Blog
Éppen az M1/M7 kivezetőjéhez tartottunk , mikor elkezdett dadogni az autó és semmi ereje nem volt!
Motorháztető fel... elég betegen járt a motor csak két henger működött... fasza... találkozó kilőve!
Alfás segítséggel (Gery83) rájöttünk, hogy a gyújtómodul romlott el a zárlatos trafó miatt...
Elvittem kimérettem, ki is derült hogy tényleg az a rossz ... Csere! (5700Ft) FerVill
Na most a trafó vagy magától adta meg magát vagy valami oka volt (gyertya illetve kábel) így cseréltem azokat is.... úgy is ideje volt már!
-gyertya NGK V-line 5E
-trafó 6E
-gyertya kábel Tesla 9E
beszerelés én végeztem... közben vettem még két jófajta csavar a lengőkarhoz, mert hiába cseréltem ki a lengőkart csak kopog valami... kicseréltem a csavart ami a csonkálványhoz fogja... hátha...
Kicsikém szépen beindult... járt mint a 4 henger ... csodás... próbakör szépen jár szépen megy... (jobban is mint eddig) :) lengőkar látszólag jó , nincs kopogás ( később kiderült, hogy mégis)
Járkáltam kicsit a városban... hőfok 90 felett venti nem kapcsol... na jó most már elegem van... irány haza szerelés Marklartól vettem egy ventit a múltkor is az lett zárlatos... mert kicsit közel van hozzá a turbó és megsüti kicsit :) gondoltam akkor most már átrakom a hűtő másik oldalára a ventit és ez a probléma is megoldódik... meg is csináltam ... venti most se kapcsol... az anyádúristenit felgyújtalak:D nah nem a veti volt szar hanem a kábelezése... újból kábeleztem szépen... jééé működik! Most van tartalék ventim... !:)
Remélem most egy időre csöndbe marad a kicsike... ! :)
Régóta kopog valami az autóban ... gondoltam elviszem egy futómű vizsgálatra mert mi nem jöttünk rá, hogy mi a probléma! Lengéscsillapító okés... lengőkar nem annyira! Fasza 5000 km-t bírt... téli kerékkel! Elvittem fel lett újítva a lengőkar! Közben önindítót is cseréltem és kiderült, hogy a jobb hátsó kerékagycsapágy is cserére szorul. Kicseréltem a kormányösszekötő csuklót is arra ami fel lett újítva ennek már stimmel a kónusza!
Tehát:
-lengőkar (régi) gömbfej felújítás 6E per darab + szilentek ez is 5E volt (Willy)
-hátsó kerékagycsapágy 10E
-kormányösszekötő (már megvolt)
Futómű beállítás 7E persze itt is volt némi probléma, de megoldották (Y2000)
Ami elkophat az el is kopik...:) Willy segítségével.... Brembo tárcsa Jurid betét! Én meg kicseréltem! :)
Racionális okokból, a GTA motor kikerült az autóból, és vissza lett alakítva a 2.0TS-hez. Mivel sok minden módosítva lett az autón, a visszaalakítás sem volt rutin munka. Teljes vezérlés csere "tette fel a pontot az i-re".
A TS több mint 100 LE hátrányban van a korábbihoz képest, de kárpótol a kellemes fogyasztás, és hogy nem olyan orrnehéz az autó.
Kiváló motornak tartom a TS-t. Nagyon jó a hangja is, semmi nem szól így. Sajnálhatja a világ, hogy leállították a Twin Spark motorok fejlesztését, és gyártását.
A gyári ülések is visszakerültek.
Jandibandi belinkelt az Oldtimer topicba egy felhívást. Balaton Classic, újonc Alfásoknak kedvezmény. Régóta kacérkodtam az 1/100-as versenyek gondolatával, de ez megadta a kezdő lökést.
Érdekelt, hogy miben tud többet egy 1/100-as verseny, mint a Selénia vagy a Yetro versenyek. Röviden: TELJESEN MÁS!
Egyik Selénián a sebességhatárokat 2x túllépve 20 perc késéssel értünk célba. Hasonlóan közlekedő Gergő barátommal csak kamilláztunk. :-)
Az oldtimer verseny nem ilyen. Az etapok között még 30 km/h-s átlaggal is bőven marad idő bámészkodni, várakozni és áthaladni az ellenőrző ponton. No de ha feltűnik a kicsi zászló - pláne ha az itiner nem is írja, mert titkos szakaszról van szó - akkor szökik csak igazán fel az adrenalin! Mert itt nem lehet hibázni. Ha hibázol, azt beírják. Nincs himihumi, meg időkorrekció a célban sorompó miatt. Nem. Ez bekerül az ellenőrzőbe. Folyamatos koncentrációt igényelt tőlünk a verseny és egészségesen el is fáradtunk a végére. És közben nagyon élveztük. Minden századmásodpercét. :-)
Az összesítésnél derült ki, hogy én egy feladatnál több hibapontot gyűjtöttem, mint a győztes az összes alatt. :-)1442 hibapont a Youngtimer kategória 3. helyére volt elegendő 14 indulóból. Oldtimer kategóriában ez kb a 44. helyre kvalifikált volna, ami a középmezőny.
A feladat adott, gyakorolni kell, mégtöbb versenyen elindulni, és a GTV betöltött 30. évét követően OT kategóriában indulni. Van 3 évem. :-)
Köszönet Alex apukájának és Kosik órásmesternek a stopperekért, és Jandibandinak a linkért. :-)




