Blog

>> EseménySKrisz // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 Bhp // 2011-05-02

Ma délután mikor hazértem, fényképezhetnékem támadt. Szokott nálam ilyen előfordulni, elég gyakran :)) Szépen megálltam a 159-el a ház előtt, odagurultam elé a VZR-rel és megállapítottam, hogy elég komoly a kontraszt, a hófehér 159 és az éjfekete VZR :)
Íme néhány kép az elkészült kompozíciók közül :)

 
>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-04-26

Egy hiányzó felnikupakkal kezdődött a történet. Tavasz lévén előkerültek a nyári kerekek, az alufelnikkel. Ezeket a felniket az autó előző gazdái választották, és meg kell hagynom igen kiváló ízléssel. Egyrészt nagyon mennek az autóhoz, másrészt nekem nagyon bejön a felnik "versenyfelni" feelingje, legalábbis én ehhez hasonlóakat FIA, GT és hasonló pályakocsikon szoktam látni.

Viszont hát finoman szólva kicsit látszott már rajtuk hogy voltak használva. Kisebb nagyobb, leginkább a peremen található parkolási sérülések "díszítették". Nem gondoltam rá hogy különösebben foglalkozni kellene velük, de a hiányzó felnikupaktól mégis egy teljes felújításig jutottunk :) Szóval eredetileg a tavasz közeledtével annyi fejlesztést terveztem, hogy a felnikupakokra ragasztanék 4 db. Alfa Romeo matricát. Árulnak ilyeneket műgyantából. Miután feltűnt hogy hiányzik egy felnikupak, elkezdtem utánajárni, hogy hogy lehetne ilyet pótolni, hogy legyen mire felragasztani az emblémákat. Azonban rájöttem, hogy ezek a műgyantás cuccok hát finoman szólva elég "gagyin" néznek ki, csak lehet ilyet gyáriban szerezni.

Lehet. Az alufelniken 60 mm-es nyílás van, és egész véletlenül a 159-es Alfák gyári kerekein is ekkora kupakok vannak. Ebay a segítségemre volt, hollandiából 1 hét alatt megjöttek, kifejezetten baráti áron. Ricambi Originali, gyári, gyönyörűek.
Mondom, ezeket csak nem rakhatom fel a leharcolt felnikre.

Utánajártam a témának, és úgy döntöttem magam újítom fel őket, mégpedig polírozás segítségével. Miután beszereztem a szükséges eszközöket hozzá (lammellás csiszolókorong készlet, pormaszk, stb.), egy szombati napon nekiálltam a csiszolásnak. A peremmel kezdtem, a felső szürke festékréteg nagyon egyszerűen lejött. Azonban alatta valamilyen fekete védőréteg volt, amit viszont igencsak masszív meló árán lehet csak lecsiszolni. Nagy nehezen addig csiszoltam a peremet, míg már csak a gyönyörű (már szál-csiszolt) tiszta alumínium látszódott. Eltüntettem minden sérülést, és egyre finomabb csiszolófejekkel folyamatosan alakítottam simára a felületet. Azonban rá kellett döbbennem, hogy a fekete réteg miatt túl nagy meló lenne az egész felnit lecsiszolni, ezért alternatívát kellett találnom.

Az interneten gyorsan rákerestem, szoktak-e alufelnit festeni. Szoktak. Van pont erre való festék, és lakk is, a Praktikerben kapható is (ez szombaton komoly pozitívum), úgyhogy gyorsan kiugrottam két flakon ezüstmetál felnifestékért, és egy flakon felni lakkért.

A felnik közepén lévő összes sérülést is eltüntettem, majd maszkolás, és alkoholos zsírtalanítás után jöhetett a festés. Mindegyik felni két réteg festéket kapott, majd 1 nap száradás után 2 réteg lakkot. A felnik eredeti színéhez képest (ami leginkább krómos beütésű volt), a festés után egy gyönyörű, homogén matt ezüst metálos színt kaptam, ami a lakkozás után egy kellemes selyemfényt kapott. Hogy még jobban feldobjam a megjelenést, a perem alatt lévő csavarokat (a szeleppel együtt) lemaszkoltam, így azok az eredeti színükben pompáznak, adva egy kellemes kontrasztot az új színnel.

Ezek után a gumik is ápolásra kerültek, gumiápoló segítségével szép csillogó fekete színt sikerült varázsolni nekik. A szépnek nem nevezhető piros színű szelepsapkákat pedig matt feketére festettem.

A kerekek felrakása előtti utolsó fejezet az eredeti Alfás kupakok felhelyezése volt. Kicsit tartottam tőle, mennyire lesz megoldható a rögzítés. Szerencsére tökéletesen, mintha erre a felnire tervezték volna őket, a sok apró pöcök pont úgy kapaszkodik a felnire ahogy kell nekik. Lehet hogy ezek mind szabványosak ezért ez nem meglepő, de mivel még nem csináltam ilyet nagyon örültem neki.

Ezek után a kedvenc futóműves szervizemben felkerültek a kerekek, új tehermentesítő gyűrűkkel, centírozással, ahogy kell. A biztonság kedvéért kaptak egy kerékőr készletet is :)
Az egész felújítás egyáltalán nem volt drága (a legköltségesebb a 4 felnikupak volt), csak melós, de azt meg rendkívül élveztem :) Összességében nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, szerintem igazán megnyerőek.

A képek időrendben szerepelnek.

