Blog

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-04-06

A fejegység után megvettem a kábeleket az erősítőhöz és a mély-ládához. Elég jól szétburítottam a kocsit belülről. :D Pár kép az utókornak:

Nagynehezen kihalásztam ma a pollenfilter(jeim)et...ugyanis 2 van belőle egymás melett. Elég siralmas állapotban voltak, cigángyereken kívül szinte minden elképzelhető dolog volt benne...sajnálom, hogy nem volt nálam fényképezőgép :(
Cseredarab híjján kiporoltam őket, majd jó alaposan kiporszívóztam mindkettőt. Átmeneti megoldásként ez is megfelel...
Találtam fotókat a pollenfilter kiemeléséről (lentebb)

Lecsekkoltam a légkondit is...jelentem működik (kop-kop-kop), de lehet nem ártana elgurulni egy légkondi szervízbe, hogy leellenőrizzék a gáz mennyiségét és ha szükséges, utántölteni.

Befújkáltam WD-40-el az ajtók zsanérjait, meg a motortérben a motorháznyitó mezhanikát.

Átnéztem a kerékcsavarokat, nem lazultak-e meg a múlt hét óta, 60km után szerintem ha akartak volna, meglazultak volna, de NEM :)

Végre valahára előkerültek a pincéből az ősszel gondosan megmosott és elspajzolt alufelnik :)
A cserét otthon végeztem el saját emelővel és izomerővel. Le is izzadtam rendesen, de az eredmény magáért beszél :)
Most az eddig téli álmot alvó alukerekek helyét elfoglalják a téli bakancsok...novemberig látni se akarom őket :)
Picit ugyan zajosabb lett a Piri, jobban hallani a 205-ös gumig morajlását, de szeretem ezt a hangot, erőt sugall és ez számomra így van rendjén :)

Már az idejét sem tudom mikor lett Piri úgy teljes gondal lemosva. TÉl folyamán főleg a só leöblítésére irányult ez a mozzanat. Node most lett rá időm, előkerült a nagy szivacs, vödör, sampon, slag, kefe és minden mi szem szálynak ingere :)
Nálam egy alapos mosás az alábbi mozzanatokból ál, ilyen sorrendben:
- ablakok fel, ablaktörlők kibbillentve
- slaggal alapos öblítés, sárvédők bőséges vízzel való kiöblítése, alváz átöblítése
- váltás slagra csatolható kefére, ezzel minden lehető nagyobb koszt el lehet távolítani
- vödörben sampon feloldása vízzel, majd az így kapott bő habos lötyivel alaposan átdörgölöm a kocsi minden porcikáját
- ismételten alapos öblítés, minden egyes vegyszermaradványnak el kell tünnie!!!
- szarvasbőrös szárazra törlés, ügyelve az ajtök által eltakart felületekre is
És így születik kívülről újjá egy 10 éves 147-es :)

Mai napon végre rászántam magam, hogy kezelésbe vegyem a belteret. Piri sajnos emlékeim szerint október óta nem látott porszívót, szóval szinte már kaotikus volt a belső helyzet. Kikerültek a gumiszőnyegek is. Műszerfalat portörlővel tisztítottam, majd következet az alapos porszívózás. Beletelt vagy 1,5 órámba, de az eredmény magáért beszélt. Határozottan kellemesebb légkör alalkult ki odabent :) A textil szőnyegek a mosógépben landoltak, 60 fokon kiletek mosva, most szinte újnak hatnak :) Ragasztottam a hátsó szőnyegek aljára tépőzás darabokat (kampós felületet), ami helyén tartja majd őket, nem fognak elcsúszkálni.
Maradt még időm, így kimostam az ajtók kívülről nem látható felületeit és a gumitömítéseket...holnap jön a fürcsi :P

>> Szervizfigura 155 2.5 TD // Alfa 155 2.0TS Super // 2011-04-06

Tegnap rámszólt a szerelő, hogy ma vigyük el az Alfát és megnézi. Ma délután áthuztuk a haverral és mivel nem volt otthon a mester (ezt jelezte egyébként előre) otthagytuk. Nem egészen 1 óra mulva jön a mester AZ ALFÁ-val !!!!! Hetek óta azon törtem a fejem, hogy honnan szerzem meg a helyreállítás költségeit (bankrablásban gondolkodtam elsősorban) . Azonnal azt kérdeztem mi volt a baja, mennyibe kerül...azt mondta semmi, használd egészséggel...Van Isten...nem hittem a fülemnek. A kuplung hidraulika lelevegősödött , ennyi volt ami azért valaminek az előjele, de egyenlőre megúsztam ennyivel :)))))))))

 
>> AutóápolásNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-04-06

Szerencsére a kocsival együtt vonóhorgot is kaptam, aminek a kerékpárszállítás miatt örülök :) (meg egy kis plusz védelem hátra ugye). Nagyon jó kis Thule vonóhorgos kerékpárszállítót lehet kapni, tervezem egy olyan beszerzését.

Azonban a vonóhorog a kocsin hát finoman szólva optikailag nem a legszebb látvány volt eddig :) Nem rozsdás, inkább nagyon piszkos és korrodált állapotban volt. Úgy voltam vele, hogy legyen az is szép. Úgyhogy fúrógépes csapos lamellás koronggal lecsiszoltam amennyire csak tudtam (egy két részhez nem fértem hozzá, de nem baj, a golyó pl. elég szép lett), majd matt fekete festékszóróval lefestettem több rétegben. Nekem nagyon tetszik az eredmény, a képek a folyamatról lentebb láthatóak :)

>> SzervizTnorbi // Alfa 166 2.5 V6 // 2011-04-06

Hétvége, Eger rally, szép az élet...de rájöttem, hogy Mo.-ra tényleg csak terepjáró vagy birodalmi lépegető való. Belementem Kál környékén egy kátyúnak nevezett, az út kellős közepén található szerelőaknába (azt hittem kiszakad a jobb első kerék). Hétfő szerelő, kárfelmérés. Jobb első futómű úgy kuka ahogy van, de bal első lengőkarok közül az egyik szintén lóg, jobb hátsó csapágy is illetve fék tárcsa+betét csere érett meg elől. Szép móka lesz, de végre rendben lesz minden a verdán.

 
>> SzervizTnorbi // Alfa 166 2.5 V6 // 2011-04-06

234 ezer kilóméternél megadta magát a felső motortartó bak, így a Lenkey szerviz (a szilentek által) és egy lelkes 13. kerületi vállalkozó szellemű szerviz (a beszerelés által) volt segítségemre a felújításban. Illetve Arno166-ot is köszönet illeti az alkatrészek miatt. ;))

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-05

Megérkezett a jobb hátsó ajtókárpit is. Hurrá!