Blog

>> EseményAlfaWatch // Alfa Giulietta 1.4 TB Super // 2017-12-03

Hosszas idő, sok álmatlan éjszaka után megszületett a döntés, és le lett foglalózva a Giulietta Augusztus 4.én. Október 26.-án lett átvéve Budaörsön.
Sok rosszat és sok jót hallottam az Alfákról. 12 év megbízható Volvozás után kicsit szkeptikusan álltam a dolgokhoz. Ez kezd eloszlani, de mindig van valami kis bizonytalanság, amikor már kezdeném azt hinni, hogy minden 100%os:). Na jó, ez inkább csak vicc akart lenni.
Eddig 2 alkalommal csinált "hibát". Egyszer a lékzsák ellenőrzés húzódhatott el hosszabban az indításkor és emiatt sípolt és írta, hogy gond van, persze azután el is aludt a lámpa.
Egy alkalommal meg a riasztó zárás után elkezdett riasztani számomra ismeretlen okból.
A fórumon már írtam, hogy a motor alatti takarólemez csavarjai kiestek (2 db) és a maradék kettő csavar teljesen ki volt lazulva. Ez valószínű a null szerviz hanyagsága lehet.
Ezeket nem negatívumként mondom, csak észrevételek. Az előző autómmal, amely egy Volvo volt, ott is voltak eleinte kisebb gondok, de nem akarok OFFolni, mert ez az Alfáról szól. És mi is ez valójában??!

Egy nagyon nagy élmény, öröm, szeretet és boldogság.
Szeretem, mert jó! Kényelmes, eddigi leghosszabb utunk 500 km-es volt 5 óra alatt és nem volt gondunk a komforttal.
Nagyon fordulékony, a váltója könnyen jár, szinte az ember kezébe ugorva kúszik a másik fokozatba. A futómű zseniális.
A kis 1,4-es 120 LE motor szépen teszi a dolgát. Dynamicba még csak egy alkalommal kapcsoltam és 4000-es fordulat felé nem vittem.(most lesz meg benne a 3000 km, akkor ajánlott szerviz után már talán kicsit jobban meghajtom.)

A forma meg magáért beszél kívül és belül:). Akinek van Alfája az tudja, hogy milyen is ez az érzés:). És mielőtt elfelejteném! Kis 1.4-es motor, de a kipufogó szépen van hangolva, nem hittem volna. Diszkrét, nem tolakodó, de mégis ott van, tudatván a tulajdonost, hogy bizony, én egy kis sportos kezes gépezet vagyok!

Az felszereltségi szintje SUPER. Van hozzá még ülésfűtés, elektromos gerinctámasz, reteszes riasztó és tolatóradar.

Téli kerekeknek sikerült szereznem a facelift előtti 16"-os alufelnit, amelyeken Dunlop WinterSport 4d gumik vannak. A téli időszak mellé beszereztem még egy komolyabb hótálca szettet, amelyet csak ajánlani tudok. Igaz nem olcsó, de nagyon igényes (weathertech).

Ime pár kép az írásom mellé!
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1512326096-12948-blog.jpg

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1512326124-12948-blog.jpg

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1512326143-12948-blog.jpg

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1512326460-12948-blog.jpg

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-12-03

Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.

Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.

Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.

Befejeztem a jobb hátulját. Volt némi fejtörés, de a képek és a manual segített.
Végül felemeltem a tengelyt az üzemi magasságba (74 mm) és nyomatékra húztam a csavarokat.
Már csak le kell festeni a kerékagyat és azokat a helyeket, ahol levertem a festést, de ezt majd a másik felével együtt.

 
>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-12-02

Már kb egy hónapja történt, hogy beesett a kuplungom. Visszahúztam, működött egy darabig, majd újra beesett. Elvittem szerelőhöz, de nem igazán jutott vele semmire. Sokat fáradozott vele, így bár nem kért pénzt, de kapott valamennyit.
Ezután egy újonnan megismert baráthoz fordultam, aki szinte azonnal megcsinálta nekem, a felső munkahenger (becses nevén főhenger) adta meg magát. Csere megvolt, TRW-re, azóta kuplungpedálom furcsa karakterisztikája is szép lineáris lett. Ezen felül megcsinálta a motorhűtésem 1-es fokozatát is, természetesen nálam is az előtét-ellenállással volt a baj.

>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2017-12-01

Felkerült ide is a téli. Nyári kuksi megint. :-) Imádom. Felninek kell majd új fény. Kép itt is csak a km állásról készült. Igyekszem pótolni.

