Blog
Chiptuning a'la http://www.rigotech.hu
100-as benzinhez optimalizálva (előgyújtás), 7200-es RPM tiltás 7500-re feltolva, magasabb fordulaton nagy terhelésen több üzemanyag.
Csináltunk egy 8000RPM-nel tiltó chip-et is, ami még nagyobb előgyújtást ad, még több benzinnel nagy terhelésen. De ahhoz sportlégszűrő is kellene + némi kipuff átalakítás. Majd :)
Megy mint a veszedelem, lent is egész nyomatékos lett, főleg hűvösebb időben impressziv a javulás.
Fogyasztás elvileg kevesebb a jobb motor hatásfok miatt, amit a nagyobb előgyújtás okoz.
Szokás szerint teljes az elégedettségem, ez már a negyedik autó amit Ricsinél csináltattam, csak ajánlani tudom, korrekt és profi a srác!
futár meghozta németből. ( http://www.chromdesign.de )
utólag egy-két dolog még kijött az első km-ek alatt, saját kezűleg cseréltem.
-termosztát
-olajgomba + hűtőventillátor kapcsoló gomba
-főfékhenger + fékolaj csere
-ablakmosó vízvezeték Y elosztó csere, a régi vmi szelepes nyavaja volt, orrán száján jött a víz.
-tető diagnosztika, kiderült a jobb oldali mikrokapcsoló a zárban nem érzékeli a zárt állapotot. Bowden egy rovátkával bentebb akaszt, probléma megoldva.
-kapott vadi új faceliftes hűtőrácsot
17-es eredeti Alfa Romeo "biohazard" grafitszürkére fújt felnik.
Euro-ring edzésnap
Már a Hungaroringen beszéltük KriszKingel, hogy még a tavasszal le kellene ugrani Örkénybe az Euro-ringre egy kicsit csapatni. Az elképzelést tett követte, Blade-el közösen megszerveztünk egy délutáni edzést.
Már két nappal korábban alig bírtam magammal, olyan voltam, mint egy 6 éves gyerek december 23-án, két nappal a csomagbontás előtt :-D
Amikor elérkezett a kedd reggel már szaladtam le a garázsba az autóhoz és rohantam munkába. Útközben ellenőriztem, hogy műszakilag minden rendben van-e tankoltam, guminyomást ellenőriztem. A délelőtt hamar elszaladt, és 13.00-kor már Örkényben voltam. Blade-el egyszerre értünk oda a napsütésben már messziről izzott a gyöngyház-fehér GTA, csodálatos látvány volt.
Hamar regisztráltunk a pályán és elfoglaltuk helyünket a boxutcában, várva az első etapot. 30 perces etapokat futottunk két motorossal felváltva, így 13.00-tól 6 etapra volt lehetőségünk. Fél óra késéssel Krisztián is befutott vadi új Kumho vágott slick gumikkal.
Meg kell említenem, hogy én még nem voltam az Euro-ringen, ezért a pályát csak videókból és szimulátorból ismertem. A köridő mérését a jól bevált RaceChrono segítségével végeztem.
A tervem az volt, hogy az első etapban nem megyek igazán gyorsan, csak tanulom a pályát, és próbálom megtalálni a megfelelő ritmust, elvileg minden pályának van egy saját ritmusa….
Hamar rá kellet jönnöm, hogy ez a pálya annak ellenére, hogy viszonylag lassú nagyon fárasztó, és agyafúrt kanyarkombinációkkal van tele. Nem is igazán éreztem meg, még nap végére sem a ritmusát, annak ellenére sem, hogy Blade-el mentünk közösen 6 kört, és segített a pálya trükkös részeinek megértésében, Ő már autóval és motorral is többször járt itt, mondhatni veterán az Euro-ringen. :-D
Nos, összesen 35 kört menetem négy etapban a legjobb időm kereken 1.31.00 volt, de érzésem szerint ebben a pályában van még kb 3-4 másodperc. Az utolsó etapban szerettem volna egy kicsit meghúzni a köröket, zúzni agy 1.30 alatti kört, ennek az lett a következménye, hogy a 6. körben a célegyenes végén lévő sikán után, szélesen fordultam a hátsó kerék lement a fűre, azt még megfogtam, de így a visszafordító előtti féktávot már nem tudtam időben elkezdeni, így kifutottam a kavicságyba. Úgy kellet kivontatni az autót, szerencsére a Fiúk (Blade és KriszKing) azonnal jöttek segíteni, így gyakorlatilag karcolás nélkül megúsztam az esetet, csak 5 kiló kavicsot kellett eltávolítanom a motortérből és az első lökhárítóból. :-D Egyettlen probléma, hogy a kavicsok leverték a súlyokat az első kerekekről, ezért azokat centírozni kell. Ezt követően, mivel nem tudtam sérült-e még valami, több kört már nem mentem a pályán, hazafelé, pedig a maradék kavics is kipotyogott a lökhárítóból. :-D
Azért bejelentkeztem az Érdi Team-hez egy kerék centírozásra és futómű állításra a jövő hétre, biztos ami biztos.
Összefoglalva az Eruro-ring nagyon munkás és rafinált pálya, viszont talán nem annyira használja az autókat, mint a Hring. Nekem biztos kell még néhány alakalom, hogy igazán kitanuljam a pálya fortélyait, alig várom már a Wéber Gábor által tartandó tréninget, ahol igazi szakértő magyarázza el a pálya és az autóversenyzés rejtelmeit. :-DDDDD








Rohadásmentes csomagtérajtó szép emblémákkal, valamint két Zenderküszöbspojler :))
Érdekesség, hogy a küszöbök erről az autóról kerültek le jópár éve, most Lesterek vannak fent. Valószínűleg ők sem gondolták volna, hogy egyszer visszatalálnak...
Lassie hazatér :))





Ja, ha már bőrfestés, akkor az ülések világos pókhálósra kopott részei is kaptak egy kis feketét. Javított, de azért sajna vannak csereérett részek, pláne a sofőrülésen....
Száradás után az egészet átdolgoztam terpentinben feloldott echte originál méhviasszal. Fényéveket puhított rajta...


Végre!!!!! 3 hónap lázas keresés, tengernyi ígéret után sikerült egy garnitúrát "becserkészni" köszönet érte admirális cartársnak így ma felkerültek azok a bizonyos grafit QV felnik:-)))))))))))) 225/40 R18 Pirelli PZero Rossok feszülnek rajtuk rejtett szelepekkel ezért meg a szerelésért külön köszönet Attilának és a helyi "Mihók" gumiszerviz lelkes csapatának a gyors és precíz munkáért! A téli kerekek is kaptak egy fém szelep garnitúrát meg egy centírt + lecsutakolva gumiápolóban "úszva" várják a következő szezont!










Az első ajtók kaptak a lemez belső oldalára bitumenes erősítést zajszigetelés ügyileg.
Gazdaságos megoldás: Építkezésből maradt 4mmes bitumenes lemez egy kis kenyhető bitumenes szigetelőizével megspékelve.