Blog

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2011-04-10

Érdekes olvasmány a xenonizzó témához. Alapos, de német nyelvű.


A lényeg:

Sok panasz érkezett a többek között a Német Közlekedési Hivatalba (KBA=Kraftfahrzeug Bundesamt), mert állítólag vakítanak a gyári (!!) xenonlámpák. Erre azt az indokot találták, hogy a fehérebb fény zavarja a sárga fényhez szokott vezetőket. Ezért 2008-ban előírták a xenon gyártóknak, hogy sárgább fényű izzókat gyártsanak. A szép az egészben az, hogy a cikkszámok NEM változtak. Sőt... a német prémiumgyártók azt tapasztalták, hogy a vevők csalódottak voltak, mikor rájöttek, hogy a xenonnal rendelt autók már nem is fehéren, hanem sárgás fénnyel világítanak. Kellett tehát tenni valamit. Az elsőszerelésű izzók tehát továbbra is fehér fényűek, az utánrendelt (azonos cikkszámú) izzók pedig sárgásabbak.

Fantasztikus. Sikerült nappali fényt kibocsátó izzókat gyártani, de pár hülye javaslatára mégis inkább visszatáncolunk.

Az írásban kitérnek az elérhető áron beszerezhető termékekre is, aminek a nagy része hamisítvány. Ajánlanak is egy 100%-osan megbízható német forrást... Egy pár 120-200€ körül van. Húzós.
Színösszehasonlítást is közölnek. A pár európai xenon-izzó gyártó által kínált kevésbbé sárgás fényű alternatívák 2008-tól kezdve nem E-jelesek.

Itt tartunk...

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-04-10

8 év és több mint 110 ezer kilométer. Ezalatt ki tudja, hogy mennyi kátyú, úthiba és egyéb akadály, amit ki kellett bírnia a futóműnek. A gyári beépítésű alsó lengőkarokban látványosa kotyogtak a gömbfejek, a felső lengőkarok (az egyik még gyári, a másik 2006-os) szilentjei pedig érezhetően elengedték magukat, némi szabad játékot hagyva a kerekeknek.
Az autó vezethetősége most olyan lett, hogy ugyanúgy vezetek mint eddig, érzetre ugyanannyival megyek, a valóságban azonban 20%-al nagyobb tempót diktálok, pl 90 helyett 110 km/h. Egyszóval sokkal élvezetesebb így a vezetés. Olyan, mintha sínen húznák az autót. És mellette eltűntek a hangok is a fejemből. :-)


km 110370

>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-10

Helyére rögzítettem, így talán nem zörög annyira a műszerfali fa díszbetét.

Erről a fának látszó csíkról teljességgel meg voltam győződve, hogy műanyag. Műanyag, ami az általam valaha látott legszebb műanyagfa. De leszedtem, és valamiféle gőzölt fa rengeteg lakkal, amitől továbbra is a legszebb műanyagfának látszik. Na jó, kicsi preztispirospontot azért adok neki.

 
>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-10

Jelen helyzet azt mutatja
Az ajtókilincseim ott balra
Erősen össze vannak baszva
A szar kilincsek balladája

A vezető ajtaján sajna
Az ajtó kívülről szinte zárva
Erőltetve nyitni hagyja
A szar kilincsek balladája

Eggyel mögötte katasztrófa
Nemrégen a belső még nyitotta
Jelenleg próbáltam de sehonnan
A szar kilincsek balladája

De van itt még katasztrófa
Innen ered a központi zár hiba
Így az összeset most csak kulcs nyitja
A szar kilincsek balladája

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-09

Visszakötöttem az elektromos ablakok kapcsolóit, most vezető oldalról is működik újra az anyósoldali. Megmókoltam a tükröket is, ezek is működnek.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-09

Bekerült a négy csodaszép ajtókárpit, a hiányzó bolhákat pótoltam, ugyanígy a C oszlopon is, némileg csökkent a zörgés odabent.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-09

Megkapta a Selenia 10W40 20K-t, halál pontos 294100 km óraállásnál. Az olajnyomás a műszerfali kijelző szerint továbbra is irreálisnak tűnik.

 
>> Autóápolásykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-09

A hátsó szélvédőre az előző tulaj sablonnal, és egy fehér festékkel felfújta, hogy: Utcai harc - MMA edzés - telefonszám. Az autóeladás alkalmából a telefonszámát lemosta, nekem már csak a harc maradt.

Úgyhogy kromofág, pici ecset, kézi autómosó kombóban finom mozdulatokkal eltüntettem.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

Az üzemanyag szintjelzőm egy ideje nem működött megfelelően. Azt csinálta, hogy gyújtásráadás után alsó pontban maradt. Érdekesen általában csak a napi első induláskor. Miután elindultam az autóval, mentem pár száz métert, utána kezdett csak vánszorogni felfelé. Gondoltam szétszedem, befújkálom kontakt sprayvel az érintkezőket és amit lehet.
Ahhoz, hogy hozzáférjünk, ki kell szerelni a csomagtér kárpit alsó részét, ami a pótkerék felett van és ki kell venni a hátsó ülést. Ha ezek megvannak, akkor még ki kell pattintani a helyéről a síalagutat. Nem kell kivenni, elég ha csak félre van húzva az alsó része.
Van egy burkolat, amit 6 db csavar fog, ez alatt lakozik az üzemanyag szintjelző és az üzemanyag pumpa. Először le kell venni a steckert és az üzemanyagcsövet, majd a henger tetején levő kör alakú izét kell letekerni. Ehhez célszerű egy nagy csavarhúzó és egy kalapács, mert nehezen fog megindulni.
Ha ez lejött, akkor szépen ki lehet húzni az egész üzemanyag szintjelzőt a pumpával együtt.
Én befújtam a szintjelző csúszkáját (2. kép) és a steckert kontakt tisztítóval, majd összeraktam az egészet.


Költségem a kontakt tisztító volt, 700 Ft.

>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-04-10

:)