Blog

>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-12-09

-Előtúrtam a Monzákat, most ők lesznek a Téli felnik.
-Gumi leszedés 4E
- Nyári Gumik megrendelve, majd vissza mondva.
-Téli gumik megrelve

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-12-09

Pár apróságot leszámítva töretlen lendülettel teszi a dolgát az Alfa. Pikk pakk eltelt 10 000 km az utolsó olajcserétől számítva, s ha emiatt úgyis műhelyben az autó, itt a lehetőség, hogy foglalkozzunk vele egy kicsit - de nézzük időrendben, mi történt október óta. Elsőként felkerültek az új első féktárcsák (Delphi), és fékbetétek (Ferodo). Ég és föld a különbség, pedig ezt megelőzően sem panaszkodtam a fékhatásra. Eddigi autóim közül, talán ennek a legjobbak a fékei. Mivel az Alfa Romeo futómű, és a magyar úthálózat még hellyel-közzel sem nevezhető egymással kompatibilisnek, rövid csendet követően mindig előjön valami újabb zirgés-zörgés, kopogás, mikor mi... Első körben kicseréltem a stabpálcákat, gondolván azok még a régiek, de maradt a kopogás, így azon kívül, hogy most már ezek is újak, nem hozták a várt eredményt. Úgy voltam vele, majd kiforrja magát, ha erősödik, talán könnyebben behatárolható lesz, hisz lógást ekkor még nem éreztünk sehol. Telt múlt az idő, november közepén sikerült szert tennem egy garnitúra új 15-ös Pirelli nyári gumira az idősödő Michelin-ek helyett, s valamikor ez idő tájt visszakerültek a Nokian téli kerekek, amikkel anno az autót vettem. Átlépve a 310 ezredik kilométert is, be kellett tervezni az esedékes olajcserét, melyhez tudtam be kell szerezzek egy pár futómű alkatrészt is, hisz ekkorra már egészen durva fémes csattanások is jöttek az autó bal elejéből (mondtam, hogy kiforrja magát). Most már érezhető volt a lógás is, s legnagyobb meglepetésemre ismét a vásárláskor már cserélt felső lengőkarok szilentjei adták meg magukat. Ennyit bírt a Meisterteile, most itt is Delphikkel próbálkozunk. Ezen felül ki lettek mosva az első biztonságiövek, kapott új Bosch olaj, és gázolajszűrőt a már bevált 5W40-es Mobil Super 3000 társaságában, valamint új váltóolajat (Tutela ZC75 Synt), egy bal alsó lengőkart (ha már a jobb úgyis új), jobb külső, és bal belső féltengely gumiharangot, valamint egy új Meat&Doria EGR szelepet. Ez eddig le volt húzva és dugózva, s bár nem vagyok a kipufogógáz visszavezetés nagy barátja, gondoltam ezekben a hideg időkben talán pozitívan fogja befolyásolni a motor hőháztartását, ha a bemelegedési fázisban az EGR hűtőn átáramló kipufogógázok is melegítik a vizet. ECU resetet nem csináltunk, így még tanulja a használatát, de így durván 100 km elteltével már sokkal ritkábban ránt be kettesben 2000-es fordulaton óvatos gyorsításnál. És akkor jött a feketeleves. Az volt a terv, hogy a fenéklemezen, és a rugótornyokon látható rozsdafoltokat megcsiszolom, Brunox-szal passziválom, majd saját kezűleg lefújom alvázvédővel. A csiszolás folyamán aztán a fenti kép tárult szemem elé (ezt leszámítva meglepően ép a kaszni). Egy körömnyi, s két kisebb tenyérnyi helyen viszont már átlyukadt a fenéklemez a hátsó részén. Mivel per pillanat millió egyéb hely van, ami pénzügyi fekete lyukként nyeli a családi kassza tartalmát, így olyan megoldást kellett találnom, amivel kibírja jövő nyárig, mikor remélhetőleg rendesen meg lesz csinálva. Szóval a megcsiszolt részeket lefújtam rozsdaátalakítóval, majd a lukakat - a címben is említett módon - karosszériatömítő, és egy nylon zsák darabjának segítségével eltüntettem, amit aztán jó vastagon betakartam még egy adag masszával és alvázvédővel . Ha megköt, jövő nyárig alkalmas lehet arra, hogy ne ázzon alulról az utastér, s talán nem is rohad már tovább. Erre az idő majd megadja a választ... Végezetül kifújtam a tornyokat is rücsivel, valamint a küszöbök belsejét üregvédővel. Nem vagyok rá büszke, de átmenetileg talán jó lesz...