>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-11-19

Felkerültek. Még most sem tetszik. Egy éve is le akartam cserélni...elfelejtődött. Képet pótolom. Addig is a km állás

>> Eseményforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-12-01

Ma reggel megtréfált kicsit az autó, persze nem ő tehet róla-hanem főleg én. Még a nyáron elkezdte szokásba venni, hogy a bal első zármotor néha csak nyitni volt hajlandó, zárni nem, és mivel a vezetőoldali zár vezérli a többit, így ha kulccsal nyitottam zártam a többivel nem volt gond.Tróger a tulaj 1.0- Lustaság, meg spúrság stb miatt eddig nem foglalkoztam elég komolyan a dologgal. A héten kaptam infót, hogy Bárdinál lehet kapni zárat, így már kényelmesen beszerezhető volt nem is drágán a pótalkatrész, szerdán meg is rendeltem pénteki átvétellel.(olvastam, hogy lehet cserélni benne villanymotort-néha elég csak megtisztítani stb-de nem szívesen rizikóztam +1 szerelős délutánt ha mégsem válik be a mutatvány-ha lett volna kéznél rossz másik motor kicsit más lett volna a helyzet) Nah el is jött a péntek, reggelre gyönyörűen körbe is fagyott az autó/forza csillaggarázs/ nemhogy a zárbetét nem fordult el(tróger a tulaj2.0-tudja, hogy kell működjön a zárbetét, de a fagy előtt frissen nem olajozza)majd próbáltam távirányítóval nyitni majd a bal hátsót még mielőtt visszazárna villámgyorsan kinyitni-nah de a tömítés körbe úgy befagyott-meg sem mozdult....Végül a jobb első engedett ugyanezzel a módszerrel, majd belülről nyílt a bal első. Munkahelyen már csak be kellett zárni valahogy-zárbetét még mindig nem olvadt ki, de nyitott hátsó ajtónál az elsők lezárhatóak belülről a gombbal, majd lenyomott gombbal becsapva záródott a hátulja is...Nah így jártam, már kezemben az új zárbetét, gyári utángyártott :) (ki van köszörülve a gyári embléma-de a szívem mélyén én jól, hogy ez valami maradék készlet lehet)

 

Ma sikeres vizsgát tett az autó, így most 2019.12.16-ig érvényes a vizsga.
Km óra állása vizsgakor: 240531 km

 

Még novemberben vettem az az autóhoz négy 17"-os felnit, a sok küllős változatból télire. Tip-top, felújított, antracit szürke színben. A felniket 225/50R17-es Pirelli Sottozero 3 XL abroncsokkal szereltettem fel. Kicsit tartottam tőle, hogy a 19"-esek után kicsit bénán fog kinézni a kisebbekkel, de teljesen jó, klasszik 159-es kinézet.
Felnik: 130K
Gumik szereléssel 175K

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-12-01

Úgy kezdődött, hogy világított az ABS lámpa.
Mivel most már vagány gyerek vagyok, mert ki tudom olvasni, kiolvastam :-)
Azt mondja a gép: „bal hátsó jeladó megbízhatatlan”. Na, ez meg mit jelent?
Nem lehet nagy baja, mert a hiba törölhető, tehát nem állandó. Némi guglizás után találtam egy olyat, hogy csapágyhiba is lehet.
Aki nem tudná: ez az ABS már nem fogakat számol, mint régen, hanem a csapágyba van integrálva egy mágneses érzékelőgyűrű, amiről a jelet veszi.
Hát akkor cseréljük ki, mi baj lehet? Csapágyrendeléskor figyelni kell, hogy ABS-hez valót vegyünk, mert a simában nincs benne a mágnes, és akkor ott vagyunk, ahol a part sz@rik. Ja, ez az első csapágyra is igaz. A különbség annyi, hogy hátra csak komplett csapágyat tudunk venni, kerékaggyal együtt. Aminek előnye, hogy könnyebb cserélni. Akkor lássuk.

1. Felbakol, kerék le. Úgy néz ki, nem véletlen a hiba, a csapágy nyugdíjazásra szorul. Kb. centit kottyan.
2. Fékmunkahengert szabadítsuk ki. Hátul nem fontos az egész féket lebontani.
3. Vegyük le a tárcsát.
4. Vegyük ki a porvédőt. Szerezzünk 32-es fejet, és a hozzá való szárat, és vegyük le a csavart.
5. Én nem kínlódtam vele túl sokat :-)
6. A csapágy fele rajta maradt a tengelyen, ez tényleg kaka.
7. Szedjük rendbe a tengelyt. Van egy alátét, azt ne felejtsük ki.
8. Toljuk fel az új csapágyat a tengelyre. Passzos, de óvatosan kocogtatva felmegy. Ne felejtsük ki a nagy alátétet.
9. Tegyük vissza a csavart, majd a porvédőt. Forgassuk át kézzel, hogy minden rendben van-e.
10. Rakjuk össze a féket, majd tegyük vissza a kereket.

Kábé ennyi lenne, nagyjából fél óra az egész, kézügyesség függően.

És újra van ABS. :-)