Blog
Az átírás után pár nappal kigyulladt a sárga jelző.... Idegbaj elkapott, mivel a multipla is folyamatosan jelezte a lambda szonda cserét...
Tiszafüredre éjszakai műszak után elmentem Pistihez, hogy gépre tegye és nézzük meg, hogy mi a baja...
Szép lista : hátsó féklámpa izzó csere, helyzetjelző izzó csere, gyertya probléma és az a k***a hátsó lambda szonda hiba...
Ennyi a lista, de a km órát is meg kellett volna nézni, mivel csak csíkos volt, adásvételin eladó írta, hogy passzív az óra, de a valós állás 130 és 150 ezer km között van.
Nos, Pistinek nem volt megfelelő program a megoldásra, így elnapoltuk az órát.
Elkezdtük a problémák javítását szintén Tiszafüreden Robi szerelőnél, mivel a helyi szerelőkre nem szívesen bíztam volna.
Felhívtam a helyieket, hogy ha én viszem az alkatrészeket, a spéci gyertyát, akkor beteszik-e? Válasz:tudnak ők is rendelni 4 gyertyát.... Nah, megköszöntem az infót és vittük Füredre, ahol a szerelő tudta, hogy 8 gyertya kell és még az is kiderült, hogy távoli rokon... Kicserélte a szondát és a gyertyákat, de ismeretlen hibát talált....
Probléma tovább ment, szintén Füred Kautzky Armand testvére is vetett rá egy pillantást, aki elektromos szerelő, de nem tudta kiolvasni a hibakódot.
A hátsó ablak törlő nem működött, a hátsó ajtót nehezen lehetett lezárni és gombbal nem is működött csak kulccsal. Kiderült, hogy a motorja benne sem volt 😕😕
Kereskedőt hívtam, de nem tudott semmit, ők nem nyúltak hozzá....
Google be és kutatás indul új alkatrészek után.... Hatalmas döbbenet, hogy marha drága, de egy-két jótanács, hogy bontott is jó lenne....
Pisti szerzett programot, hogy kiolvassa a hibakódot és vissza állítja a kilóméter órát... 60 km utazás és több órás szerelgetés után, fojtó szelep ki, takarítás, vissza, a hiba ott volt.... Csere sajnos.... Km óra nem ment, mert se a program nem volt jó, se az óra... A vezérlés fél millió km-es állást hozott 😀
Közben a srác lecserélte az olajat, mert kevés volt benne, de szűrő nem volt kéznél, így az kimaradt.
Pisti lelkiismeretesen bevallotta, hogy nem tudja megcsinálni. 😢
Másnap 15 alfa bontóst hívtam fel, rengeteg hülyének nézett, gondolom, hogy egy nő mit akar, de ekkor találtam Csabira ( Csaboo22) ..... 😘
Szóval, a kályhánál kezdve.... Sok autó megfordult nálunk, a "Cicám" előtt egy 2002-es Multipla és egy 1995-ös Swift volt a család kicsi kincse.
Rengeteg probléma volt a döggel, így cserén gondolkodtunk, kereskedő ismerős bevette mindkét csodát és két lehetőség közül választhattunk.
VW Polo 3 ajtós és a Cica 🐱 💞
Párom VW rajongó, de a gyönyörűség győzött 💗
2015.12.08-án gurultunk vele haza, a 70 km kellemes utazás volt, semmi gond.
Másnap reggel felkerestem a helyi szerveket a matrica rendszám miatt,mivel a forgalmi nem jelezte az engedélyt rá. A fél órás várakozás után közölték, hogy le fogják venni a rendszámot, mivel szerintük nem eredeti, hanem nyomtatott.
Félve gurultunk át a tiszafüredi okmány irodába érdeklődni, ahol közölte a hölgy, hogy engedélyezett csak nincs felvezetve a forgalmiban, átírásnál szóljunk és bele teszik, hogy a szerv nehogy levegye, vagy lekaparja 😀😀
Megnyugvást sugárzó arccal nyomultunk másnap vissza Debrecenbe a kereskedőhöz, aki elintézte az átírást.
Majd jöttek a gondok... 😱
Felső intercoolercső kezdett könnyezni. Egy kis körülnézegetés után arra jutottam, hogy árban ugyan úgy jövök ki, ha alumínium és szilikoncsőből állítom össze.



