Blog

>> Eseménypajcsialfa156 // Alfa 156 1.6 t spark // 2010-02-15

2009. 12. 19-én vettem az első autómat ezt a tűzpiros alfa romeo 156-ot. Már régóta ez volt az álmom és most sikerült megvalósítanom, mikor elmentem megnézni gyönyörű és kifogástalan állapotban volt, persze bele nem lát az ember ,a kilométerórájában 211000km volt. Úgy találtam, hogy ez reális lehet és ezért döntöttem úgy, hogy megvásárolom, amúgy szép hangja, kifogástalan külseje volt,szervizkönyves és a tulaj szerint 10000km elötte volt nagyszervizen,élveztem az autót mint ha álmodnék ,,igy is volt aztán jött a szomorú valóság ,a motorja olajhiány miatt tönkrement amit mindig nem értek mert az olajszintet folyamatosan figyeltem amúgy meg finoman közlekedtem vele,de a szétszerelt motor olajszivattyúja szemrevételezéssel hibátlan na mindegy komplett motorfelújitás (szivattyú is) és most talán élvezhetem majd ,amúgy fantasztikus autó,és én ezt az érzést még egyetlen autóban nem éreztem ha beleültem,,,van varázsa az biztos!

>> SzervizZara // Alfa 146 1.9 TD (TeoDore) // 2010-02-15

Nem nagyon tudtam váltani, kiderült, hogy azért, mert elfolyt a fékolaj egy része!
A kuplungmunkahenger kicserélése és némi fékolaj utántöltése megoldotta a problémát!

 
>> SzervizZara // Alfa 146 1.9 TD (TeoDore) // 2010-02-15

Ha már ott voltam kicseréltem a tolatólámpa-kapcsolót!
Már esedékes volt(ha előrefelé mentem akkor is világított a tolatólámpa)
:-)))

 
>> SzervizZara // Alfa 146 1.9 TD (TeoDore) // 2010-02-15

Sikerült néhány napja majdnem elhagynom a jobb első kereket!
Egy kicsit szétszakadt a lengőkar!
Szerencsére még a saját lábán ment haza az autó!
Némi gyors szerviz, és jobb mint újkorában

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2010-02-15

3 évnyi használat és kb. 6000 üzemóra után kiégett az egyik xenon izzóm. Mivel ezeket párban illik cserélni, így vehettem 2db-ot, potom 12K-ért :( Ez egy kicsit fájt, de mit lehet tenni! Aztán megoldottam végre a csomagtartó teleszkópjainak cseréjét is, és a bal oldalsó index izzócserét is. közben jól szétfagytam, de legalább megvan. Így telik egy dolgos Alfás szabadnapja :P :))) Össz. költség 16.000Ft volt.

 
>> Szerviznothin // Alfa 156 1,6 // 2010-02-15

Ismét Csöri mesternél járt a gép:
- gyertyacsere
- valtóolaj csere
- szervókormány olaj csere
- kézifék bovden csere
- átvizsgálás műszakira

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2010-02-15

Nem világított egyik oldalon, gondoltam a legegyszerűbb az lesz, ha átcserélem halogénre. Mert az ehhez értő szakim el volt utazva. Megvettem az izzókat, kicseréltük és ugyanaz a helyzet, mint előtte, a jobb oldali nem világít. Így jöttünk rá, hogy lett volna még könnyebb megoldás is, mert csak egy biztosíték volt kimenve. Sebaj, úgyis kellenek majd a halogén izzók a műszakira :D

 
>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2010-02-15

Újra előjött a gondom, hogy az autó egyre kevésbbé megy. Erő sincs benne. Volt, hogy harcolnom kellett egy Opel Corsával. Ebből már sejtitek mi volt a gondom.Kitakarítottam újból a sprotlégszűrőt. Nem lett jobb. Visszatettem a gyári légszűrőt természetesen új szűrőbetéttel, de ez sem segített. 4000-es fordulatig ment, utánna megtorpant, sőt 5.-ben hiába nyomtam egy bizonyos fordulat után a gázt, még lassult is a kocsi. Elegem lett belőle!

Felfívtam újra Csöri mesterünket. Kaptam egy időpontot február elejére. 2hét alatt elkészült az autóm. A hibája: légtömegmérő halt meg.
Viszont ha már ott voltunk akkor a nyiszegés megszüntetése miatt kicseréltük az első felső lengőkarokat és a stabilizátorrudat, és vezérműszíj, vízpumpa, ékszíj csere is ráfért. A legutóbbi 73.000km-nél volt. Most 134.500-nál nem akartam várni még egy évet.
Így a vezérlésével sem lesz gondom egy ideig. :)
Az autó úgy megy mint régen. Az utóbbi hónapok miatt kicsit óvatosabb vagyok, úgyhogy még ne kiabáljuk el meddig jó. De ha ilyen is marad, akkor megoldódott :))))

 
>> EgyébRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2010-01-23

Sikeres műszaki vizsga.... Nem kellett cserélnem semmit :)

 
>> SzervizIgor145 // Alfa 145 1.6 boxer // 2010-02-14

A jelenség azzal kezdődött hogy egyszer csak nem akarta bevenni a fokozatokat a váltó. Első ránézésre az alsó munkahenger fosta az olajat, de akkor vettem észre hogy a nyomóvilla ferdén áll.
Nem volt mit tenni: váltó le. A "pörgős boxer" topicban kaptam a segítőkész kollégáktól képeket és tanácsokat, mert mint kiderült a váltóharangban van egy 5-ös csap, ami a villát hivatott tartani, csak tőből le volt törve és én nem tudtam minek kéne ott lennie. Szóval egy kollégám édesapja esztergált egy csapot és bele raktam.
A másik nagyobb projekt a kuplungozás volt, mivel már a vásárláskor rezonált a kuplung ha csúsztattam. Az előző tulaj szerint eladás elött megkuplungozták, és "azért ráz, mert még nem kopott össze" . Ilyen szar dumának amúgy nem szabad bedőlni! Ez azért van, mert úgy nézett ki hogy tárcsát cseréltek -gondolom hogy eladáskor ne csússzon- , de szerkezetet és csapágyat nem. A szerkezet nyomólapja kopik, hullámos lesz és az új tárcsával rezonál. Szóval komplett kuplung szett csere.
Aztán a váltó kapott még egy alapos mosást, egy rudazat szimmeringet és ment fel a helyére.
Szétszereléskor a kutyacsontokat már egy határozott mozdulattal el is hajítottam a bal vállam felett, mert annyira rosszak voltak, plusz vettem kipufogó tömítéseket is, úgy került vissza a leömlő, mert jobb a békesség!

A projekt nem jött volna létre Malek Péter barátom nélkül, így ezúton is köszönöm neki!

Tételes számla: alsó munkahenger 6500, kuplungszett 25000+2700 (posta), szimmering 140, kutyacsont (stabilizátor inga) 2x2700, kipufogó tömítés 4x180