Blog

>> SzervizUomo77 // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2016-12-10

a fűtőmotor remekül szuperál az üzemagyag sapka is teszi a dolgát, a hátsó utastéri közép jobbos szellőző rács is illik a helyére :) A szépséghibás kézifék kar (nincs a gombnak burkolata) és a lötyögő jobbos visszapislantó még várja hogy lecseréljék...

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-12-10

Különböző okokból fél éve sajnos utcán parkol az autó, nem garázsban. Eddig megúszta sérülés nélkül. Ma reggel viszont észrevettem, hogy nekimentek. Tiszta ideg vagyok tőle. Az utca másik oldalán van térfigyelő kamera, de szerintem nem lát oda, ahol parkoltam. Hétfőn azért megpróbálok utána járni. Bosszantó a dolog nagyon...

Update: A kamera talán odalátott, rendőrségi feljelentés megtéve. Meglátjuk mi lesz a vége.

Update 2: Bár a kamera látta az esetet, a felvetelen az okozó autó rendszáma nem ismerhető fel. Ezt buktam, erről ennyit...

>> Szervizsutyi70 // Alfa 159 sw 2,4 TI // 2016-12-10

Heti 1-2 alkalommal a"Hill Holder Unavailable" feliratot írta ki az autó, ilyenkor nem is működött a funkció, zavarni igazából akkor kezdett, mikor a sárga háromszög is felgyulladt, sőt egy alkalommal, a teljesítmény is elment, autópályán....

Kicsit utánaolvastam a neten és megszületett a megoldás hiba elhárítására.

Van egy kapcsoló ami a kuplung pedált kinyomását érzékeli, az működik hibása.

Az alkatrészt ebayről pár ezresért lehet rendelni, gyorsan meg is jött.

http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-147-156-159-GT-BRERA-SPIDER-New-GENUINE-Clutch-Pedal-Switch-/161693676365?hash=item25a5b1b34d:g:VXIAAOSwrklVAXj9

Ha a link nem működni, elég csak ebayen rákeresni "clutch switch alfa 159".

Cseréje rém egyszerű, elsőre kb 10 perces művelet, nekem szerszám sem kellett hozzá.

A pedálsor feletti takarót kell csak levenni, hogy jobban hozzáférj a kapcsolóhoz, ezt 2 fogantyús csavar letekerésével megoldható, majd miután benézel a kuplungpedálhoz látszik kis az alkatrész, a végén egy kábel csatlakozik, ezt könnyebb lecsatlakoztatni miután egy csavaró mozdulattal kiszedtük a helyéről.

Ugyanezzel a mozdulattal rakhatjuk be az új kapcsolót és már el is felejthetjük a feldobált hibaüzeneteket.


Hill Holder Unavailable, VDC Üzemzavar, Tempomat nem működik.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 1,8 16V // 2016-12-07

2016. december 07-én volt 15 éve, hogy a tulajdonomba került. (Egy ideig a biztonság kedvéért a Posta Bank vigyázott a törzskönyvére.) A 155 1,9TD-nek – miután összetörték - közel 5 hónapig kerestem az utódját, mire megtaláltam egy budapesti kereskedésben. Elvileg 2,0 16V-t szerettem volna, de nem bántam meg, hogy az 1,8 16V-t választottam, sőt ...

Ennek az autónak a vezetési élménye, az egyedi megjelenése szeretette meg velem még jobban a márkát. Biztosan van jobb, megbizhatóbb gépjármű, de egy sem adja ezt a vezetési élményt. Igazából az Alfa Romeo bármelyik modellje egyedi és más márkával össze nem hasonlítható, de ezen belül szerintem az alakjával messze kitűnik a 155-s. Egy-egy rossz nap, vagy más autó után, ha beülők és megyek vele egy kicsit, mindig tud mosolyt csalni az arcomra.
Az elmúlt időszakban nagyon sok helyre vitt el és hozott haza. Voltunk autóstalálkozókon, kirándultunk belföldön és külföldön. Ennek ellenére szerencsére sikerült megőriznem szép és közel eredeti állapotban, ezért Takács Ákosnak (Alfa Romeo Club Magyarország elnöke) köszönhetően bekerült "Az Alfa Romeo Története 1910-2010" című könyvbe, pár fénykép erejéig.
Jövő áprilisban lesz húsz éves, de a kora egyáltalán nem látszik rajta. Remélem még egy pár évig sikerül együtt autóznunk.

Pár adat az autóról:
Gyártották: 1997. április 22. (kedd) az Alfa Romeo Pomigliano d’Arco-i üzemében
Az első forgalomba helyezés időpontja: 1997. július 21. (NéroM5, Budapest)
Tulajdonomba került: 2001. december 07-én (km: 61.834)
Jelenlegi km állás: 152739
Együtt megtett km: 90905

Szervizköltségem idáig: ~871.000.-Forint

 

Ma megjott az ELM kabel. Ebay-rol rendeltem, nem a kepen szereplo kabelt rendeltem az igaz, de mukodik, ez a lenyeg...
A multkori hiba miatt hataroztam el, hogy beszerzek egy ilyen kabelt, hogy ne kelljen mashoz futkozni ha ilyen gond van...

 
>> Tuning és extraCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2016-12-09

A mai napon végre ez is meg lett. Sajnos nem gyári, de amire kell arra jó lesz, remélem :-)
Talán jövőre sikerül gyárit szereznem majd valahonnan.

 
>> AutóápolásHaddel // Alfa 159 sw // 2016-12-09

Kapott az autó előre új lapátokat ,a régi már pattogott nagyon ,mondjuk nem is csoda ,megnéztem a blogban ,hogy majdnem két éve vettem őket. Remélem ezek jobbak lesznek ,nekem pattogott a gyári már új k orától kezdve.
Km állás: 226277
Előző lapátok 76487 km alatt szolgáltak.

>> Tuning és extrasparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2016-12-09

Mint eddig az összes autóra, erre is felkerült a biscione kígyó az index alá+ a REGISTERED ALFA DRIVER, most specko fekete színben. Ki mástól, mint GT -től! :)

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-12-09

A napokban elkezdett fogyogatni a hűtővíz a rendszerből. Konkrét, felnyitomamotorháztetőtéstessékottvan nyoma nem volt, tehát kezdődhetett a nyomozás. Mivel nem én járok az autóval, így kicsit nehezebb volt ez a folyamat. Szépen végigzongoráztam mindent és a végén kiderült, hogy a tartály kifolyócsöve fáradt el a 20 évnyi munkában. Feltúrtam a netet keresztbe-hosszába, de nem találtam ilyet csak egy helyen, de ott meg készlethiányra hivatkoztak... Szerencsére cimbi, Sanci segítségemre volt és tudott egy vadi újat szervírozni... huhhh... nagy kő esett le a szívemről. A csere nem ment túl egyszerűen, mert a 20 év az 20 év és a háromból az egyik csavar berohadt, de megoldottam és most a szép új tartállyal pompázik a kicsike gépháza! :) Nyáron kapott új fagyállós hűtőfolyadékot, ezért óvatosan kellett eljárnom, így max ha 1-2 deci ment kárba (a rendszerből a csöpögésen kívül)... tartály szinten és remekül működik! :)

>> SzervizKicsiJoe // Alfa 159 1,9 JTDm SW 150 LE // 2016-12-08

Ismét eltelt egy év s 10500 km! Így ma lett is olajcsere km: 170375