A vizsga után elkezdett egyre hangosabban kopogni a futómű, ami alapvetően még nem volt a vészes kategória,de elkezdtem készülni a beavatkozásra. A téligumi cseréné a hátsó féken láttam,hogy megérett a cserére, így a tárcsát betétet megvettem, de az meglehetősen kevés szabadidőmben inkább az Integrale hibáinak javítását helyeztem előtérbe. Így utólag hiba volt, mert egyik nap a rettegett remegés megjelent. Kettős tömegű lendkerék, lelkileg már készülök amióta megvan,de azért nem jött jól. Paulovics Tibi bácsi beszerezte a lendkereket és a kuplung készletet valamint a váltó oldali főtengelyszimmeringet. Kerepesi Jani miután az Integralen mégse kellett hátsó difit cserélni, felszabadult így bevállalta helyette a 156-ot. Szépen el is kezdte, de hamarosan hívott,hogy az kopácsolás a futóműből azonnali beavatkozást kíván mégis az egyik oldalon. Az idő szorított, mert bármennyire álomautó az Integrale, nap mint nap a 17literes fogyi a betonkemény futómű és igen nap mint nap a zaj sem elviselhető, így tűzoltásképpen az bal felső lengőkar cserélve lett. Közben megrendeltem a másik oldalit és az első féket is, szóval a következő szabadnapomon a maradék melót megcsinálom. Jani ahogy szokta totálisan korrekt áron pontosan dolgozott, Tibi bácsinak meg a személyre szabott kedvezményem köszönöm.


Lengőkar uniball 6810Ft/2db
Kézifékkötél J-B Akron 7044+6292Ft=13336Ft
Brembo hátsó tárcsa 9812Ft x2=19624Ft
Futómű állítás 4500Ft
Arcomon vigyor! Nem rossz gyárilag a 2.0 170LE, de lehet jobb is! Miután az én autóim híresen HP-k (meg én is), ez most sem volt másképp, harmadjára elkészült a (jelenleg) tökéletes program, Manky956 cartárs jóvoltából, akinek ezúton is köszönöm a kitartását. Amit az elődnél másfél év alatt távirányítással hozott össze, az most az aktív diagnosztikának ill. a személyes jelenlétnek köszönhetően pikk-pakk megvalósult.
Üa. értékeket összevetve az alábbi eredményt kaptuk:
Gyári:
3000rpm 82mm3 360Nm
4000rpm 70mm3 170LE
Mod:
2750rpm 95mm3 417Nm
4000rpm 90mm3 218LE
Jól látszik, hogy tévesen gondolják egyesek, hogy a nyomatékcsúcs 1700rpm környékén van. Sem a 2.0-nál, sem pedig az 1.9-nél nem ott van :-( Ami persze nem azt jelenti, hogy nem indul meg már 1400rpm-nél, csak hát az érzés csal :-)
A gázpedál a Giu 175LE-s 2.0-s dynami térképéről ihletődött, azonnal reagál, nincs késlekedés, tb hamarabb felépül.
Miután Ákos már régóta ismer az előző autó kapcsán, a programot kb. előre elkészítette, itt csak némi finomhangolásra volt szükség.
A végeredmény: Qrva jó lett!
Tartósteszt következik...



Ma útra keltünk, hogy a Giuliettával is megtegyük azt az utat, amit már oly sokszor megtettem más Alfákkal. Igaz, ma a nagy hidegben csak a rövidebb 800 km-es etapot gurultuk végig.
Ausztrián a szokásos tempomatos tempóval, 6,3-as átlaggal jöttünk át. Kb fél literrel kér kevesebbet, mint a 159, ez kb ugyan annyi, mint amit a 156 1,9mjet fogyasztott.
Átérve a németekhez végre egy kicsit a gázra léphettem.
- A menetdinamikában a 159 után jól érezni a kb 300 kg-os súlykülönbséget.
- Giovanniék a Giuliettánál is úgy gondolták, hogy 185 fölött nem akar senki tempomattal autózni. Pedig itt lehetett volna.
- Érdekes, hogy milyen szívesen kapcsolgat vissza 5-be és 4-be a TCT, kézzel nem tenném.
- Sokkal jobban kihúzatja a fokozatokat. Félgázzal gyorsítva is 3.500 felett kapcsol.
- 160 felett kicsit kelletlenül mozgott "N"-ben. "D"-be átkapcsolva megjött a kedv.
- 180 utazó nem gond dombnak felfelé sem az autópályán.
- 220-at mentünk "N"-ben is és "D"-ben is. Ez utóbbi állásban szívesebben teszi.
- A fék hihetetlen! 200-ról is félelmetesen fog! Megérte a "nagy fék"-et rendelni.
- 200-nál 10,4-et mutat a fogyasztásmérő. Végül is nem is olyan sok :-))
Összességében nagyon jó utazó autó. Kényelmesen és gyorsan lehet vele nagy távolságot megtenni. Pont ilyennek képzeltem :-)
A fűtésnél érdekes dolgot vettem észre. A 159-hez hasonlatosan Júliácska is lábhoz fűt. Ha kint hideg van, feltűnően süvít a levegő, olyan, mintha kicsi lenne a befújó nyílás. Kézzel átkapcsolva lábtér és középső befújásra a hang eltűnik és sokkal hatékonyabb lesz a fűtés.
Az eredeti kuplung főhenger megadta magát. Olajfolyás nem volt sehol, valószínűleg a dugattyú mellett engedett át, mert már nem lehetett kinyomni a kuplungot így a váltás is nagyon nehézkéssé vált. Új Delphi hengert tettem bele, és a munkahengert is frissítettem egy felújítókészlettel, ha már szétszedtem. Légtelenítés után hibátlan lett a kuplung.
198900km