Blog
Munka után lementem a mélygarázsba és amikor beindítottam az autót akkor csak 500-as fordulata volt és gázadásra nem pörgött fel. Szuper, péntek este sok túlórázás után ott vagyok 2 emelet mélyen és az autó nem képes önerejéből feljutni.
Hétfőn próbáltam Szamosiékat hívni, hogy ki tudnának-e jönni megnézni, de nem volt rá kapacitásuk. Úgyhogy B tervként Csapó Misit hívtam akinek úgyis erre volt dolga. De ő csak ránézni tudott. Tippre egy fogat ugrott a vezmérműszíj. Szóval tovább nem is nagyon erőltettem a beindítás dolgot. Hívtam az autóklubot. Nehezített mentésnek sorolták be az esetem és 23000 Ft-ban határozták meg a mentést. 2 autó jött ki. Az egyik egy 80-as évekbeli V8-as Mercedes a másik egy tréler. A Merci jött le a mélygarázsba és kötélen vontatott fel. Nagyon profin csinálta a dolgát az autómentő srác. És lenyűgöző volt látni ahogy a V8-as motor szinte alapjáraton 2-3 km/h-val vonszol fel az emelkedőn :) A tréler aztán elvitt Berdóékhoz a XVIII. kerületbe és ott letettük az autót. Mondták, hogy másnap ránéznek és hívnak ha tudnak valamit. Másnap estik nem hívtak így én telefonáltam, hogy kideült-e valami. Azt mondták, hogy tanácstalanok, mert nekik elsőre is tök normálisan működött az autó. ????? ÁÁÁÁÁÁÁÁ! Akkor mi a fene lehet ez. Elvitték komputeres vizsgálatra is, de nem volt semmilyen letárolt hibakód. Így végül megállapodtunk egy gázolaj szűrő cserében egy EGR szelep tisztításban és egy vízmegkötő adalék tankba öntésében. Komputeres hibakiolvasás 5000 Ft, Gázolaj szűrő 6800, adalék 3000, munkadíj 8000.


Sokak Alfájára felkerültek az ALFACITY 100 matricák! Hófehér orrára a "hatóságok" nem nagy örömére csak rövid időre... :-( :-))


A kollégám segítségével a Navon N450-esem kapott egy kis "alfásítást" lecseréltük a kezdőképernyő csúnya zöld képét egy dögösebbre meg a menü hátterének is egyedi arculatot varázsoltunk.....ja és végre kis emblémák jelennek meg a benzinkút ikonok helyett!



Felkerültek nekem is a matricák. ( Nagy szentségelések közepette.) Nem volt egyszerű ilyen nagy felületű matricát felnyomni. Főleg így hogy teljes alakos volt. Remélem jövőre nem ilyen lesz!


Pár napja nem indult el,csak indotottam és levágta.Kiszedegettem a gyertyákat,az egyik bele volt törve,a motor megszorult.Hétvégén szétkapom,akkor most már teljes generált kap.
Ma kapott az autó új albaktörlőket. Már rendesen kiszolgált az előző. Csíkozott is. Idegesített is...
A pénztárca meg nem örült neki.
nem nagyon volt érkezésem az első szerviz utáni történéseket vezetni, azóta történt pár dolog:
- kapott téli gumikat (GY UG7+), felnivel (használt gt felni, polírozva, festve),
- a vezető felöli visszapillantó tükör ~100 felett elkezdett sípolni, gariba cserélték az egészet (+festés),
- a riasztó tökéletlenül lett bekötve ("test"-nek a hátsó ablakfűtés + vezetékét használták - ha nincs a fűtés bekapcsolva, itt valóban 0 van), ami azt eredményezte, hogy a fűtés bekapcsolásakor leállt az autó (riasztós gond, probléma nélkül megoldotta),
- réges régen megjött az SP első, középső dob (+ cső, itt nincs harmadik dob), amiből először hiányzott a kat. utáni részhez tartozó felfüggesztő pont, de az olaszok pótolták (ingyen, lol), így már csak fel kellene rakatni (remélem jön a jobb idő).
Egyébként más probléma nincs, jól elvagyunk...
Elérkezett a 265000-es szerviz ideje. Sűrű egyeztetések Csörivel, az Alfa mágussal, meg helyi Cartársakkal(Csekő76, Alfi156), akik hasonló cipőben jártak. Végül 2010.02.19.-én indultunk Várpalotára Alfival, Csekő, későbbre tette a látogatást. Kalandos utazás(baleset, tökig érő köd) végén, kis csúszással megérkeztünk, s rögtön nekiugrottak a gépeknek. Az olaj csere alkalmából Seleniára váltottam a Castrol Magnetecet, remélem ez is ugyanolyan jól fog beválni. Lecserélték az összes szűrőt( motorolaj, gázolaj, levegő, pollen), kapott két új helyzetjelző izzót előre, + ki lett ütve a légzsák hibakód. Mindezek után Csöri ment a vassal egy kanyart, aztán rátette a computerre. Kiderült, hogy esedékes a kuplung csere, meg az LMM is halódik. A tavasz folyamán ezek is meglesznek. Nagyon elégedett voltam Csöriék munkájával(most voltam ott először), a Csinos TAJ- kártyáját nekik adtam le:-))
csak így összefoglalólag: tavasz van mindjárt, 27000 km-nél tartunk, nemrég volt első fékbetét csere + kötelező átvizsgálás (minden OK, kaptunk új olajat).
Bestia jól érzi magát, bár a jobb első kerékjárati ív lukas (fütyül be a szél), mert a koptatólemez a csüdig érő hóban leért, és megszaggatta.