Blog
megvan !!!! hhaahhahahaa
A középső panelről kell állítani, a fene se gondolta, van 1 kis "trip" gomb ott lehet mindenféle beállításokat eszközölni, többek között a dátumot és az időt is.
Most már csak a nyelvet kell belőnöm, nem értem mit mond a kihangosító és a navi.
Asszem hollandusul nyomja, de valami setup cd-t kér, hogy át tudjam állítani.....
ismét fórum :)
2011.junius 1.-jén egy régi-új vas kerult a családba. A kis 500as egy héttel ezelott távozott, igy megnyilt a lehetoseg az Alfás társaságba valo visszakeruléshez. Sikerult is találni a neten egy szép, ezust metál kék bor kombinacios Alfa 156 Sportwagont, bár az eredeti verzio egy 164 3,0 V6 v. 166 3,0 V6 lett volna :(.
Hát igy sikerult, az ide évi Alfacity ideje alatt a tali helyett - esos ido - inkabb autolesbol vásárlás lett.
És lám, hazakerult az Alfa kombi.
Szép, bár néhány szépséghibája van, de ezen felul reális km a teszt szerint, gyári alufelnik, uletett alváz, bor, tobbfunkcios rolo hátul, 4 légzsák, kodlámpák, téli szett alufelnin (gyári) illetve kozponti, el. ablakemelok, konyoktámasz, riaszto, Clarion rádio USB/MP3, Sport pack (piros orámegvilágitás, spoiler), ...
Orommel tolt el hogy ujra itt vagyok szivvel, alfával :)
Olaj, szűrők lecserélve.
Olajfogyás 15e km alatt nem észlelhető.
2011.06.06
Megjött a gyári új középső-első dob, be is szerelték az egész nem tartott tovább fél óránál.
Az újról lehet később teszek fel képeket.
A régi állapotot mutatják a képek (cirka 2-3 cm tartotta, körbe repedt volt), a hegesztést még szombaton toldották a mesterek hogy hétfőig elguruljak vele valahogy.
Új dob+munkadíj: 24.000
/Remélem hamarosan sikerül felvenni a kapcsolatot a szőregi specialistával - csak jókat hallottam róla - és lassan elkezdődik a gép szakszerű átvizsgálása, szervize./


2011.06.03-án sikerült megvenni álmaim /egyben első/ autóját. :)
Satti közreműködésével José kolléga volt szíves megválni régi társától.
Azt persze említenem sem kell, hogy minden élő ember le akart beszélni bármilyen Alfáról /Sattit kivéve :)/ de én már csak ilyen makacs vagyok, tuti megbánom, de én döntöttem így. :D
164.000 Km-el vettem át, az adásvétel simábban nem is mehetett volna.
Vételárának irányára 400.000 volt ebbe sikerült belekalkulálni az állapotfelmérést és az eredetvizsgát.
Az autóval minden rendben volt.
Hazafelé a pályán is nagyon jól viselkedett, sőt. Engedelmes és simulékony társnak bizonyult. Ha bármikor előzésre került sor ő vitézül megmutatta mit is tud ha akar.
Nem csalódtam, bejön ez a kis dög. :)
Itthon Szegeden a városban egy gyors kör után /régi híd, tisza lajos, rakpart, felső tiszapart, etelka, kereszttöltés/ már jöttem is haza.
Hazafelé a sötétben persze sikeresen lekoccolt az alja az egyik rejtélyes aknatetőn.
A hangjának annyi és mint kiderült a középső-első dob is elég erősen cserére érett.
Így a hatalmas öröm mellé egy kis üröm is vegyült, de lassan fokozatosan haladunk előre, biztos nem fogok unatkozni mellette.
Avagy hifi tuning gyári alkatrésszel. Ma Ferko a kezembe nyomta a 156-osa gyári Bose hangszóróit, az övében valami komolyabb szett figyel már Kru jóvoltából. Nagyon megörültem két okból is. Az egyik mint köztudott, a 146 gyári hangszórói Sokol rádiót megszégyenítően gyengék. A fejegység csere sokat javított a hangzáson, de hát...az átlagostól is messze van.
A másik, régóta küzdök a hangszórórácsokkal, lényegében egy ép és egy viszonylag helyrepofozott darabom volt, ami 4 hangszóróhoz kevésnek tűnik.
Így aztán nekiláttam szakszerűen beépíteni a Bose hangszórókat. Lásd fotók.
A powertape azért kell, mert alap sufni eszköz...nomeg a 156 hangszórókon a csatlakozásokat pont rövidre zárná az ajtólemez. Éppen passzentosan fér ugyanis be a gyári helyre, de befér. Semmit nem kell vágni, reszelni, forrasztani. A csavarhelyek is stimmelnek. A hangszórókhoz megkaptam a Ferko autójában szolgáló hangszórók rácsait, meert az övében a gyári rács van (nagyon helyesen, az az igazi :-)). Azért ezzel is jól jártam. Nem tudom így kell e alkalmazni a kis fém bizzenbasszokat ami volt hozzá, de én kettőt felcsavaroztam és erre pattintottam a rács műanyag keretét. Így egész jól is néz ki.
Bekapcsolva egész jól szól. Kicsit piszkálva a fejegység beállításait még egy fokkal jobb lett. Nem high-end, de hallhatóan jobb a gyárinál. Van közepe és magasa. Meg jól hangzik, hogy Bose hifi van a 146-ban....
Köszi Ferko!









