Blog

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-23

"Amikor a motort megállítjuk, néhány kiegyenlítő a hozzá tartozó bütyök nyomása alatt marad, ilyenkor elég idő marad arra, hogy az olajszivárgó résen a normál működésnél több olaj elfolyjon, a hidraulikus elem belseje jobban kiürül. Ebben az esetben előfordul, hogy a motor indítása után rövid ideig csattogó hangot hallunk."

Jött egy levél, mely szerint 2017.09.27-én
"az a személy, aki a NCZ300 rendszámú gépjárművet vezette a 2015/413/EU EU-irányvonal 2. cikkelye szerint a közlekedés biztonságát veszélyeztető közlekedési kihágást követett el."
Magyarul 70 helyett 93-al mértek be a térképen jelölt helyen.
Meg még azt is írták, hogy legyek szíves 60 Euróval növelni a Hypo-Bankban tárolt pénz mennyiségét.

Mivel arra volt dolgom utána néztem. Jogos, egy 70-es táblát benéztem a határ után.

Szóval már 60 Euróval több van ott...

 

Reggel hirtelen ötlet miatt Topiékhoz mentem és rendeltem 2 első és 2 hátsó fék felújító készletet. Arra gondoltam, hogy a vezető gumikat kicserélem, a többi nem is igazán kell. (nyíl) Délutánra itt is volt.
Nekiálltam az összerakásnak.
A baloldallal nem is volt gond, a jobbal aztán lett.
A féknyergen két hibát is észrevettem:
- a gumi gyárilag nincs benn a helyén (3. kép)
- ráadásul sikerült kivágni is (4. kép)
Nem maradt más, mint felhasználni a felújító készlet többi alkatrészét is. Emlékezvén a régi nagy sz@pásra a Pók fékjével, kis pihenő után álltam neki. Aztán pár perc alatt sikerült. (5. kép)
A szétszedés után derült ki, hogy igen is aktuális volt. A kifolyt olaj és a belseje elég koszos volt, tehát a lyukon ment befelé is a kosz. (8-9. kép)

Aztán összeraktam a jobb oldalt is.

A gyors sikeren felbuzdulva megfordult a fejemben a másik felújítása is. Végül is veszteni valóm nincs vele és akkor jó pár évig nyugodt lehetek...

 
>> Szervizfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2017-11-22

Olajcserénél feltűnt hogy az egyik differenciálmű szimeringnél veri az olajat. Gyors szervizelés, mindkét oldali szimering kicserélve.
Az olajnyomás visszajelzője nem világított, itt csak vezeték probléma volt, ez is javítva.

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2017-11-04

Felkerültek a téli pacskerek!

 
>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2017-11-22

Ma levizsgázott a vas minden gond nélkül.
Igaz hogy két hónapja átnéztem és a felső lengőkarokon felújíttattam a gömbfejeket, mert mindkét oldali kopogott. Vettem Birth szilenteket, de két hónap után már úgy lógtak hogy nagyobb kopogás volt mint előtte.A fém perselyek LÖTYÖGTEK a szilentekben! Visszanyomkodtam a régieket(szerencsére nem dobtam ki) mert még mindig sokkal jobb állapotban voltak. A sok gagyi fos alkatrésszel elöntenek minket, nem is tudom mit érdemes már venni...
De a lényeg hogy úgy ment vizsgára hogy nem aggódtam :)

 

A gumis végre adott időpontot. Másfél órát fagyoskodtam ott, mire sikerült átszerelniük a téli kerekeket. Nem volt gyors. Ellenben lassú. Ketten vannak, foglalkoztak ott mindennel egyszerre. Nagyon nem irigyeltem őket sem. Viszont lemosva, újra centírozva tették fel, ami mindenképpen plusz pont. Egy fűtött várójuk mondjuk lehetne..

A nyári kerekeket otthagytam tárolásra, egyszerűen túl nagyok, nincs hova eltennem.

2 db. kézifék kötél kicserélve. Lehet bátran húzogatni most már.

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2017-11-22

Dobtam erre is egy cápa uszonyt ,mert szerintem jól áll rajta.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2017-11-22

129.600km
éves átvizsgálás,
minden tökéletes :)
olajcsere - Selenia Star 5W-40
STP benzin injektortisztítót is tettem bele