Blog
2010.03.19. A kocsiba 59.000km.van.Ma felkerültek a nyárigumik.A négy kerék átgumizása került 2000Ft-ba.(unokatesóm a gumis)Meg lecseréltem a hátsó rendszámtáblakeretet ez kemény 1000Ft volt.
Ma este kicseréltem a műfa középkonzolt carbon look-ra . Nagyon tetszik! :)
Nemsokára cserélem majd a váltógombot és a kézifékkart is ha igaz szintén carbon look-ra. :) Kormány egyenlőre marad aztán majd meglátjuk...
Képek: előtte-----munka közben-----utána




Autómosás, előkészületek (0321) a kerékcseréhez. GT-től rendelt matricák felragasztása, a régiek helyére.
WD40
..szöveg, stb. később..




Lekerültek a téli gumik, és felhívták rá a figyelmemet, hogy az összes kerék belső fele kicsit kagylósan elkezdett kopni. Mivel ez nem annyira ideális dolog, gondoltam megnézetem rázópadon, hogy a lengéscsillapítóra milyen értékek jönnek ki. Bár furcsának találnám, ha az összes gátló egyszerre adta volna meg magát. A Speedy gyorsszervízben most ingyenes átvizsgálási akció van, ezt kihasználva el is mentem a Váci úton lévő műhelybe. A rázópad bár nem tökéletes, de elfogadható értéket hozott, vizsgán még simán megfelelne, de most nem ez a lényeg. Fel is lett emelve az autó, szegény srácok jól megszenvedtek ezzel, ugyanis a küszöb miatt nem egy egyszerű dolog megemelni az autót. De semmi nem lóg, minden a helyén, futómű hibátlan. Most már csak a kerék dőlésszögének ellenőrzése van hátra, másra már nem tudok gyanakodni. Viszont ez holnapra marad, majd elviszem lézeres beállításra az autót. Remélem megoldódik a probléma...


Itt a várva-várt tavasz, végre lekerültek a csúnyácska vas téli kerekek, s felkerültek a nyári alufelók. Már a múlt héten elvittem a gumikat, meg a felniket a sárbogárdi gumishoz, hogy kicentírozza és "összerakja" őket. Ma pedig sor került a cserére. A felók kaptak új szelepeket is. Kiderült, hogy az egyik gumi eresztett a peremnél, de hamar orvosolva lett a probléma. Utána azonnal mentem Abára futóműállításra. Mint kiderült csak mérni kellett, minden okés volt.
Lassan egy hete, hogy ismét beköszöntött a tavasz. Már nagyon ideje volt. Ma végre volt rá időm, hogy a nyári felnik visszakerüljenek. Elgurultam GabCsiékhoz, akiknél megtörtént a csere. Viszonylag szép időben indultam, mire odaértem, szakadt az eső. De sebaj, lényeg, hogy ismét a szebbik felniken gurulok. :-)
Sajnos van egy kis üröm is az örömben, erről szóljon a következő bejegyzés...

Itt a jó idő végre, jön a tavasz. Én pedig ismét fedél nélküli lettem, mármint ami a kocsit illeti. Eljött az ideje hogy a télire felszerelt keménykedő keménytető lekerüljön és teret engedjen a vászonnak. Így ennek okán ma ismét nyitott tetővel autózhattam, ráadásul egy kellemesnek mondható távot. Annyi kihagyás, nélkülözés és elvonási tünet után végre eljött a nap, amikor fejem felett a kék éggel autóztam miközben a V6-os motor duruzsolt elől, a kipufogó csodás baritonnal dörmögött hátul, néhány erősebb futamnál átváltva a lágy baritont erős harsonaszóra. Isteni volt újra érezni ahogy a reggeli szél cirógatja a hajam és a fuvallaton túl mintha azt suttogná a fülembe: „Ezt hiányoltad, nem? Erre vártál oly régen, élvezd hát.” És mint minden évben mióta ezzel az olasz makrancos hölggyel várom a közös tavaszodást úgy most is letörölhetetlen mosoly ült ki az arcomra. Még akkor is bamba kölyökkutyaként vigyorogtam amikor már régen a ház előtt parkoltam. Így, széles mosollyal az ég felé nézve köszöntöttem én idén is a tavaszt, de szerintem sok benzinvérű cartárs van ezzel még így. Aki pedig eddig soha nem próbálta milyen érzés mindez, az sürgősen próbálja ki. :)

137.071 km-nél váltották (0322), idén egy héttel később mint tavaly a nyári gumik a télieket 1917km megtétele után. Nem mondható el idén sem, hogy nem kíméltem:) Túl sok havat nem látott, annak ellenére, hogy jóval több esett mint tavaly. Eddig összesen két telet használtam a téli gumikat, mindössze 3585km-t megtéve. Ami nem sok.
"Amit a(z) PIRELLI márkáról tudni kell:
Nagy múltú olasz gumiabroncs gyár, prémium minőségű termékekkel. A Pirelli abroncsok a legmagasabb vevői igényeket is kielégítik, ezért az autógyárak gyakran szerelnek Pirelli gumikat az autókra elsőszerelésként. Rengeteg Ferrari, Lambroghini, Mercedes, BMW, Aston Marton, Jaguár, Bentley, Ford, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo került ki az autógyárakból Pirelli abronccsal szerelve az elmúlt évtizedekben.
Amit a(z) PIRELLI P ZERO NERO termékről tudni kell:
A Pirelli P Zero Nero abroncsot a sportosan vezető autótulajdonosoknak fejlesztették ki. Az agresszív, asszimetrikus, cápafogas mintázat kompromisszummentes tapadást biztosít nedves és száraz úton egyaránt. Az megerősített oldalfal és vállak segítik a nagysebességű, biztonságos kanyarodást. A P Zero Nero a teszteken kitűnő eredményekkel szerepelt:
Német Autóklub (225/45 R17): Különösen ajánlott
Sport Auto (225/35 R18): Különösen ajánlott (tesztgyőztes)
Powercar (245/30 R20): Különösen ajánlott (tesztgyőztes)
Auto Motor und Sport / Autó Magazin (225/45 R17): tesztgyőztes
Kiváló tulajdonságai miatt a Pirelli P Zero Nero népszerű az autógyárak körében is. Az alábbi gépkocsikon a Nero gyári elsőszerelésű nyári gumi: Alfa Romeo 147, 159 és Brera, Mercedes A és Bosztály, Peugoet 407 Coupé, Saab 9.3, Subaru Impreza"
[Költségeim: Pirelli P Zero Nero 215/45 R17 91 Y XL gumik 119.960Ft, 12db (?:) alufelnicsavar 5.600Ft (mert otthon maradt.., de 16 helyett csak 12őt számoltak fel:), centrírozás + szerelés 17"-tól / Alufelni 3.960Ft, ragasztott súly 1.015Ft]
Új alfás szelepsapik kerültek fel, viszont a szelepeket elfelejtettem odaadni, úgyh azok is újak lettek. még jó h azokat nem számolták fel.. :)












Ma felkerültek végre a nyári gumik 195/50 R15 méretben, valamint pár hónapja sikerült szert tennem gyári alufelnikre, így most már végkép gyári állapotú lett.