Alex hívott, elmentem.
Ha élhetek ezzel a rossz hasonlattal a GTV volt az OT szekció Volkswagen Golfja, azaz annyi volt belőle, mmint sivatagban a homok. De a szürkeszínű szürkefelnis csoportban az enyém volt az egyetlen. :-)
Jó volt kicsit bandázni a srácokkal.


Kari őrült. De jófajta. :-) Olyan versenyautót faragott a GTV-jéből, hogy múzeumban lenne a helye, ehelyett N csoportban versenyez vele navigátorával, Szözsivel.
A látogatásom alkalmával bekukkantottunk a műhelybe, ahol ott állt a Típus a lenyűgöző vonalaival. Kari mutatott egyedi főfékhengert, beszéltünk E85-ről és arról, hogy "minden autóba kell egy kis Zsiguli".
Jó hangulatú benzingőzös délután kerekedett ebből a napból.

Lázas készülődés Alfacityre és a Balaton Classicra.
Szegény GTV-t évek óta csak szívja a nap. Hiába áll garázsban, hiába van letakarva, az idő nem a barátja.
Mivel idén Alfacityben az Alfarium volt megbízva az öreg autók toborzásával és Alex barátom megkért, hogy vegyek részt, gondoltam kicsinosítom az autót.
Így hát lekerültek a Zenderek és felfrissítettem a peremek polírozását. Plusz a felnicsavarokról leszedtem a fekete eloxálást. Ebből konkrétan 80 db volt.
A fekete műanyagelemek pedig kaptak egy kondícionáló kezelést.
Sajnos a művelet során világossá vált, hogy a GTV nem ússza meg a restaurálást. :-(




Sose kerüljek ilyen szituációba forgalmi körülmények között, mert rossz vége lesz.
A Kakucsring után csúfos bukás. Nagyon nehezen tudtam megtartani az autót, már ha épp sikerült. Ezt kaptam magamtól a születésnapomra. :-)




A Milano túra után egy kicsit más megpróbáltatás következett.
Az Alfarium és a Front Engined Porsche Club közösen szervezett egy pályanapot a Kakucsringre. Felejthetetlen élmény volt!
Sajnos az első körökben egy bambulás következtében leestem a pályárról és egy gumi leszedte a kedvenc első spoileremet. De hát ilyen ez a filmmes szakma.
Ami érdekes, hogy míg a keményre tekert KONI gátlók a gyári rugókkal kellemesnek bizonyulnak, addig a pályán kajdhogynem fabatkát sem érnek. Ilyesztő volt a kanyardőlés, ami a képeken is látható. A Recaro ülések kényelmesek a kiránduláshoz, de a pályán olyan, mint a Wartbugülés; lecsúszik róla az ember.
A versenyt sikerült az előkelő első helyen abszolválni, amire nagyon büszke vagyok. Így hazavihettem a képzeletbeli kupát és a napokig tartö izomlázat.
A képeket az Amoréról csentem. :-)



