Blog

>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2017-01-12

Vételkor számoltam azzal, hogy a váltót javítani kell(csodálatos GM váltó a tipikus hibájával). Sajnos megbontáskor derült ki, hogy már annyira gatya volt(max egy hét élettartamot saccolt volna még neki a váltójavító szétesés előtt), hogy elnyelte a tüneteit a kettős tömegű lendkerék hibájának és e mellé még a kinyomó csapágy is kuka. A kereskedő ahonnan vettem, ugyan elmondta az érveit, hogy ezek kopó-fogyó dolgok amire garanciát nem lehet vállalni, de egy percig szóba nem került, hogy ne próbálna meg segíteni. Végül a kettős tömegűt ő szerezte be, így nyomott áron kaptam. Sajnos ez, valamint hogy a többit is próbáltam magam beszerezni eléggé elvitte az időt és még a karácsony is becsúszott, az autó pedig már másfél hónapja nagyon hiányzott, de végre haza tudtam hozni :)

Maga a váltó javítása a váltós díjával együtt 120000HUF.
A kuplungozás(kettős tömegű lendkerék+kuplung készlet+kinyomócsapágy) és a váltó le-fel szerelése, valamint még egy szervó olaj folyás javítása munkadíjjal 261000HUF.

Remélem ezekről a vackokról most évekig le van a gond :)

381000HUF

Első lengéscsillapító toronycsapágy féltengely porvédő csere. De vihetem vissza szervó szivattyút cserélni. Hmm nem tetszik az újév eddig.

 
>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2017-01-11

3856km,228,84l=5,93l/100km

 

Karácsony előtt egy nappal, a szerelőm megállapította, hogy a kormányművemből folyik a szervó olajam. Az elmúlt 2 hétbe másfél liter szervóolajat öntöttem a tartályba a cseréig.
A tatabányai bontóból rendeltem a kormányművet, nagyon jó állapotban volt szerencsémre :).
A gömbfejeim jók voltak, azok mentek a bontóból beszerzett kormányműre. A bal oldali axiál maradt, a jobb oldalit viszont átraktuk a régebbiből.
Az olajhűtőnél is volt olajszivárgás, ott a csöveknél az O gyűrűket kellett cserélni.
A futómű be lett állítva.
Érezhetően jobb lett a kormányzása az autónak. :)
A költségem anyag, munkadíj és futóműállítással értendő.
Fotók most nem készültek, mert nem voltam jelen a cserénél.
Km állás: 229800 km

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-01-11

Tavaly decemberben már éreztem, hogy valami nem az igazi...cicergő hangot adott a motor, azt hittem, hogy szíjfeszítő csinálja, utólag kiderült, nem az volt. Mivel, furán rázott is az autó (én kettőstömegűre tippeltem volna) elvittem Erdő Attilához, aki rögtön az elején mondta, hogy nem megy az ötödik henger. Elég nehezen észrevehető dolog az 5 hengeresnél, laikusként nekem nem tűnt fel, másra gyanakodtam.
Kiderült: tönkrement az ötödik porlasztó. Szerencsére nem az elektronika, így nem keveredett gázolaj a motorolajba.
Porlasztó csere megtörtént, most minden szuper ;)

 
>> Szervizfbence // Alfa 156 sw 2,4 JTD // 2016-12-29

Ennek az ideje is eljött. Levegőszűrőt pollenszűrőt most nem cseréltem, gondoltam majd tavasz környékén, úgyis megszeretném bojgatni a klímát. Meg vagyok elégedve, a picinykébe előző olajcsere óta kemény 8 deci olajat kellett utántölteni.

Selenia WR diesel 5W-40. 13 672 Ft
Fram olajszűrő 1219. Ft
+ 4 dl Prolong ( hogy érezze a törődést (:

239 373 km

 

Olajcsere+ szűrők. Q8-as olajjal.Plusz Map takaritás.
315870km

 
>> Tuning és extraSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2017-01-10

Meguntam az állandó CD írásokat, ezért elgondolkodtam a fejegység cserén. Viszont nem szívesen bontottam volna meg egy nem gyári cuccal a középkonzol összhangját. Véletlenül láttam meg Facebookon egy hirdetést...Yatour 10e-ért...gyorsan lecsaptam rá.
Tegnap megérkezett, be is szereltem. Tökéletesen teszi a dolgát.

>> EgyébSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2016-11-18

Felkerültek a téli gumik a frissen fényezett Enzo R felnikre. Szerintem jól áll ez a szín a szörnynek. :)

>> Tuning és extraBszabi91 // Alfa 156 SW // 2017-01-10

https://youtu.be/Qpjj39ufwDw
https://youtu.be/Okp4yUDPluE