Blog

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-05-05

Éreztem én, hogy nem lesz ez olyan egyszerű! Az oké, hogy beszereltem a klíma alkatrészeit, kábeleket, de a puding próbája az evés! A próba sajnos nem sikerült, nem indult el a klíma (nem volt az a kattanó hang, amikor a kompresszor kuplungja behúz)! Hozzátartozik még a dologhoz, hogy a motortérben lévő kábelkötegen az egyik csati helyét nem tudom pontosan, mert kettő helyre is lehet csatlakoztatni! Kipróbáltam mindkét lehetőséget, átnéztem a reléket, biztosítékokat is, de semmi! Közben süsnye kollega sietett a segítségemre egy teszttel, ami a kuplung működését (behúz-e) hivatott ellenőrizni és a szent manual-ban található!
A teszt:

"1. Miközben ráadod a gyújtást, tartsd nyomva az AUTO gombot! (mindenféle fura jelzések jelennek meg a kijelzőn - ezek grafikus reprezentálása alól most mentesítem magam)

2. Nyomd meg az AUTO gombot:
- 1x: 4 téglalap jelenik meg az alsó kijelzőn
- 2x: 6 téglalap jelenik meg az alsó kijelzőn
- 3x: 8 téglalap jelenik meg az alsó kijelzőn

3. Nyomogasd az ECON gombot, a kuplungnak ki/be kell kapcsolnia!

4. Végül nyomd meg az AUTO gombot és minden visszaáll!"


A teszt elvégzése után még mindig semmi! Nem kattan! Írtam közben dfg (Tanárúr)-nak, mondjon valamit, mert ő egyébként is klímákkal foglalkozik! Hamar jött is a válasz:

"Nem szabad üresen elindulnia, ha nincs benne közeg, nincs ami körbevigye az olajat, ergo beállna a kompresszor! Ezért van a rendszerben egy nyomáskapcsoló, ami ha túl alacsony a nyomás, letiltja a rendszert!"

Ezt egyébként egy másik klímás is megerősítette!
Szóval egyelőre nyugodtabb vagyok, de teljesen akkor fogok megnyugodni, ha fel lesz töltve gázzal a rendszer és működni fog az egész! Közben egy picivel megint nyugodtabb lettem, mert elmentem a helyi klímáshoz és nyomáspróbázva lett a rendszer és úgy néz ki, hogy jól raktam össze, mert nem ereszt sehol! Apró öröm az ürömben! :-)

 
>> EgyébJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-05-07

Hazafelé a pályanapról biztos nagy volt a lendület. A BVSC előtt besunnyogott egy mérőautó és csinált rólunk egy képet.
Kösz fiúk a homályos fotót!.....hogy b...k m.g!

 

Kaptam képeket a jelenlegi helyzetről. Az általam vett fenéklemez sem volt túl jó állapotban, és sajnos pont azok a részek voltak rossz állapotban rajta, amik eredetileg is rohadtak.

>> SzervizJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2012-05-07

Olaj és olajszűrő csere történt. Km: 152426

 
>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-05-07

Pár hónapig tökéletesen működött az Uranio (kb. 8 éves) aksi. Ma viszont egy 20 órás töltés után sem volt képes beindítani a kocsit. A következmény 82€-s kiadás, zsír új 74Ah-s Akuma aksi 640A indítóárammal, 2 év garanciával. Remélem nyugtom lesz egy ideig..... lemértem a nyugalmi áramfelvételt, 12-15 mA volt.

 
>> EseményGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-05-07

kigyulladt az üzemanyagszintjelző lámpa..:) rögtön tele is tankoltam..23 ropi:( átlag:5,6l/100km

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2012-05-07

A TD kapta a fedett beállót a házunk előtt, mégiscsak ő az öregebb. Illetve egy apró jelzést a kapura (öcséméktől kaptuk :-)) csak miheztartás végett.

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-05-07

Régóta vágytam egy "szerencsét hozó" fehér háromszögre négylevelű lóherével. Amolyan Alfásan sutára, ami igazából nem sok autón mutat jól, de mégis kell az oda.
Aztán úgy lett, hogy lazításként terveztem egyet. Majd le is gyártottam ha már volt alkalmam gyakorolni egy kis CNC gépen.
Igyekeztem olyan bénán ám következetesen a vonalakat követve feltenni, mint ahogyan a Giulietta QV-ken gyárilag látható. Asszem sikerült :-)

>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-04-30

Kiszedtem az első üléseket, mert ki akartuk takarítani a belsejét rendesen. Akkor vettem észre, hogy valamilyen vezeték van bekötve a vezető ülésbe. Az egyik szál el is volt szakadva. Ezt szig.szallaggal orvosoltam. Most már jelzi, ha nem kötném be magam. :)

 
>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-05-07

Az indexem kanyarodás befejeztével nem ugrott vissza üres állásba és az elakadás jelzőm egyáltalán nem működött. A hétvégén voltam Érden, és sikerült Marklartól többek között ezeket is beszerezni. Most már működnek! :)