Blog
Ma este végre kicseréltem az olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollen szűrőt. Castrol Edge 0w40 olaj került bele Erhard ajánlására. Vettem egy méter 8-as átlátszó műanyag csövet amit a szűrőház alján lévő kis olajkivezető csonkra dugtam. Így a szűrő fedél meglazítása (kb10mm-re) után a szűrőben lévő olajat szépen kivezeti és nem a féltengely/lengőkar szilent/bölcső kombót áztatja meg a fáradt olaj. A légszűrő ház mellé beesve találtam egy tompított izzó rögzítő kampót. (ami jól jöhet még a későbbiekben) A haspáncél 18db rögzítő csavarjából 5db hiányzott, azokat is pótoltam. Még jó hogy az exhez vettem többet így volt mihez nyúlni. Az összes csavarját bekentem rézpasztával hogy a későbbiekben is úgy jöjjenek ki mint most.









A sok-sok Alfa fanatikussal egyetemben mi is elgurultunk Esztergomba.
Hazafelé átléptük a 60.000 km-t.












Megjött a Brodit Giulietta specifikus tartó.
Eredetileg az előlapjára akartam rácsavarozni a navit, de a próba során kiderült, hogy nem lesz jó a szög. Kell az eredeti irányállító mechanizmus is. A szárát elegánsan elfűrészeltem, majd a tartó csavarral hozzácsavaroztam a Brodithoz.
A bepattintás a tartóhoz adott papír alapján gyerekjáték.
A szellőzőrács mentén bárhová tevető, és középre raktam.
Szerintem megérte az árát.












Hamarosan cseréljük az alábbi alkatrészeket:
1. Jobb hátsó lengőkar csapágy. Előzőleg SKF lett beépítve, az 120e km-t bírt ki. - Ezt kicseréltük, nagyon szét vol szegény (lásd kép). Még egy Debrecen-Bécs-Debrecen távot kibírt fél lábon..
2. Bal első külső féltengely csukló. 110e km-rel ezelőtt belső csuklók kopása miatt komplett cseréltem a féltengelyeket mindkét oldalt. Ennyit bírt a jobbos külső csukló. Ezt keveslem, bár a chiptuning biztosan nem hosszabbít az életén.
- Ez fura. Van hogy kopog, van hogy nem. Akkor sem, ha dulván kanyarodok. Egyelőre ment a polcra az alkatrész.
3. Hátsó motortartó. Ezt hobbi szerűen csereberélgetem. Elöl a bontott m-jet tartók váltak be, lényegeset halkult a z autó. Próbáltam hátsóból is gyári bontottat szerezni, de nem nagyon sikerült. Úgyhogy vettem szalonból.
- eljátszottunk vele, a gyárival sajna rosszabb lett. Most a 3-ból a legjobb van benne, véglegesen



Belső kárpit cserén esett át a vas. Kapott egy 147 Facelift komplett belsőt. Első-hátsó ülések, alsó,- + tetőkárpit, ajtókárpitok.
Zavart a belső kilincseken az a ragadós gyári bevonat, ami már elég jól lekopott.
100 % aceton, és egy szuper találmány: gumi spray.
Az idő múltával sajnos ez sem tűnik örök megoldásnak....
