Blog
Azt mondják, hogy nyáron téli gumit kell venni, télen pedig nyárit. 😊 Na én így is tettem, ugyanis most szereztem be egy garnitúra nyári gumit. Már nagyon ideje volt a cserének, eléggé el voltak kopva a Hankook-ok. Sokat olvasgattam a gumis blogot, bújtam a netet, beszélgettem a gumis haverommal, és végül a Barum Bravuris 3HM nevű gumira esett a választásom 205/40R17 méretben. Semmiképpen sem akartam valami gagyi kínai márkát, de azért az ár is szempont volt. Így akadtam a Barumra. Sokan dícsérik és árban is elfogadható. Szerencsére nem forgásirányosak, így fel tudom cserélni a másik oldalival. Január 11-én meg is rendeltem a bhp gumi-nál 22414,-/db áron és másnap már meg is kaptam a gumikat. Aztán csütörtökön már fel is lettek szerelve a felnikre (1500,-/db). Már alig várom, hogy tavasz legyen és kipróbálhassam őket. 😊
Jah, és 2015.33. heti gyártásúak. 😏
A felni kupakokra GT-től kaptam matricákat. ;-)
2016.03.30.
Ma tettem fel a nyári kerekeket.
Km óra állása: 140817Mph








Luigi és Giuseppe két jómunkásember. Egyik készítette a jobb üléskeretet a másik pedig a bat oldalit. Ez utóbbi nem sikerült fényesen, ugyanis a jobbhoz képest vagy 15 fokkal előrébb dőlt a fejtámla.
Ülés kiszedése:
Kormány bent-fent, fejtámla kint, sin talp nem lóg túl az ülésen, támla a függőlegestől előre döntve 10-15 fokot, elöl alul és hátul felül így jól meg lehet fogni és centiken múlik ugyan, de roncsolás mentesen kijön.
Bármennyire is furi, a cső hegesztése volt ezért a felelős, pedig azt hittem, hogy egy nagy ütéstől lett ilyen. De nem.
1-es képen látszik, hol kellene lennie a csőnek.
2-es képen látszik, hogy ez az előző tulajnak sem tetszett, ezért addig feszegette hátra a fejtámlát, amíg ki nem nyílt a cső a látható módon :-) Akár még szakszerviz is lehetett.......
Csövet összerakni gyárira kb. lehetetlen, ha nem bontom le a háttámlát a vázig. Most nem tettem.
3-as képen már a helyén a cső. Erővel megoldva.
4-5 képeken már a helyén vannak.
Gondolom, hogy ez a perforált cső nem véletlenül van így csinálva, bár az okát nem vélem felfedezni. A fejtámla meg kell fogja a fejem, programozott elmozgás miért lenne benne?
Ez egy 1mm falvastagságú 24mm belső átmérőjű cső, erősítésként rá fogok majd húzni egy gyűrűt a megfelelő belső átmérővel.





Ma fájó szívvel megváltam az igáslótól, valószínű a Ts-t is eladom akarok valami mást.
- életkor: 49 nap
- km óra állás: 5.454 km
- össz. menetidő: 83,02 óra (3,46 nap!)
- átlagsebesség: 66 km/ó
- tankolt üzemanyag: 373,71 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,79 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 18,87 Ft/km
- átlagos napi futás: 111,31 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,06 %








