem :-)
Felújított generátor (bár kívülről nem mondtam volna meg, hogy nem vadonat új): 37.000Ft

...és minden olyan gyorsan le lett pörgetve, hogy szinte hihetettlen!

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-08-09

Mondom lemosom a szélvédőt. Húzom, húzom.... (a bajusz kapcsolót :) ), erre csak "pisil". ÁÁÁ. Úgy is mentem Érdre majd megnézem. Persze az Érdi emelkedőn elém jött egy mazsola. Refit nem látta, majd duda. Az meg nem szól... ÁÁÁ
Hamár bütykölés, akkor a mélynyomókat lefogató csavarokat is átcserélem hosszabbra. Szóval ez a két apró hiba + tervezett szerelés, vagy 3 órámba került.
Csavarok 25-30'. Duda, maszk le, saruk pucc. (összerakásnál megcsináltam, de hátha. Nem ez volt. Bizti/relé, nem persze, hogy a kormányt kellett levenni... A kis kapcsoló rugója fáradt meg egy picit. Spricni: motor megy, nyomás nincs. Szélvédő előtti műanyag le... Persze, hogy csak a 4. nyomást tartandó műanyag elosztó bizbaz volt a jó... :)

 
>> EseményGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-08-08

(176300km)Ma uj dolog került kipróbálásra.....Egy teletankhoz raktam 240ml 2T motorolajat....majd meglátjuk

 
>> EgyébLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-19

Mo-on a rendszámhoz van kapcsolva az autópályamatrica, ezért átírható. Eddig nem is volt vele gond, bevittem a 2 forgalmit és jólvan. De kis országunkban el kell baltázni azt ami alapvetően jó és meg kell nehezíteni a normális ügyfeleknek az ügyintézést (néha szó szerint el is lehetetlenítik) és kiskapuk keresésére kényszerítik, valami okos indokkal, hogy mondjuk visszaéléseket akarnak elkerülni, vagy hasonlók. Mondjuk az éves pályamatrica átírása (ami nem ingyenes - 1490ft) nem tudom kinek milyen visszaélésekre adhat lehetőséget, de biztosan milliárdos károk származtak már belőle, ha ennyire el kellett kurjantani. 2012-ben az a szabály, hogy a tulajdonosnak azonosnak kell lenni, és az új jármű megvétele után max. 30 napon belül lehet intézni, de csak akkor ha a régit már eladtam, vagy megszűnt a használati jogom. Ez annyira abszurd hogy nem is tudok rá mit mondani. Mi van akkor ha nem tudom a régi kocsimat eladni ennyi idő alatt? Vagy mondjuk a családon belül kocsit cserélünk valami miatt és a másikkal kell munkába járnom? Persze tudomén fizessek sokat.
(itt jegyzem meg zárójelben, hogy Ausztriában nem átírható, de csak a felébe kerül) No de én nem akarok! Kiderült, hogy ha ideiglenesen kivonatom a forgalomból a régit, akkor megoldható. Így tettem. Miután megtörtént az átírás, visszahelyeztettem. Szerencsére van okmányirodás kapcsolatom, így csupán 2x2300ft-ba került. De ha a rendes utat járnám végig, akkor ez sem megoldható tekintve hogy Győr környékén min. 3 hét a várakozás gépjármű ügyintézésnél.
Az meg már csak hab a tortán hogy az autópálya ügyfélszolgálat csak autópályán érhető el (kivéve pl. Budaörs), ami megint csak abszurd mert kell vennie a delikvensnek matricát ahhoz hogy vitás ügyét rendezhesse. Kicsit furának érzem én ezt. Mondjuk Mosonmagyaróváron ez még nem nagy gond, mert a fizetőkapuknál van az iroda és oda még be lehet menni, de kijönni már csak matricával lehet.

>> EgyébLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-08-08

Az eddigi tapasztalataim röviden bő 1000km után:
+ erős, megy ahogy kell (érzetre erősebb mint a TS, bár lehet hogy a dízel eltérő karakterisztikája is benne van ebben)
+ dízelhez képest egész kellemes a hangja kívülről is, belülről pedig teljesen jó
- hiányzik a TS motorhangja
- nem lehet 3-asban 50-ről 150-re gyorsítani
- nem annyira élénk mint a TS, van egy kicsi késlekedés mindig, de ha megindul... :)
+ nem kell visszaváltani az előzésnél, ha már megfelelő tartományban van a fordulat
+ nagyon kényelmes és jól tart az ülés
+ külső tükrök sokkal jobbak mint a 156-ban
- még rosszabb a kilátás hátra
+ a fék brutális
+ a 156 is nagyon stabil és jól fekszi az utat, de ez még annál is sokkal jobb, elképesztően kanyarodik
- nagyon alacsonyan van az alja, minden parkolásnál úthibánál nagyon kell figyelni ne üssem le

A belső tér érzetre semmivel se nagyobb, bár nem is igényelem, ugyanez igaz a csomagtartóra is.