>> SzervizSKrisz // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 Bhp // 2011-05-02

Ma délelőtt megvolt az első "hivatalos" szervízlátogatásom. A km számláló 4256Km-et mutatott, így az Sw megkapta a jól megérdemelt friss olajat, szűrőt. Érdekes a dolog, mert mintha kicserélték volna az autót. Csendesebb a motor és mintha sokkal könyebben venné a kigyorsításokat. Mintha jobb lenne a gápedál-zreakció ideje. Fogalmam sincs mi lehet az összefüggés a működés és egy olajcsere között, de most nagy az öröm! :) Selénia WR 5W30-as olaj került bele, gyári előírás szerint. Következő olajcsere, 16K - 17K magasságában és utána 15K Km-enként. Semmi esetre sem fogom a 30K-s periódust kivárni.

...és megvolt a garanciális javítások közül 2 tétel:

- A tükörmozgató kapcsoló cseréje (ez egy kicsit érdekes, mert ugyan most működik a lefelé irányban történő mozgatás is, de teljesen más érzés amikor ezt az irányt nyomom le, összehasonlítva a többi iránnyal. Nekem van egy erős érzése, hogy itt nem csere, hanem "okoskodás" történt csak és a hiba ismét jelentkezni fog hamarosan - ne legyen igazam!!!)

- A vezető ülés nyikorgás is meg lett szüntetve egy kis kenőanyag köztes beinjektálásával :)

Úgy gondoltam, hogy eljött a kánaán és minden szép és jó lesz innentől fogva. Csendben, békében együtt suhanunk tovább... erre elkezdett zizegnia a tetőkárpit...

Luigi, Luigi... Össze kellene kapni magad, mert ez így nem lesz OK! :DDD

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-05-02

Ha kell, élvezettel esünk be a hajtűkanyarba, ha kell, 200-as sebességgel száguldunk. Ha kell fűt, ha kell, hűt. Ha kell, 4 litert eszik, ha kell, cipekedik. Az univerzális autó :)

... avagy hogyan vigyünk haza egy új gyerekszobát az IKEAból. 1 emeletes ágy, 1 kiságy, 3 matrac, 1 szekrény, 2 kisszekrény, 2 asztalka, 2 szék, 3 polc, 3 lámpa, 2 szőnyeg meg pár apróság.

 
>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-05-01

Ropogott alászedéskor. Azt hittem, eljött a féltengely csere ideje. Aztán a szerelőm átadott egy listát a cserélendő alkatrészekről, de a féltengely nem volt köztük, csak a porvédői.

Volt küzdelem a berohadt csavarokkal és a megszakadt menetekkel, de végül elkészült. Sokat javult a komfort és a vezethetőség. A javításra 3 hetet vártam, mert soká kaptam időpontot. Tavaly júniusban még minden rendben volt, akkor vizsgázott, ezek az alkatrészek most döglöttek le hirtelen.

Cserélve lettek:
-2 alsó lengőkar
-Jobb kormány gumiharang
-Jobb kormány összekötő
-Jobb kormány gömbfej
-2 db stabilizátor szilent
-2 db első lengéscsillapító
-2 db torony szilent
-Jobb-bal belső féltengely gumiharang

>> Tuning és extrabbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-05-01

ez a következő terv... megprobaltuk nem fertek be a hangszorok a kalaptartoba.
Projekt elhalasztva

 
>> Tuning és extrabbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-04-17

Mivel két verzió létezett a kocsi vásárlásakor, elvileg tavaszra a munkahely ígért ismét céges kocsit, amiből a válságra és üzemanyagárra hivatkozva nem lett semmi. Sanszos lett, hogy marad az Alfa. Lassan pedig jön a tavasz, ideje kerekeket nézni. Az előző tulajt kérdeztem, hogy neki esetleg nincs-e hozzá nyári 16"os garnitúrája, azt mondta nincs, „de erre úgyis min. 17" illik” gondoltam szuper nemrég cseréltem kuplungot, már csak ez hiányzott. de a Vaterán leütöttem 40-ért a gyári 17-eseket. Ennyit már megér, hozattam rá jó kis UAE-be gyártott gumikat, de nekem beváltak. A régi Dunlop Sp Sport mintáját és keverékét vették meg az arabok és árulják fele annyiért.

>> Szervizbbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-02-01

2011 februárjában a vizes úton gyanúsan erős lett a kocsi, sokszor kipörgött 3. ban is. Kezdett gyanús lenni talán kuplung lesz? Másnap gondoltam kipróbálom száraz úton elindultam Pécsnek, gondoltam a Mecsek nem fog hazudni. Nem kellett addig menjek az első emelkedőn már éreztem, hogy baj van. Telefon az alkatrészesemnek, mennyi a kuplung a 166-oshoz? Megvigasztalt, hogy kettőstömegű van ebbe, is mint Fater Passatjába, úgyhogy nem lesz olcsó.
63000Ft. a kuplung,
80000Ft. a lendkerék AKCIÓSAN csak nekem, csak ma...
Egyeztettem a szerelővel, megállapodtunk, hogy első körben csak tárcsa+szerkezet csere, és ha muszáj, akkor megy a lendkerék is.
Elég volt a tárcsa csere, jó lett megúsztam 80000Ft.-ból munkadíjjal. Ja és 5 óra alatt megvolt a szerviz.

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-05-01

Ma felkerültek a matricák.... nekem jobban tetszik, a családban megosztó sikert ért el... íme a képek!

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2011-03-13

Matrica és kerek kilométer.