Blog
Csak hogy negatív tapasztalat is legyen....elrontottuk a keverési arányt.Pontosabban kifogyott az etanol a kúton,és csak két nappal később tankoltunk rá.Ugyebár ekkor már kevesebb benya volt a tankban.....kevés benya+sok etanol=szívás!
A hidegindítással nem volt gond,viszont rögtön leállt.Utánna beindult,de nagyon ingadozott az alapjárat és erősen rángatott.Mikor nagynehezen bemelegedett a motor mérséklődött a tünetegyüttes,de nem szűnt meg teljesen.
Szóval nincs gáz,de máskor jobban figyelünk....
Ja, a szűrő továbbra is tiszta,és semmilyen egyéb rendellenességet nem tapasztaltunk.
Ma ismét megmértem a fogyasztást,kiürült tankra rátöltöttem ismét tele és 56 liter benzint sikerült beletölteni,miután 700 kilómétert haladtünk,amiből 300 km. autópálya volt,300 országút és 100 helyben.Így hát 8 literes fogyi jött ki,ami nem rossz de volt már jobb is.Ja és a csóri hegyen már bimbózik az orgona :)




Lassan felébredünk hosszúra nyúlt téli álmunkból.
A punnyadtságból némi feszültségkeltéssel rázzuk fel magunkat, majd megmosakszunk, és kinyújtjuk elgémberedett tagjainkat. Hamarosan folyt. köv.
El jött az idő!Le cseréltem az olajat a vasba:-}+levegöszürő+olajszűrö!Természetesen SELENIA 20k az olaj! 190650km-kövtkezö kb 203650km!!!!!!
Vettem egy pár akksi sarut mert szórakozott a héten, pontosabban szerda reggel nem volt hajlandó elindulni, és indításnál elsötétedett minden, aztán szép lassan jöttek vissza a fények. Miután megmozgattam a sarukat már indult egyből, gond nélkül...
Mikor oda készültem, hogy kicseréljem a sarukat, kissé megtorpantam, mert úgy tűnik a kínaiaknál az akksi saruja nem kúpos. Mert mikor odapróbáltam igen csak billegett az akkun, ezért hát először lemondtam a cseréről és csak megtisztogattam, és megkentem egy kis réz alapú zsírral a régit. Ennek köszönhetően aztán végképp nem lehetett rögzíteni rendesen a sarukat. Így csak rávettem magam, hogy kicseréljem. Marófej segítségével vittem egy enyhe kúpos formát a saruba, de ez még nem volt elég, a 8mm-es furatokat még meg kellett süllyeszteni, hogy rendesen lehessen rögzíteni a kábeleket, és hogy teljes legyen az öröm, a rögzítő imbuszcsavarok hát persze, hogy a tűzfal irányába néznek, ne hogy egyszerűen meg lehessen húzni...
Na szóval szép, szép, de még egyszer nem állnék neki kicserélni...


Végre kész lett!
Pár hónap után végre elkészült az autó, benne egy új motorral. Most pont olyan, mint mikor megvettem, csak a tudat más, hogy szinte új szív dobog benne.
A bejáratás igen hamar megtörtént, pár nap alatt. Ezt követte az olajcsere, majd az első nagy próbatétel. Munkámból kifolyólag Németországba kellett utaznom. A táv 1200 km. A motor szép csendes volt mindvégig és az üzemanyagfogyasztás is igen kedvezően alakult. Az első 500 km-t városokon keresztül tettük meg. Ekkor a fogyasztása 7,8 liter 100 km-enként. Majd következett egy hosszabb autópályás szakasz. Itt 6,6 liter-re csökkent. Olaj fogyasztása nem volt.
Összegezve egy nagyon jó, sportos autó, mely kiválóan alkamas hosszabb utak megtételére. S a táv elviselését segítik a benne található extrák, a kényelemről nem is beszélve.
Jó választás volt.
















