Blog

>> Tuning és extraPeta98 // Alfa 156 1.9 JTD 16v // 2016-12-10

Az autón egy Remus sportdob volt nekem ez nem nagyon tetszett így hát vissza került egy gyári végdob :)

 
>> Tuning és extraPeta98 // Alfa 156 1.9 JTD 16v // 2016-11-11

Az autón mikor hozzànk került Novitec sport légszűrő volt rajta én viszont vissza alakítottam az összes csövet és légszűrőházat sikerült beszerezni igy minden sikerült aránylag könnyen. :)

 
>> EgyébPeta98 // Alfa 156 1.9 JTD 16v // 2016-12-09

Kapott a gép 2db új semperit Téli gumit 185/65 r15-öst! :)

 
>> SzervizPeta98 // Alfa 156 1.9 JTD 16v // 2016-11-26

Picit folyatott az Olajhűtő olaj csere után és hajszálnyi repedések voltak rajta nem volt érdemes javítani már öreg volt ezért egy új állta a helyét!:)

 
>> SzervizPeta98 // Alfa 156 1.9 JTD 16v // 2016-11-20

180.000km-nél sikeresen le lett cserélve a komplett vezérlés,olaj és termosztát is.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2016-12-13

Laci barátom feldobott egy ötletet, tegyek piros öveket az autóba. Először hülyeségnek gondoltam, majd elkezdtem komolyabban gondolkodni a dolgon és végül az lett, hogy kutattam a hirdetéseket, piros övek után. Szlovákián egy hirdetés volt, ahol a hirdető aránylag értelmesen tudott válaszolni nekem, sajnos a többi érdeklődésem teljes kudarcba fulladt. Kérdésemre választ is kaptam az egyetlen épkézláb hirdetőtől, nincs meg mind a 4 piros öve, csak a két hátsó. Rendben van, keresünk tovább. A keresett övek Fiat Cinquecento Sporting övei, lengyel hirdetési oldalon találtam marha jó áron két első övet. Azonnal utaltam az összeget és küldték az öveket. Miután már tudtam, hogy biztosan megjönnek, rögtön hívtam a szlovák pasit, hogy kellene a két hátsó öv is. Időközben szegény elvesztette kommunikációs készségét, így gyakorlatilag magammal egyeztem meg, hogy mikor küldi a csomagot. Végül az is meglett, de a két hátsó helyett két első volt neki is. Na akkor ami a boldogsághoz hiányzik az az, hogy leszedjem a Fiat mechanizmusáról az öveket és valahogy felszenvedjem az Alfa gyári övének helyére. Mielőtt elszaladnék a sztorival, az övek a sok kosztól inkább bordóak voltak, mint pirosak, így egy napos mosóporos, zsíroldós, mosogatószeres vizes áztató kúrát adtam nekik. Ettől szépen visszanyerték eredeti színüket, már lehetett velük dolgozni. A hátsó övek elég rendesen megszívattak szét- és összeszerelésnél is, végül csak sikerült kioperálni a két tekercset. Kihúztuk az öveket, kivettük a biztosítást, majd műanyag szorítószalaggal megfogtuk a mechanizmust, hogy a rugó maradjon feszítve. A Cinquecento övei hosszabbak, mint az Alfa gyári hátsó övei, így le lettek vágva, majd a végek öngyújtóval megolvasztva, ezzel megelőzve azt, hogy szétbomoljanak idő előtt. Aztán az első öveket is kiszereltem, nagyjából 6x könnyebb, mint a hátsókat kiszedni. A sztori ugyanaz, kiakasztani a biztosítást és rögzíteni a mechanizmust. Az összeset elvittem egy cipész bácsihoz, gondoltam a biztonsági övvel nem kellene szórakozni, legyen rendesen megvarrva. Először összeragasztotta az övek végeit, majd mikor megkötött a ragasztó, akkor lettek összevarrva. A felszerelés sem volt egyszerű, főleg fagyban, de csak sikerült. Sajnos a B1 övet rosszul fűztem fel, így ha már kész a garázs vagy ha jobb lesz az idő újra lebontom az egészet, szétszedem a varrást és eljátszom a műveletet ismét, de addig így fogom használni. Szerintem feldobja a belső tér fekete egyhangúságát, illetve a B1 gyári öve már sajnos cafatokra volt szakadva szélen, így mindenféleképpen cserélni kellett.

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2016-12-13

Mikor megvettem az autót szinte minden tetszett rajta pár dolgot kivéve.
Ilyen példának okáért a pajzs. Az nagyon-nagyon nem. Sőt annál sokkal jobban nem!

Biztos ,hogy van akinek tetszik, szerintem förtelmes. Ezért elcseréltem egy gyárira.
Nem tudom szavakba önteni,hogy mennyire jó így ránézni az autómra.

Gondoltam hatalmas szívás lesz lekapni a lököst, de igazából pofon egyszerű, egy marha szűk garázsban, egyedül 1.5 óra alatt megvoltam az egész mókával.

Az összes csavart visszarakás előtt befújtam, így nem fog a télen berohadni sem.

Kezd úgy kinézni a szekér ahogy szeretném. Haladunk szépen!

Az utolsó kép ékes bizonyítéka annak, hogy a szörnyek nem az ágy alatt élnek . :)

Költség csak a postázás díja.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-12-13

Ebay en megrendeltem a katalizátorok utáni dobot.
nézegettem több helyenis.. az autoalkatresz24 67000FT ért tudtam volna megkapni igyen szállítással. de mivel túl nagy ezért nem szálítják ki, Berlin meg picit odébb van. Az AutoGenius 184Euroért adta volna. de Magyarországra nem szállít... Ígyhát az Imasaf dobjára esett a válassztás.

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2016-12-08

Elöregedtek, a leghátsó szét is szakadt, ideje volt a cserének.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2016-12-12

Alkalmi vétel volt. Autómentőn hoztam, mert:
-kell bele egy új hűtő
-fék és kuplunghidraulika felújítás kell
-nincs műszakija

Eddig ezeket szereztem be hozzá:
-Gyárilag ajánlott viszkozitású olaj: Total 10W-50, szűrő
-légszűrő
-szíjak
-3l GL-5 75W-90 váltóolaj
-olajnyomás kapcsoló
-olajgomba
-3db fékcső
-1db középső hardy
-kardánfelfüggesztő csapágyház
-antenna
-légtelenítő csavarok
-hidraulika javítókészletek
-hűtő gumicsövek

Az új hűtő elvileg 1 héten belül érkezik.

Ezek pedig már voltak otthon, nem kellett megvenni:
-1 jó gumi a pótkerékre
-hideg levegő szívócső harmonika
-fékbetétek
-féktárcsák
-Alfa 75 2.0 felirat
-kormánykerék
-szilentek, gömbfejek előre-hátra
-felújított első stabrúd, pálcák, alsó lengőkarok
-belső téri csetreszek