Blog

>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2016-01-29

Futóműállítás előtt még meg kellett ejtenem egy bal első csapágycserét is (kottyant nem is kicsit, de hangja nem volt). Igy a gumicsere után rögtön nem tudták megoldani. Tegnap munka után a csapágycserét megoldottam ma meg délelőtt a futóműállítást is letudtuk.

 
>> SzervizKirialfa // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-01-29

Nos, aznap mikor elhoztuk, nagyon szépen ment, egy 1.6-os Focus II-ből ültünk át ebbe, hát van különbség teljesítményben és kényelemben is. (bár alacsony embernek számítok) Másnap indultunk munkába, minden ok, majd autópálya kivezető 4.ben nagyobb gyorsítás és csipogás, majd Go to dealear felirat, és turbo off. Legalábbis annyit tudtunk, mert elég gyenge lett. Ismerős kiolvasta, p0238-as hibakód. Túl magas vagy szakadt töltőnyomás érzékelő. Király, ő szerintük a saját német autójukban ez turbó cserét jelentett. Bár leállítás után újra volt turbó, csak jelzett a fedélzeti, hogy baj van. Lényeg, hogy víz levert, telefon a kereskedőnek, ő állította, hogy biztos ok a turbó, ajánlott egy alfákkal is foglalkozó ismerősét, akihez még aznap elvittem. Ott mértük, szerinte is a turbó biztos nem rossz, ő azt mondta hogy töltőnyomás szabályzó szelep. Másnap kicseréltük, hiba maradt. Foglaltam időt a Budaörsi Autóházban. Addig otthon kitakarítottam a map szenzort, és egr szelepet. Pár nap múlva ott hagytam, délután hívtak, hogy nekik a hiba nem jött elő teszt alatt, a turbó geometria ok, szépen jár, a mért értékek szerint minden ok volt, mondták hogy ha sűrűsödik hozzam vissza, de használható. Közben az alján fel-fel ütött valami, két szilent halott, csere, de hamár leszedték, kicserélték az eléggé rozsdás bölcsőt, amit bontóbol szereztem.Közben ismét jelentkezett a hiba. Bluetooth hibakód olvasó be. 1-2-3-ban nem dobta, 4-5-6-tól dobta ha úgy léptem oda, hogy hosszabb ideig volt 2500felett a fordulat. Telefon progi szerint olyan 1,5bar-os folyamatos nyomásnál tiltott le. Vége felé márt csinálta azt is, hogy 5-ben 80ról kielőztem, és mire végrehajtottam már dobta a hibát. Decemberi jövés-menés miatt már valahol Január volt, amikor elkezdtem keresni chip-el foglalkozó embert, mert lehet rosszúl megírt program is. Megjöttek a mínuszok, és bár valóban cserélve volt a termosztát, ahogy a kereskedő mondta, ha a belső ventit feljebb vettem, visszahűtötte a motort. Egyenlőre megoldom hogy oda figyelek erre, így nem cseréltem. Elmentem a "chipes emberhez", rádugtuk, gyári program van rajta, szerinte a map szenzor rossz. Letöltötte a gyári progit, feljebb vette a maximális értékeket, és kinyomtuk a szemét, de nem dobta. Úgyhogy egyenlőre ennyi, sok kis apróság, de lassan a végére érünk...
Addig is ezektől függetlenül, teljesen elégedett vagyok, és imádom :)

 

Január elején megcsináltam az autó honosítását, és elintéztem a regisztrációs adót. A forgalomba helyezésre a héten került sor, zökkenőmentesen ment minden, most már lehet falni a kilométereket.

 

Forgalomba helyezés előtt megcsináltam a vásárlás utáni kötelezőket.
Vezérlés, szűrők, olajok-folyadékok mindenhol, termosztát, generátor szabadonfutó csere. Km: 98.520

 
>> EseményKirialfa // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-01-29

Sziasztok!

