Blog
Ropogott alászedéskor. Azt hittem, eljött a féltengely csere ideje. Aztán a szerelőm átadott egy listát a cserélendő alkatrészekről, de a féltengely nem volt köztük, csak a porvédői.
Volt küzdelem a berohadt csavarokkal és a megszakadt menetekkel, de végül elkészült. Sokat javult a komfort és a vezethetőség. A javításra 3 hetet vártam, mert soká kaptam időpontot. Tavaly júniusban még minden rendben volt, akkor vizsgázott, ezek az alkatrészek most döglöttek le hirtelen.
Cserélve lettek:
-2 alsó lengőkar
-Jobb kormány gumiharang
-Jobb kormány összekötő
-Jobb kormány gömbfej
-2 db stabilizátor szilent
-2 db első lengéscsillapító
-2 db torony szilent
-Jobb-bal belső féltengely gumiharang
ez a következő terv... megprobaltuk nem fertek be a hangszorok a kalaptartoba.
Projekt elhalasztva
Mivel két verzió létezett a kocsi vásárlásakor, elvileg tavaszra a munkahely ígért ismét céges kocsit, amiből a válságra és üzemanyagárra hivatkozva nem lett semmi. Sanszos lett, hogy marad az Alfa. Lassan pedig jön a tavasz, ideje kerekeket nézni. Az előző tulajt kérdeztem, hogy neki esetleg nincs-e hozzá nyári 16"os garnitúrája, azt mondta nincs, „de erre úgyis min. 17" illik” gondoltam szuper nemrég cseréltem kuplungot, már csak ez hiányzott. de a Vaterán leütöttem 40-ért a gyári 17-eseket. Ennyit már megér, hozattam rá jó kis UAE-be gyártott gumikat, de nekem beváltak. A régi Dunlop Sp Sport mintáját és keverékét vették meg az arabok és árulják fele annyiért.
2011 februárjában a vizes úton gyanúsan erős lett a kocsi, sokszor kipörgött 3. ban is. Kezdett gyanús lenni talán kuplung lesz? Másnap gondoltam kipróbálom száraz úton elindultam Pécsnek, gondoltam a Mecsek nem fog hazudni. Nem kellett addig menjek az első emelkedőn már éreztem, hogy baj van. Telefon az alkatrészesemnek, mennyi a kuplung a 166-oshoz? Megvigasztalt, hogy kettőstömegű van ebbe, is mint Fater Passatjába, úgyhogy nem lesz olcsó.
63000Ft. a kuplung,
80000Ft. a lendkerék AKCIÓSAN csak nekem, csak ma...
Egyeztettem a szerelővel, megállapodtunk, hogy első körben csak tárcsa+szerkezet csere, és ha muszáj, akkor megy a lendkerék is.
Elég volt a tárcsa csere, jó lett megúsztam 80000Ft.-ból munkadíjjal. Ja és 5 óra alatt megvolt a szerviz.
Ma felkerültek a matricák.... nekem jobban tetszik, a családban megosztó sikert ért el... íme a képek!




Kicseréltem a jobb első felső lengőkart. Még eredeti volt szerintem. A lengőkart 3 éve vettem Erhardnál, akkor elkezdett nyekeregni és gondoltam kicseréltetem mert úgyis mentem Csöriékhez. De a faterja beleinjekciózott valami olajat mondván majd fél év múlva a stabrúddal együtt kicserélik, annyit kibír ez az olajozás. Na, eddig bírta mert ma éktelen nyekergésbe kezdett. :)

Beszereltem az autóba egy nyestriasztót a kis dög ellen. Négy hangszórós ketyere ami ultrahangon visít, plusz vettem még sprayt is amivel lefújtam egy-két vezetéket. A motortérben egyenlőre nincs jele további rongálásnak viszont a kasztnin néha otthagy pár sáros nyomot. A jobb hátsó féknyerget pedig megpucoltam,zsíroztam mert néha éktelenül visított.

3
640
Fórum
Friss topicok
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- MiTo
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10