Blog
Elérkeztünk a következö olajcsere periodushoz...Castrol Magnatec
kmóra állás:127000
a kicsikét márciusba akarom visszahelyezni forgalomba : )
2010.02.19. A kocsiba 58.850km.van.Ma megtörtént a nagyszervíz.Zümi kollegával együtt mentünk Csörihez így egy jót autóztunk iszonyat nagy ködbe.Ami cserélve lett olaj selénia pure került bele,olaj,üzemanyag,levegő,pollenszűrő.Ezeket Erhardtól szereztem be.A vezérlés kompletten vízpumpástól ezeket pedig Csöri biztosította.





Ferke jóvoltából +érkezett a motorháztető kitámasztó (enyém ki volt törve).
Helyére bepattint...kécc
1 "hibával" kevesebb

Azzal kezdeném, hogy kb fél éve jutottam hozzá ehhez a darabhoz igen olcsón. Mivel ennyibe került ez meg is látszott rajta.
Rossz volt a váltó, a kuplung, a ventilátor kapcsoló gomba és emiatt szétbarmolták az elektromos rendszert is. Ezek ellenére, harmadik fokozatban el tudtam hozni a saját lábán. Gyilkos munka volt a 60 km körüli távolság megtétele ebben az állapotban.
Szerencsére adtak hozzá 1 váltót amit könnyedén meg tudtam javítani így erre nem kellett költenem.
Kicseréltem a váltót, a szét szakadt kuplungot és mentem is 1 próbakört. Jó érzés volt de nagyon még nem lehetett hajkurászni, mert vezérműszíj és olaj csere még nem volt meg. Közben kipakoltam a belsejét és több mint 1 hétig csak takarítottam a szerencsétlent.
Ezeket kellett megvennem:
-kuplung szerkezet és tárcsa
-akkumulátor
-hűtő
-2db bordás szíj
-olajak + szűrő
-ventilátor kapcsoló gomba
-fékbetétek előre
-bal első ablak vezető gumi
-2 oldal tükör lap
-ablakmosó motor
-hátsó ablaktörlő kar
-5. ajtó teleszkópok
-jobb első ajtó kilincs
-akkumulátor saru
A két tükörlap kivételével mindent bontóba vettem. Az én zsebemhez képest így sem volt olcsó, de nem bántam meg. Amit megcsináltam rajta az jól működik.
Még feltétlenül be akarom szerezni a jobbos féltengelyt, mert eléggé a végét járja. Tetőkárpit hiányzik, az ajtó kárpitokba kell az összes patent és a hangszórókra kell a védőrács.
Szuper kis kocsi, de tegnap megtörtént a csere! Remélem, hogy az új gazdája vigyáz rá....

A hosszbordás ékszíj csapágya tönkrement, gondolom a hideg se ettt jót neki :D. Szörnyű hangja volt, kicseréltük :-).
Végre normális(számomra) hang cucc került a drágámba.Erősítő,hangszórók,mély nyomó.Tottikám másfél napot gályázott vele,mire elkészítette a mély ládám.
Szóval akkor előbb rendszámot intézek/nyomozok!
Szerencsére Anyukám okmányirodai ismerősei nagyon segítőkészek voltak, és utána néztek nekem, hogy a matrica rendszám hivatalosan benne van a rendszerbe, engedélyezve van!
Csak valami nagyokos ELFELEJTETTE beírni a forgalmiba!!!
Könyörgöm, hogy lehet ilyesmit elfelejteni??? Most én rohangálhatok utána, hogy beírják, és még örülhetek, ha nem kell új forgalmit csináltatni!
Mindegy megnyugodtam... matrica rendszám marad!!! :DDD
Elérkezett a nap! Műszaki vizsgára kellett vinnem Babut! A magyar valóságot tekintve sejtettem, hogy nem fog minden simán menni! Miért is menne? :)) Bár reménykedtem, hátha most elsőre sikerül valami.... :DD
Bejelentettem a Magyar Autóklubba - én itt dolgozom, legyen már valami előnye is annak a dolgozói kártyának! :)))
Folyamat: előzetes átvizsgálás, ha valami nem felel meg, akkor vidd el, javítsd ki, stb... , ha minden oké: vizsga!
Nálam ez így zajlott: odamentem, elkérték a papírokat, vigyem be az autót, átnézik, várjak! Bevitték, és azzal a lendülettel ki is hozták.... Na mondom mi van? Ennyi volt? Dehogyis!! Rá se néztek! Matrica rendszám.... nincs bejegyezve a forgalmiba, intézzem el, így hozzá se nyúlhatnak! Na igen, erről beszélek a magyar valóság.... Miért is sikerülne valami elsőre?? :DDD
Egyébként az autoklubbos dolgozók nagyon segítőkészek voltak! Elmondták, hogy mi van, és mit kéne csinálnom, mi várható! Tényleg maximális tájékoztatás! Sőt! Kaptam egy papírt is, hogy vizsgára bejelentve, igaz, nem hivatalos igazolás, de ha a rendőr megállít, és nem a rohadék fajtából való, akár még meg is úszhatom büntetés nélkül!
Lehetséges megoldási változatok:
- matrica rendszám hivatalosan be van jegyezve központilag, csak valami barom elfelejtette beírni... ha találok vkit, aki bejegyzi, akkor minden oké. Vagy új forgalmi amiben már benne van!
- matrica rendszám nincs hivatalosan a rendszerbe: mostani rendszám le, és új rendszámot kell csináltatni! Persze matrica már nem létezik....
Szép! Ezek a kilátások!
Most megy az imádkozás, hogy benne legyen a rendszerbe!
Miért is sikerülne valami azonnal... :DDDD De nem adom fel! :)))
Le lett cserélve a motorolaj és persze a szűrő, illetve a levegőszűrő is. Nem volt benne több mint 12000km de kicsit több mint egy éve cseréltem és mivel nekem nem túl drága az olaj ezért elkövettem a cserét. Kicseréltem a termosztátot is, mert nem voltem megelégedve a Behr-Italy gyártmánnyal. A vízhőfok a 90°C és a 70°C (szám nélküli vonás, egyesek szerint 80°C) között volt inkább a 90-hez közel. Az új termosztáttal sokkal hamarabb melegszik fől és majdnem 90°C a vízhőfok. Pedig ez "szar" francia Vernet/Calorstat és ez a legolcsóbb. Persze új Paraflu UP fagyálló is desztillált vízzel keverve került a rendszerbe. Amúgy semmi rosszat nem mondhatok az autóról, nagyon meg vagyok elégedve. Nem fogyaszt rosszul, és elfogadhatóan megy. Karácsonykor cseréltem a hátsó fékbetétet, ez még ide tartozhat így a blog írást elkezdve.