"Fél munkát ne végezz, fiam!"- ahogy a mondás tarja, ami persze mindig igaz volt rám, ahogy ma is :)
A mai sufni tuning lépései:
1., izzó csere a műszerfalban: sikeres csere, de persze a nagy mozgatástól egy másik mutatóban viszont elhalt az élet - műszerfal ismételt szétszedése késöbbre halasztva.
2., Lökhárító és oldalszoknyák lefújása, sikeres előkészítés, Motip 41350 Acryl Spray 2 réteg felvitele a hátsó lökösre ill. jobb oldalszoknyára, amikor elfogyott a festék a flakonból. Persze időközben minden bezárt, a többi felület előkészítése (mert szerencsére azokat nem kezdtem el) ill lefújása késöbbre halasztva. (Kicsit érdekesen néz így ki a vas, mondhatnánk felemás:D
3., Féknyereg ill, féktárcsa festés:
Mivel lusta ember vagyok, a műveletet a kerekek levélete nélkül oldottam meg (tudom, ez borzasztó tett és sokaknál szentségtörés is!), amihez Hammerite készítményt használtam 2 rétegben, amiből a kerékcsavarok is kaptak. Ez a művelet legalább 100%-osan sikerült, mivel jó nagy lyukak találhatók a felnin, ezért egyszerű volt ecsettel dolgozni.
Költségek:
Motip spray: 14,5 EUR
Hammerite (2 doboz): 22 EUR
Ecset: 0,39 EUR
stb.
Az eredménnyel elégedett vagyok részben, a spray színe megegyezik a többi elem színével, már csak egy színtelen acryl spray-vel kell rajta átmennem és tökéletes lesz (ennyi pénzből). A profilos képeimen látható a lökhárítók régi énje, annak már-már inkább rózsaszínnek mondható "árnyalata".


Ott kezdődött, hogy csütörtökön sikerült végighajóznom a budai hegyi patakokon a vihar kellős közepén, hatalmas élmény volt. Az autó jelesre vizsgázott, az egész motortér úszott a felvert vízben, a motorháztető alól gőzként távozott egy része, a kocsi nem ázott be, semmi elektronikai probléma nem akadt, simán vette az akadályokat. Egy probléma merült fel, elképesztően mocskos lett.
Ma újra autóba ültünk, a kis koszossal kimentünk fagyizni a városból, majd visszafelé gondoltam egy nem túl merészet: mosás. Shell kút Budakeszi. Nem csípem a gépi mosót, de gondoltam megbírgya na. Nem bírta. A csudamasina letörte a vezető oldali tükröt. Bazi hercehurca következett, de végül sikerült keríteniük egy mosáskár bejelentő lapot, csupán egy órát baszódtam a kicsit sem potens kútszemélyzettel. Úgyhogy most van egy vissza szigetelőszalagozott tükröm hurrá!
Az ajtókárpitokat én csinálom saját kezűleg. Egyet ma meg is csináltam próba képen. Nem lett rossz... :)

Sajnos fel kellett szerelnem a piros pótkereket, mert a jobb első gumim "kipukkadt". Úgy néz ki, sikerült is legyalogolni. Pont jól jött egy komplett futómű felújítás és egy szíjcsere között.
Az hogy meg kellett állni átszerelni, még a legkevesebb.
Azt hiszem, csőd eljárást fogok kezdeményezni magam ellen.