Blog

>> Tuning és extraCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-03-24

A ronda, sós és rideg tél után megváltásként érkezett az első napsugár, sőt március 20-án Győrbe menet már 21 fokot mutatott a hőmérő és először kapcsolt be az automatikus módba állított légkondicionálás. Minden ideálisnak tűnt, de nemsokára kiderült, hogy mégsem az. A huncut napsugarak ugyanis addig csiklandozták Matyi orrát, amíg sírva nem fakadt. Megpróbáltuk az ablakra csíptethető sötétítőt, de annyit sem ért, hogy Matyi legalább rácsodálkozzon: jé az apa próbálkozik. Nem maradt más választás, mint a fóliázás.

A választás bárki számára könnyű lehet, nekem nagyon nehéz volt. Az olcsó amatőröktől a csillogó profikig tele a piac fóliázókkal. Az amatőröktől rettegtem, az ő aláírásuk van az összes felhólyagzott, leváló szélű, lilára fakult fólián, a profik meg szétszedik a fél autót. Végül mégis a profi mellett döntöttem, de megkértem, hogy nézhessem, hogy csinálják. A Saxo egy Chevroletet és egy P308-at fóliázott előttem és úgy döntöttem, tetszik, amit csinálnak. Persze tettem egy utolsó próbálkozást, az én felelősségemre ne szedjék ki az oldalsó üvegeket, ha csúnya lesz, aláírom, hogy így akartam, de nem egyeztek bele - amit ők csinálnak, annak tip-top minőségnek kell lenni. Másfél óra alatt végeztek, hárman csinálták felváltva az autót nagyon összehangoltan és profin. A legsötétebb SolarZone fóliát választottam, mégsem lett túl sötét, sőt, belülről fantasztikusan kilátok még este is. Annak ellenére, hogy az eddigi autóim lelkes amatőrök fóliázták, ez volt a legolcsóbb - 130€.

Amit nagyon sajnálok, hogy a szélvédőre hivatalosan nem lehet "fóliacsíkot" ragasztani, a két napellenző között gyakran zavaróan besüt a nap és szerintem sokkal balesetveszélyesebb, mint a fólia, ráadásul sok autóban gyárilag sötét a szélvédő teteje. De a törvényhozók nagyok okosak, így bízok benne, hogy jól döntöttek.

 
>> SzervizÁKOS ROMEO // Alfa 145 1.6 TS // 2010-03-25

Voltunk a szervizben Német bácsinál..
Teljes vezérlés csere. Dayco szijjal, görgőkkel, vizpumpával stb. plussz Váltóolaj csere, TUTELA.

A héten megkapta az új gumikat. 205/40R17 és a felnik is szépek lettek (grafit metál) pont olyan amit akartam!! nagyon szépen néz ki!!!
hazaértünk, 19 celzius. hát azonnal csutakolás!!! Most gyönyörű!! :)

 
>> SzervizCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2010-03-24

Tavaly óta rakocátlankodott a hátsó fék a kézifék kötél hibájából.( néha, de főleg melegen el kezdett cefetül csikorgogni) Miután még gyári konfig volt benne így megérett a cserére. Nem volt elkopva a betét, és még a tárcsa is bírta volna, de biztos ami biztos kicseréltem mindent. 2 új tárcsa, 1 garnitúra betét, 1 pár kézifék kötél. Természetesen minden Ricambi Originali. :-)

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-24

Ma (0324) délután ismét átgurítottam az autót Ignáchoz (fényező) pár napra, hogy amíg itthon van (vasárnap) addig dolgozgassanak rajta Gyurival (lakatos) meg Gáborral (műanyagos). Vittem nekik egy szép hosszú listát, hogy mit kellene csinálni. De ebből egyelőre (szombatig) csak pár dolog fog megvalósulni, de remélem azokkal oly mértékben elégedett leszek megint, mint a múlt alkalommal. Aztán ha hazatér Skóciából (még az Esztergomi Találkozó előtt) akkor folyt.köv. Amíg ott voltunk (két órán át), Gyuri már meg is oldotta a diffúzor lógását, csak még le kell fújni a konzolokat és felcsavarozni a gyári lökhárító tartó helyekre és kész is. Illetve kitaláltuk a diff.lemez felfogatásának módját. Ignác lefújta az első lökhárítón a pajzs alatti részt matt feketére, hogy csukott motorháztetőnél se világítson az ezüst szín a pajzs alatt. Gábor pedig elvitte a légbeömlőket, hogy kialakítsa a végleges formát, hogy aztán Ignácnak már csak ezüstbe kelljen öltöztetni és kaphasson egy fekete 'csirkehálót' a fenekére:)

>> EseményTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2010-03-24

56,25 l x 320 ft=18000

 
>> EseményTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2010-03-24

Elérkezettnek láttam az időt, így a mai napon megkapta a nyári papucsokat a verda.

 
>> EseményTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2010-03-24

Elérkezettnek láttam az időt, így a mai napon megkapta a nyári papucsokat a verda.

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2010-03-17

Még mindig folyott az olaj a kocsiból, és kiderült, hogy ezúttal a sebváltóolaj volt a bűnös. Mikor kicserélték a kuplungot, valami tömítés megadta magát. Plusz a javított övfeszítő is rosszalkodott, nem találtam túl biztonságosnak a működését, így inkább szereztem bele bontóból egy másikat 6000Ft-ért. Azóta az övfeszítő frankó, és olajat se látok már folyni.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-24

Mióta ki lett cserélve a fejegységem, azóta nem tudom használni a kormányon lévő gombokat a hangerő és egyéb dolgok kezelésére. Annyira megszoktam már őket, hogy hiányoznak. :-) Hallottam róla, hogy létezik olyan adapter, amely az utólagos fejegységekhez jó, és a gyári irányítással össze lehet kötni. Először e-mailben megkerestem a JVC képviseletét, de válaszra sem méltattak. Egy-két héttel később felhívtam őket telefonon is, de fogalmuk sem volt róla, hogy mit is akarok pontosan. Lényeg, hogy nem tudtak segíteni. Aztán teljesen véletlenül, a neten böngészve rátátaltam arra, ami kell nekem. A kis hazánkban lévő boltban viszonylag borsos árat láttam, így ismét az E-Bay-t hívtam segítségül. És még postaköltséggel együtt is majdnem az itthoni ár feléért ráleltem a keresett dologra. Gyors levélváltás az eladóval, és kiderült, hogy tényleg erre van szükségem. Úgyhogy megrendeltem, és most várom, hogy Angliából megérkezzen. :-)

Visszakerültek a 18" karikák, és kaptak új gumikat (225/40 R18 Pirelli Zero Nero)
Szeretem ezt a gumit, csak jó tapasztalatom van vele...különben is olasz autóra olasz gumi dukál....
Azért ezek a voltec felnik belopták magukat a szívembe, elsőre nem jött be....most meg azon kapom magam, hogy 20 perce bámulom a saját kocsimat szép látvány lehet a mélygarázsban... :-)