Blog

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-06-04

Sajnos fel kellett szerelnem a piros pótkereket, mert a jobb első gumim "kipukkadt". Úgy néz ki, sikerült is legyalogolni. Pont jól jött egy komplett futómű felújítás és egy szíjcsere között.

Az hogy meg kellett állni átszerelni, még a legkevesebb.

Azt hiszem, csőd eljárást fogok kezdeményezni magam ellen.

Ma is szemet gyönyörködtető km állás jelent meg:
147147
Ennek örömére tankoltam is kicsinyke benzint....számszerint 15,4 litert. Gázrendszerem van, de gyujtáskor benzinnel hörren fel, majd úgy 50-60 motorhőfok környékén automatikusan vált gázüzemre. Ebből kifolyólag ritkán tankolok benzint, de a benzinpumpa épségének megóvása érdekében mindig kell, hogy legyen, amit forgat. Hajtott a kíváncsiság, így utánnanéztem, legutóbbi tankolásom február 28.-án volt (16,59liter)...eddig volt elég :)

 

ááááá :) még mindig nemjutottam el odáig, hogy beállítsam az órát és a dátumot. kellene szereznem egy magyar nyelvű használati utasítást. A navi meg azt mondja : ándörbrék... ... he?
Viszont megtanultamkezelni a gyári kihangosítót. Be kelle raknia sim kártyám a kialakított helyre és már tudok is tlefonálni.
Kicsit kényelmetlen, állanóan kiszedegetni a telóból, de majd kerese rá vmi okosságot.....asszem fórumoznom kell kicsit

 

Megjöttem, elhoztam Vass Attitól :) első tankolás...
60 L .... 65......70..... 71...... 72... ( na itt lehajoltam és alánéztem. JézusMáriaSzentJózsef, lyukas a tank? ennyire beleválasztottam :O ???!!!! ) 75L megállt. huh. Anyám .......... 70 L tank de hova tűnt még majd 5 L.... igen szomjas lehetett.
Borzasztó sok kütyü van bennt, na mindegy majd megszokom. A klíma gyengén fúj, visszamentem a kereskedésbe feltöltötték, működik. Öröm és bódocsgág, szegedi városnézés után irány haza. ( nem akarok kiszállni belőle :)

 

5. szervíz Ford Hovány -Szeged. Dél Fro-ból Dél Mo-ba :)
Olaj, olajszűrő, vezérműszíj, vízszivattyú, új aksi

 

4. szervíz ugyanott

 

3. szervíz ugyanott.

 

2 szervíz ismét szervízkönyv szerint ugyanott 2009/06/28
nem hangzik rosszul, az első 2008/05/11 -ben volt...... e szerint nem sokat használták

 

15338 - első szervíz a szervízkönyv tanulsága szerint - Dél Fro-ban Auto-Piece

 
>> Tuning és extrasprint83 // Alfa 155 2.5 V6 // 2011-06-03

Csere éretté váltak a tárcsák és betétek az autón. De ha már cserélem akkor gondoltam, hogy nagyobb fékhatás nemártana. Így a gyári 284 mm-es első tárcsák helyét átvették a Fiat Coupé 20VT 305 mm-es tárcsái, a nyergek pedig egy 166-ról származó 4 dugattyús brembok lettek. A nyergek felszerelésez kellett még 1 pár konzol is (a méretekért és tanácsokért köszi Gery83).
A tárcsák Ferodo márkájúak, a betétek Delhpi.
Sajnos a fekete 16"-os OZ felnijeimet el kellett adni, nem fért el a fék mögötte.
Helyette 17"-os felnik lettek 205/40R17-es Kumho Ecsta gumikkal.
És a 15"-os téli kerekek is felejtősek lettek, így az is ment.

De ez így még nem elég, valamit a hátuljával is kellett kezdeni.

Az állandóan berohadó, gyenge gyári nyergek lekerültek. Helyette a GTV alumínium nyergek mentek fel. Végre normálisabb a kézifék is, az üzemiről nem is beszélve.
De még mindig van egy hiba a rendszerben, mégpedig a fékerő szabályzó. Ez sem állt már a helyzet magaslatán. Nem is kísérleteztem vele, vettem egy bontottat és azt újítottam fel. Az autón lévő karja egyáltalán nem mozgott, a dugattyúk sem. A le és felszereléshez le kellett venni a tankot.
A matricákért köszönet GT-nek!

Összegezve: brutális lett a fék! Össze sem lehet hasonlítani a régivel.
A következő projekt: futómű.