Blog

>> SzervizLali75 // Alfa 75 2.0TS // 2010-02-06

Hiába próbáltam segítséget kérni,hogy állított-e már valaki magasságot 75-ösön,nem jelentkezett senki,így magam esze után mentem.Az alsó lengőkarok befelé dőltek,úgyhogy kellett az állítás neki.Elsőre nem tűnt egyszerű feladatnak,de végülis csak a lengéscsillapítók csavarja szakadt bele,ez nem hiányzott,de kifúrtam és kapott átmenő csavarokat.A rugók tehermentesítés után könnyen szétjöttek,csak le kellett venni hozzá a lengőkart,majd tisztítás után előbb visszatenni a lengőkart,beállítani a magasságot,és utána visszaütni a rugót.A lengőkar szilentjei kicsit lógnak,így ez lesz a következő művelet.
A végeredmény:egyenesen álló lengőkarok(vízszintesen).
Magasabb lett a hasa,kb 3-4cm-rel.
:-)segítség

 
>> SzervizGabi146 // Alfa 146 1.4 16V Twin Spark // 2010-02-06

Murphy törvénye, vagy nem is tudom mi, de ahogy megcsinálok valamit az autón és úgy érzem hibátlan, azonnal tönkre megy valami más. Jelen esetben a kuplung munkahenger ment szét, olaj elfolyt, nem emelt ki.Csak a mázlinak köszönhetem, hogy haza tudtam jönni vele és nem állítottam le valahol az út szélén. Szerencsére tzoli155 Cartársnak volt elfekvőben 1 hengere, amit el is hozott házhoz, így amint kicsit enyhült a fagy, azonnal kicseréltük Laci barátommal. Most várom a következő javítani valót..... :) és a tavaszt......

 
>> EgyébGábor80 // Alfa 156 TS Distinctive // 2010-02-06

Nemrég ledes szofita izzókkal váltottam le a beltér és a csomagtér régi izzóit. Az izzók fehér színűek, de enyhe jégkék színben világítanak, így halványkéken megfestik a belső teret. A csomagtérbe 8, a belső fényekhez pedig 2 ledes izzókat tettem. Ezekkel harmonizál az első helyzetjelző és a rendszámtábla szintén jégkék izzója. A helyzetjelzőt korábban a xenon szett miatt cseréltem le, mert kicsit fura volt a fehér xenon melletti sárgás fény. A halvány színű helyzetjelző pedig még morcosabbá teszi az autót sötétben. Nekem tetszik a végeredmény! :-)

>> EseményGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2010-02-06

Újabb 100km-nyi tapasztalat....csendesebb a motor.Ezt mindketten észrevettük.Az eddig 3500-4000-es fordulatszám felett jelentkező,enyhén érces hang szűnt meg.
Alul egy picit nyomatékosabb,de csak egy árnyalatnyival....mint egy szívódiesel,lök egy picit de hamar elfogy. Felül meg gyenge...mintha érezni lehetne,hogy másképpen ég az üzemanyag.
A szűrő továbbra is tiszta...

 
>> Szervizartitomi // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2010-02-06

Cserére szorult a termosztát, mert nem szabályzott, ezért a motor nem tudott üzemi hőfokra melegedni. Neten találtam egy remek kis oldalt (www.fekmester.hu), ahol nagyon jó áron lehet rendelni mindent. Az oldal egyszerű, könnyen áttekinthető, megbízható és gyors. Szerdán rendeltem és előre utaltam a pénzt Debrecenbe, a csomag pénteken már Pécsen volt. Beszereltettük és most jól működik. A termosztát ára 9600 Ft volt, postaköltséggel együtt. Mindenkinek csak ajánlani tudom a fekmester oldalát.

 
>> EseményGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2010-02-06

Picit mintha lomhább lenne....mondta tegnap a párom.Ő sokkal többet jár vele....valószinűleg jobban észreveszi.....
Már csak a fogyasztásra leszek kiváncsi....

 
>> SzervizSzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2010-02-05

A mai napon végre időt szakítottam rá és kicseréltem bent a műhelyben a csomagtérteleszkópot.Amióta a szárny felkerült és megérkeztek a mínuszok már nem tartotta még az ajtót...
A többiekre hallgatva nem gyárit rendeltem,hanem a 147-es Alfáé került bele.
Nem volt túl egyszerű beépíteni,de azért sikerült.
Ja és a mai nap átlépte a GTV a 65.000km-t

 
>> EseményGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2010-02-05

Na akkor rászánom magam....
Már elég régóta érdeklődöm a Bioetanol-os üzemeltetés után.Másfél éve szinte minden megjelent cikket-tapasztalatot elovastam. Óvatos duhaj lévén,egyenlőre elektronika nélkül,csak felesben próbáltam ki.
Első lépésként beépítettem egy benzinszűrőt,a kellemetlenségek elkerülése végett.
Tankoltam kb 11liter etanolt és kb10liter benzint...ez a tankban maradt benzinnel kb 70-30-as arányú benzin-etanol keveréket jelent.A tapasztalat......? Nagyjából semmi.....eddig.Ugyanúgy megy az autó,legalábbis semmi komoly jelenséget nem tapasztaltam. A szűrő is tiszta maradt. Ekkora tételnél kb 3literrel több üzemanyagot kaptam,mintha csak benzint tankoltam volna.

 
>> SzervizAngyal Rita // Alfa 145 1.6L (Lusso) // 2010-01-14

Szabó Pistiéknél ma sikeres műszaki és környezetvédelmi vizsgát tett az autóm.

Árak:
előzetes műszaki átvizsg.: 7 816 ft.
hatósági díj: 2 098 ft.
környezetv. vizs. 4 640
-----------------------------------------------
ez össz. 14 555 ft.

időszakos műszaki v. 9 550 ft.

 
>> Egyéb☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-02-05

Mióta slovákiában bevezették az eurót azóta nagyon megnőtt a bírságok magassága, egyszerűen átvették a fejlet nyugati országok mércéjét (érdekes a fizetések magasságát nem befojásolta ez a nyugati mérce). Mivel a forgalmi engedélyeben az Alfámtól csak az alap acélfelnin lévő téli gumi mérete szerepel és a nyári szetté nem ezt orvosolnom kell ha nem akarok minden egyes igazoltatásnál minimum 60€ buntit fizetni, kopogjam le (kop, kop, kop) még nem fizettem büntit ez okból és nem is szeretnék. Szóval a Fiat SK-nál megrendeltem a bizonylatot arról hogy mely gumi méretek használhatóak az én Alfámon. Ennek a darab papírnak az ára 66€ + 2.5€ posta költség volt. Most már csak be kell iratnom a méreteket a forgalmiba.