>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2017-12-04

Generátorcserekor még nem tűnt fel semmi rendellenes. Pár hete viszont el kezdett hidegen nyikorogni a szíj. A minap ránézettem a kollégával, ő vette észre, hogy amikor indítom meg leállítom a motort, fura oldalirányú mozdulatokat végez a feszítő. Sajnos a legutóbbi cserét nem jegyeztem fel, de biztos már több, mint 50000km volt benne. Ami a csapágy állapotán meg sem látszott.

 

Összeraktam a bal hátulját is, majd lefestettem mindkét oldalon a kerékagyat és a fékvédő lemezeket.
Kicseréltem az első tömítést a fékekben. A dugattyú csavarásához előkerestem a már jól bevált laposfogómat. Most is működött.
Végezetül lefestettem a fékeket pirosra. A szárításhoz újra beizzítottam a szárítót :-)
Közben megpróbáltam a CTEK töltőt, nem akarom már visszatenni az akut, de kipróbálom.

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2017-12-06

Az autó előéletét ismervén, klíma szárítószűrő nem volt cserélve benne. Most, hogy a munkában van lehetőség klímázni, kicseréltem. A régi már eléggé ramaty állapotban volt.

 
>> SzervizSWut // Alfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-12-13

Az utóbbi időben elég nehezen akart indulni az autó, és a benne lévő aksit is kicsit réginek és gyengének találtam. Még ősszel Dömpinél ránéztünk az ECU-ra és ott is panaszkodott az akkumulátorra így ma ki lett cserélve.

Az új aku: EXIDE premium 77ah 760A

Már nagy szar lehetett a régi, mert ilyen szépen még soha nem indult az autó, még nyár végén se mikor megvettem.

Fékcső Első-Hátsó: 5285Ft
Xado Automata váltó adalék: 4500Ft
Bontott váltó: 100000Ft
Olajhűtő olajcsővel: 10000Ft
Téligumi Laufenn: 55000Ft
Műszaki vizsga: 18500Ft
Futómű állítás: 8000Ft

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-12-08

Elvittem fényszoró állításra. Bal oldalin majdnem 1 cm-t kellett állítani az egész művelet nem tartott 5 percnél tovább. A percenkénti 1000 Ft-OS munkadíjat viszont kicsit sokaltam. Mivel szakértővel álltam szemben ezért inkább leszedtem én az állító takaróját, és megmutattam mit állítson... Bár próbált meggyőzni hogy nem azon kell de mesterünk ma is tanult valami újat.
Ezután egy kis előadást tartott, hogy szabaduljak meg ettől az autótól hiszen nincs benne OBD csatlakozó!!! És külömben sem szabad 2002 elötti autót tartani.
Bár azért büszkén oda bökte hogy ő neki van ehez egy olvasó gépezete és Fiat kábele aztán rámutatott a kopogás érzékelőre hogy ott kell rá dugni a gépet.
Minden szavát ittam a Mesternek!

 
>> SzervizA.R.Peti // Alfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2017-12-06

4 db. első lengőkar kb. 56 000
Szelepfedél tömítés kb. 4 000
Hosszbordás szíjfeszítő + szer.díj. 28 000

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2017-12-07

Összetartás nagyon nem volt jó.A gyári beálítást nem javasolta a szerelőm,igy az ő saját beállítására állította be:)Teljes átvizsgálás is megvolt.Minden szilent,lengőkar rendben van!