Blog
Teljesen össze volt már rohadva a kézifék bowden, használhatatlan volt 2 kattanás után nem lehetett tovább húzni. Cofle bowdenek kerültek beszerelésre.
Eljött az olajcsere ideje. Motul 10w40 olaj került bele a Selenia helyett CZ ajánlásával+Mann Filter olaj és levegőszűrő lett cserélve 249500km-nél

Mivel az ültető rugók már el voltak törve egy ideje hátul így beszereztem 4db gyári rugót. Elegem lett a pattogásból és, hogy nem tudok normálisan közlekedni a géppel.
Hátul ki lett cserélve a 2 rugó...a jobb oldali 3 helyen a bal oldali 1 helyen volt eltörve...kellemes. :)
A szaki mondta, hogy nem érdemes szabályoztatni a tárcsákat így lett véve TRW tárcsa+TRW betétek is.
Kellett még 8db szilent így a kopogás is megszűnt végre.
A rugóhoz Monroe porvédő került beszerelésre, ami benne volt már sok helyen el volt szakadva.
TRW tárcsa:16000(2db)
TRW betét:9300
Szilentek: 9200
Porvédő:5500
Munkadíj: 7000
Jövőhéten következik a kocsi eleje ahol szintén cserélve lesznek a rugók gyárira, meg még majd kiderül mi szorul cserére. :)
Az elmúlt héten a nagy mínuszokban elkezdett rendetlenkedni a kuplung pedál, kezdetben kicsit késett a visszatérése majd néhány nappal később már alá kellett nyúljak lábbal, hogy visszatérjen alapállásba. Persze már lent fogott néhány centin, úgyhogy hétvégi program a munkahengerek cseréje. Érdekes, hogy a szétbontás előtt megnéztem a főhengert és a munkahengert is és egyiken sem volt kívül folyadék, érzésre a főhenger átengedte a fékfolyadékot. Kicsit már készültem, hogy el fognak fáradni, így anno 2013-ban megrendeltem a "szettet", hát most jött el az idő. A belső tér megbontásával kezdtem, kormány alatti lenyíló burkolat, valamint a fekete szövetes borítás levétele után kivettem a biztosító "szeget" a pedál működtető szem-ből, közben a bal első kereket és első dobbetétet leszerelve hozzáfértem az alsó hengerhez is. Terv szerint kinyomattam pumpálva a pedált a légtelenítőn át a folyadékot a rendszerből, hogy ne legyen belül nagy elöntés. Belül a szőnyegre egy erős nejlont helyeztem el, baj esetére. A munkahenger alatt lévő műanyag szivárgásvédelmi burkolatot levéve és két 8-as csavart kihajtva már szabadon is volt a belső henger. Kitekertem a nyomóágat , bilincs lepattint a tartály felöl jövő csőről és már kinn is volt. Visszafelé fordított sorrend.(kivettem a pedált a helyéről, így meg tudtam kenni a perselyét is) Alsó hengert egy seeger gyűrű biztosítja a helyén, a gyűrűt oldva kis kocogtatásra már mozdult ki a helyéről, csövet szabadít és kinn volt az alsó is. (Visszaszerelésnél gyorskötözővel odahúzattam a hengert a konzolhoz, míg a seegert visszaugrasztottam.) Visszaépítve mindkét hengert, következett a légtelenítés. Próbáltam a légtelenítő csavar felől fecskendőzni, de kicsi volt a kéznél lévő eszköz, így feltöltöttem a tartályt pumpáltam és pedál pumpálására vártam a sikert, de meg sem indult a folyadék. Egy gumi vonóhorog kupakot rányomva a tartályra kicsit pumpáltam fentről a folyadékot, így már felkapta a munkahenger a pedál pumpálásával, légtelenítés következett kb 3x biztos ami biztos alapon, így már az áttetsző csőben folyamatos buborék nélküli volt a folyadék. Ha már lenn volt a kerék bezsíroztam a lámpaállító szintjeladó karjának a gömbfejeit is.
Péntek 13-án vettem, remélem nem rossz ómen :) Régóta szerettem volna egy ilyet, és most már végre járhatok Alfa találkozóra december és március között is :D Nem mondom, hogy nem kell majd kicsit foglalkozni vele, de nem reménytelen az autó. Nem alfás, de autó szerető volt az előző tulaja, aki már 2008 óta hajtotta.
Kezdésnek rendesen kitakarítottam, és leápoltam a bőrt az AutoGlym ápolóval.
Páros konvojozás Velencére a Kedvesemmel, kedves Alfás ismerősök, napfény, főzés, játékok, szokásos autómustra, megszámlálhatatlan koccintás Pityukoma egészségére, tábortűz melletti beszélgetés, ismét egy fantasztikus Alfás találkozó, végül sohavégetnemérőnek tűnő éjszakai hazaút a fővárosba. Nagyon jól éreztem magam.












Bekapcsoltam a "Trip B"-t. A kezdetek óta megy, összesít. Zárójelben a hozzá legközelebb eső tankoláskor összesített adatok.
Számláló állás: 48.822 km
"B" adatok
- 48.818 km (48.995km)
- 5,7 l/100 km (5,85 liter/100 km)
- 71 km/óra (71 km/ó)
- 690,12 óra (692,58 óra)




0
617
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10