Blog
Elérkezett az első generál ideje.
Alfika kapott 4 új lengéscsillapítót, stabpálcákat, két új rugót előre,első, és hátsó fékcsöveket, tárcsákat elől, betéteket. kuplung kinyomó csapágyat (vagy mi a neve), és olajcserét.
Kicserélték a tartályt ami a hűtővizet tárolja, mert eresztett.
És ami hideg vízként ért... kasznist kell szereznem. Sajnos a küszöbök rohadnak :(
Jah, és egy új szerelőt, mert bár a cimborám szereli, most már nagyon mondja, hogy nem szereti szerelni az olaszt.
5600km-nél tartunk közösen.
Jah, és vettem egy donort 45 ezerért, ami főtengelyhibás. A költség azzal együtt értendő :)
Szerencsére Erhard úgy gondolta nincs szüksége a továbbiakban a Novitec boxra, így átvettem tőle.
A bekötése nem bonyolult. A hozzá adott kábelköteget az autó két szenzora és a fojtószelep csatlakozói és ahhoz vezető kábelek közé kell bekötni. A vezérlőelektronika dobozát az ECU akkumulátor felőli oldalára, egy rozsdamentes profilra fogattam fel.
Eddig tartott a felhőtlenség... ezidáig gond nélkül tette a dolgát, szépen is indult, de ma pár indítás után a budaörsi auchan parkolójából már nem akart önerőből hazajönni... nógatásomra a válasza azon túl, hogy nem indul a motor, hogy nem alszik el a műszerfalon a kulcs (code) ikon... :(
Egy kicsit korábban ért ide a Jézuska.
Hozott egy elektromos működtetésű antennát, mert csak egyszerű kézi kihúzhatós volt benne.
Úgy kötöttem be, hogy tettem egy kis kapcsolót a fejegység és az antenna közé, hogy ne tolja ki mindig csak ha rádiót hallgatok.
Újra lett bőrözve a kormány. Nem azért mert nagyon használt volt (100eKm-nél szép is lenne), hanem mert így sokkal jobban néz ki. Új váltószoknya és új kézifék szoknya is jár a kormányhoz, nehogy megsértődjenek. :-)
Ma végre a nagyobb beavatkozásokon végig értünk. Megtörtént a váltó olaj cseréje. A szerelő szerint igen időszerű volt, ezt valószínűleg sosem cserélték még, a szerviz előírásban nincs is benne. Ronda fekete lötty jött le az biztos.
A cserét átmosással végezte, vagyis az egyik csövön ment be az olaj, a másikon ki, egész addig, amíg tiszta olaj nem jött a kifolyó ágon.
11l Tutela GI/VI olajat használt el a művelethez. Nem egy olcsó játék, de érezhető eredménye van már most, használatban is.
Eddig sem volt (nekem) lassú a váltó, de most észrevétlenebb, gyorsabb lett a váltás.
A szerelő, Zoli erősen javasol egy hasonló átalakítást: AJÁNLOTT OLVASMÁNY minden automata váltós 159 tulajának.
Ezen kívül javasolt egy LubeGuard nevű adalékot is, amit saját maga kipróbált az autójában.
Nem vagyok adalék párti (sőt) de a LubeGuard-ról egyéb vonatkozásban is olvastam pozitívumot. Nevezetesen a hidegben hangos szervopumpa jelenséget oldotta meg vele az illető sikeresen.
237000 km-nél gázolajszagra figyeltem fel a kapubejárón alapjáraton pötyögő autóm mellett. Elvittem egy általam sokra becsült szerelőcsapathoz előre kért időpontra, s megállapították hogy a szivattyút az ülepítővel összekötő csövemet kell kicserélni. A cső beszerzése 1 hétbe került, beszerelés előtt lemostam a motort, s ekkor vettem észre, hogy a csőnek semmi baja. A magasnyomású szivattyúnál folyt a gázolajom. A környékemen csak úgy javítják, ha a szivattyút levetetem, DE Debrecenben remélem még ebben az évben megoldják nekem ezt a problémámat. A szivattyú teljes felújítására fog sok kerülni.
236000 km : szokásos olaj és szűrők cserére megtörtént.
letöltöttem a magyar nyelvű kezelési utasítást
http://aftersales.fiat.com/elum/Model.aspx?brand_code=83&id_language=8&id_model=81774d07-2751-45bf-8f22-1bb45da3ea01&market_code=CS&cat=lib&part_number=#1