Blog
Ma este hazafelé utolértem valami tunyinygolt golf 3 félét. Hát mondom, ez sima ügy lesz. Körforgalom kijárat után egyből balra mellé, gáz, halad, erre a kis piszok is gázt adott, na de azért én mégiscsak egy Alfával voltam. Úgy 170-180 ig egész jól jött utánam, aztán egyre kisebbek lettek a lámpái a tükörben. Ehette a penész, hogy csak a hátsóm nézhette, na de nehogy már egy 3-as golf féleség visszaelőz.....? :D
Mivel tetszik az új szőnyeg piros-fekete színösszeállítása, illetve a minap láttam (és vezettem :-)) egy 159-et piros varrássos Ti kormánnyal, így úgy döntöttem, hogy legyen az én kormányom is ilyen: fekete bőr piros varrással. De akkor már ne csak a kormány, hanem a váltógomb is, valamint a váltószoknya, illetve a kéziféknél lévő bőr rész is.
A dolognak már utánajártam, beszéltem is Miskolcon egy fazonnal, aki majd megcsinálja. Egyelőre csak néhány képet készítettem a kormány jelenlegi állapotáról, ezt viszont nagyon fontosnak tartottam, mert már látom magamelőtt azt a potenciális vevőt, aki majd néhány év múlva jelentkezik az eladósorba kerülő autómra, és azt mondja, hogy "biztosan azért lett újrabőrözve, mert le volt kopva az eredeti... meg hogy ne látszódjon mennyi km van az autóba és az óra is biztosan vissza van tekerve". A gyári kormány kiválló állapotban van, óra nincs visszatekerve, jelenlegi állás szerint 84.550km... hiszi vagy sem :-P :-)






Karakot cartárs autóján láttam ilyet és megtetszett: a grillrács melletti részből a krómcsík ki lett szedve, a fekete műanyag pedig színre lett fúja.
Nah, ma nekikezdtem én is a dolognak. Kiszedtem az alkatrészt, krómrészt lepattintottam, a középső részt kivágtam, majd óvatosan "leköszörültem" a maradék részt, illetve csiszoló és polírpapírral rendeztem a nyomát...
Szerintem akár így már lehet is festeni... de ezt a festő majd megmondja.
Folyt.köv. remélem jövő héten hét vége felé... akkor jön a küszöb spoiler, így mehet azzal együtt a fényezőhöz.





Rendeltem szőnyeget... Hát, 5000Ft-ot talán nem ért a dolog, de azért nem néz ki rosszul. Azt az Alfa logot azért belenyomhatták már volna mindegyikbe...
Na mind1, legalább új.
5000+1500 posta


Az történt, hogy néha csak úgy beindult a riasztó. Ez nyilván mindig kellemetlen, különösen mondjuk éjszaka / hajnalban, a panelház parkolójában :-/
Szóval elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz. Mondtam neki, hogy nincs túl sok időm ezzel foglalkozni, így mind1, hogy miként, de oldja meg valahogy a problémát. Azt mondta kiköti a riasztót. Hát rajta... De előtte mondta, hogy a motorháztetőnél lévő érzékelő szokott leghamarabb elromlani (ezzel a mondattal egy időben ezt ki is kötötte). Na lényeg, hogy két vezeték elvágásával úgy gondolta, hogy akkor ez most ki lett kötve. Kipróbáltuk, úgy tűnt működik, ajtók zárulnak, nem riaszt... hurrá.
Másnap azonban reggel amikor indítottam volna az autót, ahelyett hogy beindult volna csak kattogott. De aztán néhányadik próbálkozásra beindult, így melóba ezzel mentem. Hazafele is indult, bár egyet kattant indításnál. Mindezek után arra gondoltam, hogy vagy valami érintkezési probléma, vagy pl. önindító. Fater leszedte az önindítót, rámért meg ilyenek. Teljesen jól nézett ki minden része, nem volt elkopva. Kitakarította, visszatette. Amikor azonban visszatette az aksit, állítólag nagy kattogásba kezdett az autó (én nem voltam ott sajna), ami csak akkor múlt el, amikor a riasztót visszakötette a fater (vagyis az elvágott vezetékeket összekötötte)... Azóta az autó tökéletesen működik, indul, a riasztó pedig egyszer sem kapcsolt be.
Konklúzió tehát, hogy nem az önindító volt rossz és nem is a riasztó, csupán a motorháztetőnél lévő érzékelő, amit az "autóvillamossági szerelő" (innentől csak idézőjelben írom) kikötött.
Igaz, sok idő ráment, de legalább az önindítóm ki lett tisztítva... ezzel nem lesz gond egy darabig :-)


Megtörtént a kötelező olajcsere a Bordón, Castrol 10 W 40-et kapott.
Ha már ott voltunk, megtörtént az ajtózárak zsírozása, a motorháztető gázteleszkópjának javítása, illetve a jobb hátsó fék javítása. Köszönet Arinak az alaposságáért, így holnap nyugodtan indulhatunk a Seléniára.
Megvettem a szokásos klímafertőtlenítőt; évről évre megy le az ára (most 1840 volt).
Plusz töltettem bele némi gázt, hogy kiváló legyen (6000).
Hát nekiálltak beszerelni hétvégén a fiúk a motort. Egy garantált 100000km-es példányt sikerült találni egy osztrák TK-s kocsiból. Természetesen komplett új vezérlés lett rárakva, új olaj, új szűrők, stb. Hát szorítsatok, hogy tovább bírja, mint az előbbi. Hibátlan gyönyörű a hangja, de szivárgott az olaj a szimeringnél, úgyhogy hétfőn a váltó újra le, tömítés csere és kész. Gondolkodom, hogy eladjam-e, mert lassan mindent kicseréltem, ami tönkremehet benne. Levehetné vki. a rontást rólam :)
Selenia 20K for alfa + szűrő (245e km)
0
621
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Giulia
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV