Blog
Mai napon sikeres műszaki vizsgát tett a gép.Egy sárga, és egy kék matricát kapott.
2 év nyugalom:))
Költségek:
Összevont vizsgadíj (műszaki+zöldkártya): 26e
Vizsgabiztosnak kedély javító+csajoknak kávépénz: 4e :))
A műszakira felkészülés jegyében, cserélve lett 4db tárcsa, betétek, fékolaj.
A kézifék kötél még hibátlanul teszi a dolgát, ezért az egyenlőre nem lett cserélve, megmaradt tartaléknak.
Felhasznált anyagok, költségek:
2db első féktárcsa ATE (28e)
1 szett első fékbetét ATE (20e)
2db hátsó féktárcsa BREMBO (14e)
1 szett hátsó fékbetét JURID (11e)
2db kézifék kötél COFLE (9e)
1L fékfolyadék ATE SL.6 (2e)
2db H7-es OSRAM COOL BLUE (3,5 e)
2db helyzetjelző izzó halogén 6w (2,2e)
2db első oldalüveg bontott (Thx Bandi !) (8e)
Munkadíj: 10e
Fékhatás mérés: 2e
Az izzók, és az oldalüvegek cseréjére csak a műszaki miatt került sor.(sötétített első ablakok+utólagos xenon szett)



Elkövetkezett az olaj csere ideje is + egy két apróság (kézifék bowden visszaakasztása, kátyús kerék centirozása...) és természetesen Csöriéknél :)
162.200 km
129.200 km-nél az akkumulátor kicsit nehezen bírta a kemény telet, ezért jobbnak láttam kicserélni. Kapott a kicsike egy Banner UniBull 12V 47Ah 390A akksit, majdnem tök ugyanilyen volt a régi is, és az csak nálam kibírt majdnem 3 évet.
163500 km, 2010.2.24.
Majdnem 40e km-el többet bírt ki a jobb oldali kerékcsapágy, mint a bal, viszont a halála gyors volt. Csütörtökön kezdett hangoskodni és szombaton már nem aludt el a fiam menet közben, úgy zúgott. Kedden már 100-as tempónál túlharsogta a rádiót és hányingerem volt a monoton, alacsony frekvenciás zúgástól.
Szerdára kaptam időpontot az itteni egyetlen normális szervizben - www.autocomp.sk. Nagyon drágára jött ki, Erhart fele ennyiből kihozta volna, de ilyen autóval képtelen voltam akár 1 km-t is megtenni.
Négy órás meló lett a csere, nem is volt olyan egyszerű, mint az ember gondolná. Ráadásul a tegnap kinézett, de meg nem rendelt (minek, ami este 6-kor van raktáron, az lesz reggel is) FAG csapágyat (143 €) valaki reggel - fél órával a rendelésünk előtt - megvette, így máshol kellett keresni (168 €).
A csere 219€ lett, de az öröm nem teljes, hiszem eltűnt a zúgás és most teljes gyönyörűségében hallani a rettenetesen nyikorgó bal felső lengőkart. Valamit ki kéne vele találni, de gyorsan...





Ma szétkaptam a hengerfejet,elég hamar ment,sajnos 4 szelep eltört,egy henger kuka lett,nem vacakolok vele,motorcsere lesz.


Voltam átnézetni a kocsit.
Be lettek állítva fényszórók,megcibálták az új futóművet, megnézték, hogy lógnak e az új csapágyak.:D
Semmi kivetnivalót nem találtak a vizsgaállomáson, csak a fékek nem fognak.:O
Még új minden és nem mentem vele, vasalni kéne kicsit, de havas jeges volt az út, öreg nyári gumival meg sem kíséreltem.Örültem neki, hogy épségben hazaértem velük.
Ha ez meglesz akkor vizsga...
Mint kiderült, még tele volt levegővel.ABS is szinte üres volt, meg minden.15 perc lábmunka után jó lett a fék!
Már egy ideje eltűnt a fékfolyadékom, amikor autóporszívózás közben észrevettem, hogy az eltűnt folyadék mind a lábamnál van !
A felső kuplungmunkahenger volt a hibás.
Ha már minden folyadék cserélve lett az autóban, akkor ez se maradjon el!
Az első fél liter után már utáltam a kocsit.Vékony volt kicsit a cső az olajnak, aztán megelégeltem és megmelegítettem az olajat.Onnantól a maradék 2liter hamarabb lefolyt, mint az első fél.:)
Pofozgatva lett kicsinyt e napon Alfácska :)
Vissza lett egyenesítve a kipufogó,ami rejtelmes módon egyszer csak lekonyulgatott.
Valószínűleg óvatlan tolatás következtében,mivel a dob abnormálisan lent van. Kiderült az is,hogy kezd hervadni a középső dob.
Orvosolva lett a fűtés problémája,miszerint csak 4. fokozatban hajlandó működni.
Meg kellett patkolni hozzá valami bigyót,valamint szét kellett szedni a fűtőventillátort, mert szorult.De egy kis zsír csodákat tesz.Nagy örömömre visszakerűlt a pajzs és az embléma is,amelyek a fagy áldozatai lettek.Ezúttal csavarral lett rögzítve,nem ragasztóval.Erre varrjon gombot a tél :))