A novemberben történt vízpumpa cserénél Bga szelepfedél tömítést kapott a kiskocsi, ami nem vált be, ki kellett kenni pasztával, hogy ne eressze az olajat. Mivel nem szeretem az ilyen megoldásokat, mai napon kapott egy Ajusa gyártmányút, úgy néz ki ezzel rendben van. Egyben be lettek állítva a szélvédő fölé lövő mosók.
A nyíregyi alfa-fiat szalonban vásárlás előtt átvizsgáltattam, és az alábbiak derültek ki:
-az autó több eleme is újra lett fényezve, de maga a vázszerkezet nem sérült, első lökhárító cserélve volt, bal első dobbetét cserélve volt.
-szélvédő cserélve volt
-bal első kerékcsapágy cserére szorul
-bal féltengely szimmering és a főtengelyszimmering cserére szorul, csepeg az olaj
-hiányzik a kódkártya és a 2. kulcs
-dpf és egr rendben (nemrég volt cserélve egy csomó költséges dolog a kocsin: railcső, egr, leömlő...)
-a motorháztetőn az embléma felett kisebb huplik, fényezni kell
Mindezeket figyelembe véve sikerült jó áron megegyezni az eladóval.
Sziasztok elkezdem a Blogom írását most van egy pici időm és hát sajnos volt történés!!!
Dec.24. én én bolond elszaladtam a Tescoba és hát persze, hogy egy suta opel corsával kivágott elénk na hát az a művelet épp össze is jött, hogy kikerüljem de elöttem megállt egy Mazda terepjáró aminek akkora vonóhorogja van, hogy attyaaa vilááág na hát abba Dius és Pirosz szépen bele is kóstolt.. :( Persze mire kiszálltam a kocsiból a kedves opel elhajtott a másik irányba rendszám a holdon így az az egy mázlim volt, hogy én nem okoztam kárt.
Viszont nekem elég csúnyán rá ment szegényem. .:(
De hála a lelkes cartársaknak nagyon jól jártam kaptam minden alkatrészt és egy csomó pénzt meg is spóroltak nekem!!
Jöttek segíteni összerkani, tettük jobbra balra, reszelgettük de sehogy sem állt úgy ahogyan kéne neki.. :(
Amennyire tudtuk összetettük, hogy tudjak vele járni dehát lógott a lökös, lámpa beesve és áááh szörnyű volt amikor ránéztem. .:(
Végre a mai nap az egyik családtagom aki lakatos neki esett és előre húzta a kocsi nóziját és kicsit a helyére igazgatta a dolgokat végre majdnem minden jól áll és az eredeti lökösöm is kész lesz a jövő héten!! :) Motorháztető viszont cserés de hát na legalább egyben van a drágaszágoom!!
Képeket a felsoroltak alapján tettem fel..
Sziasztook szép napot nektek!!! :*









Sor került egy szett gyertya cserére, már ráfért. A betegeskedő önindító is kicserélődött, + kapott egy új szelepdekli tömítést is. Mindezt Ferkénél.
246.680 km



Ismét eljött az ideje az olajcserének. A haspáncél lebontása után majdnem sokkot kaptam ,csupa olaj volt a motortér. Az autó megvétele óta volt szivárgás a szelepfedél tömités körül.Szerelőnek is mutattam ,de nem akarták csinálni ,mert nagy meló mindent lebontani.De ezt tovább már nem lehet halogatni.Konzultáltam Zével,ha legközelebb haza jövök ,meg is csinálják.De addig is meghúztam a kissé fellazult csavarokat a szelepfedél környékén.
Megtaláltam a hütővíz szivárgás helyét is. A vízpumpától szivárog.Ezt is orvosolni kell nagyon gyorsan.
Az első fékek cseréje is nagyon aktuális már.Nagy válluk van a tárcsáknak,a betétből se sok van hátra.Remélem tavaszig kibírja még ,hogy egyből a nagy fék kerülhessen fel.
Km állás: 194420
Előző olajcsere óta megtett kilométerek száma:15326






A bovden végen tönkrement a védő gumi ezért be is fagyott. Gondoltam kicserélem, de miután megnéztem pár blogot róla ugy döntöttem nincs az az Isten hogy nekilássak. Így első közös látogatásunkat megejtettük Csörinél. Külön külön már mind a ketten visszatérő ügyfelek voltunk. Meg ha már meg van bontva be lett húzva az állófűtés üzemanyag vezetéke is. A munkálat során előkerült egy kis apró egy imbuszkulcs egy jégkaparó és egy izé, ami már másnak is előkerült de senki se tudja mi az.