Végre van időm írni egy kis tapasztalatot, első Alfás hónapom után. Vétel után, gondolom mint mindenki, csak lassan tudtam felfogni hogy megvan, és az enyém lett. Benne van a "félsz" az emberben, hogy csak nem valami időzitett bombát vettem. Igyekeztem mindent átnézni, bár nem kilóméter óra alapján szerettem volna vásárolni, jól hangzik hogy "elvileg" csak 151.000 volt benne, szervizköny volt, szerviz matricák a motortérben legalább három, pecséttel, ajtó aján is volt, hangja rendben volt, kuplung kicsit fent fogott, de nem ütött nem rázott a pedál. Bal hátulján volt sérülés, amit javitottak, de jól szemügyre véve látszott a fényezésen hogy javítva volt. Illetve a lökhárítón van egy kis repedés a kerékjárat mellett. Hát ez van, ez annyira nem is érdekelt. Az autó 2010-ig Németben volt, majd valaki megvette és Ausztriában használta 2015-ig. Ami sajnos látszik is, mert az aljára ráférne némi alvázvédő. Hibakód semmi, de gyújtáson feltűnt hogy az izzító gyertya visszajelző villogott és csak utána alszik el(hideg motornál). Na mindegy végül is az első látásra beleszerettem és olyan nagy problémát sem tudtunk felfedezni. Szóval belevágtam és megegyeztünk.
A többit egy másik blogban írom, mert van történés azóta...

 
>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2016-01-29

Januárban 13.-án lejárt a műszaki....és egyébként is eladósorban van verda....
Elvittem....visszadobták. Van két rozsdásodásnak indult terület az alsó fertályon.
A kasznis persze kiröhögött.....Ezért nem engedték át....? Ezért.... Na jó,hagyd itt....holnap kész lesz.

Tehát 2018.01.29.-éig érvényes műszakival továbbra is eladó.....

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2016-01-29

Lassan eltüntetve minden nyers műanyagalkatrész, természetesen az eredetiek letisztítva és konzerválva, lassan mindenhol bevonva szénszálburkolattal, alakulgatnak a dolgok.

 
>> Egyébharigeri // Alfa 75 2.0 TS // 2016-01-29

Az autót 2012 májusában hoztuk el előző gazdájától, aki azzal a reménnyel adott túl rajta, hogy ezentúl nem egy félig leszakadt fóliasátor alatt fogja szívni a nap a színt a vedlő karosszériáról, és nálunk több esély van rá, hogy új gazdára leljen.
Ez sajnos nem történt meg egészen 2014 augusztusáig, amikor úgy döntöttem, hogy nem hagyhatom tovább hogy egy ilyen autó ilyen sorsra jusson, ezért elkezdtem megbarátkozni vele. Sajnos üzemképtelenül és elég rossz formában pihent az utcán, ezért szépen lassan elkezdtük a feltámasztását. Eleinte a sok állás, és a törődés hiánya miatt több sebből vérzett. A lyukas üzemanyagtank, és a hibás kábelköteg csak a kezdet volt, amint sikerült életre kelteni, előjött egy újabb hiba, rendes olasz autóhoz híven. :) Először az volt a terv, hogy műszakilag rendberakjuk, hogy legalább újra részt tudjon venni a forgalomban, de végül arra jutottunk édesapámmal, hogy jobb lesz, ha még az előtt kijavítjuk minden hibáját, mielőtt túlságosan megszeretném. (Meg hát nem is ment..) Így hát lelkes amatőr módjára, délutánonként munka után elkezdtem darabjaira szedni, és végül 2015 októberében elvittük a csupasz karosszériát javításra, ahonnan már haza is érkezett. Jelenleg fényezésre vár, remélem idén nyárra elkészülünk vele. Annyi biztos, hogy nem a gyári állapot visszaállítása a cél, hanem megpróbáljuk jobbá tenni ahol csak lehet. Amolyan restomod-utcai-versenyautó az elképzelés. Fogunk még vért izzadni érte, de így legalább valóban a sajátomnak mondhatom majd.

 

- életkor: 62 nap
- km óra állás: 7.687 km
- össz. menetidő: 110,02 óra (4,58 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 518,18 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,99 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,40 Ft/km
- átlagos napi futás: 123,98 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,39 %

+ Ma kapott éves magyar autópálya matricát.

 

Ma a nyikorgó hangok végre eltűntek, és újra csak az Alfa motor dorombolását hallom vezetés közben :). Ehhez persze ki kellett cserélni pár dolgot:
Első Toronygumik: 15200 Ft
Felütközésgátlók(+porvédők): 7640

Ezek mellett a légzsák visszajelző is meg lett csninálva, végre nem kontakt hibás.
Valamint plusz 2 liter Selenia(7100 Ft) is be lett szerezve, mert az Alfa egy kicsit több olajat eszik a kelleténél. Ez lesz a következő probléma, amit meg kell oldani.