Blog
Aliexpress-en vettem. Lökhárítót le kellett szedni hozzá hogy a kábelt be tudjam fűzni. A tolatókamera mellé tettem (3-4.kép).A jobb hátsó lámpa csatijához kötöttem be (5.kép). Este a sötétbe jól néz ki és talán kisebb az esélye hogy valaki belém jöjjön (6.kép). Nappal nem látszódik a fénye. Azt vettem még észre ha gyengén jön a rádió jel akkor fékezésnél zavarj egy kicsit a rádiót. Talán valami relés megoldással lehetne orvosolni. Olvastam hogy gyenge pontja a lézer tövében lévő kábel bement. Hajlamos elszakadni, ezért megelőzve ezt ragasztóval megerősítettem (7.kép).
--------------------------------------------------------------------------------------
Update: Másfél hónap után tönkrement, úgyhogy kiszedtem. Talán így kellett lennie mert fékezésnél zavarta a rádiót kicsit. Amúgy jó volt , jobban tartották a távolságot, nem másztak rám annyira.








Csörinél jártunk Várpalotán.
Kicseréltük a hátsó kipufogó dobot, mert a külső rétege már le lett szedve, közel állt a kilyukadáshoz. Valami érdekes oknál fogva csak gyári rozsdamentes dobot lehet kapni, a kocsin nem ilyen volt.
Kaptunk egy új antennát, mert a régit elfogyasztotta a macska. Megelőzésként a hazaút után levettem. Így nem tudja megcsócsálni a macsek.
Az egr-hűtő fedelét is kicseréltük, még mielőtt elreped és megint ott maradok vele valahol. Végül is nem az egr van alatta, hanem csak egy egyszerű csőrendszer, ami az egr felé menő kipufogó gázt hűti. Amiről viszont nemmindenki tud, a műanyagban van egy vákumot tároló tartály is.
km: 183.020 km
Észrevettük azt is, hogy a bal első ködlámpa el van repedve. Azt hiszem, ezt már csak az új gazdája fogja kicserélni...












Jó másfél hónapja rendeltem három pár szélterelőt a legterelo.hu oldalról, két párat háromajtós 147-re cartársaknak, egy párat pedig a 156-omra. Egy napra rá hívtak is, hogy nem-e elírás a két pár 147-hez? Mivel nem az volt, így választhattam, hogy küldik az egy-egy párat és később még egyet, illetve bevárom. Mivel nem volt túl sűrgős, így bevártam, mai napon megjött, és fel is raktam. Így kissé késve, de megkapta a második szülinapjára az ajándékot, ami szeptember 11-én volt :)



Az egekbe világított a xenonlámpám. Először a bal első keréknél lévő érzékelőt igazították meg, aztán pár nappal később a hátsó futóműnél lévő érzékelő csatlakozójánál találták meg a hibát. A csatlakozót kellett megtisztítani és átnézni a kábeleket.
Augusztusban a 0-ason egy halk pattanó hang után meseszép repedés futott végig a szélvédőmön. Decemberben vizsga és családi kocsiról lévén szó a "okos" vizsga nem jöhet szóba, tehát mindennek hibátlanul kell teljesítenie. Elkezdtem körbejárni a jelenlegi legnagyobb hibát a repedt szélvédőt. Carglass-t mindenhol reklámozzák, a melóhelyhez közel volt is, bementem érdeklődni. Nos ez megmaradt ezen a szinten,mert 48e Ft-os ajánlatot nem volt túl vonzó, amikor a Pilkingtonnál 15e Ft a szélvédő....végül a péceli úton kötöttem ki,ahol a 28eFtba belefért a korábbi kontár csere miatt rozsdás tetőél rozsdamentesítése, a hatósági jelzés átmentése és a műszerfal takarítsa ápolása. :)
204340 Km.-nél teljes fojtószelep takarítás volt, szétszedtük és féktisztítóval tükörsimára lett takarítva a flexicsővel együtt. Alapjáratingadozás megszűnt. :)
Elérkeztünk a második fejezethez.
Futómű felújítás..... Kicsit félve vágtam neki, mert tudtam hogy nem lesz olcsó, próbáltam számolgatni mennyibe kerülhet, hogy fel tudjak rá készülni. De közben pedig arra gondoltam, amit a munkatársaim mondtak, hogy nagyon jó érzés lesz hidd el, mintha új autód lenne. Ezen felbuzdulva vittem el a bejáratott szerelőmhöz az autót.
Futómű:
Alsó lengőkar 2db ( a régiek szétkoptak)
Első lengéscsillapító 2db (a jobb első szivárgott)
Hátsó kitámasztó 2db (bal hátsó ki volt kopva)
Felső lengőkar szilentek 4db (nyikorogtak rendesen)
Féltengely porvédő
Futóműbeállítás
Egyéb:
Fékolaj (Ez legutóbb kimaradt a féknyereg festés miatt)
Selenia motorolaj 1L 5W-40 (tartaléknak kértem)
Az első futóműben lényegében csak a felső lengők (bár a szilentjeiket cseréltük és szilikonos zsírt kaptak) és a stabrúdak maradtak.
Nem után-gyártott cuccok kerültek bele, hanem gyári alkatrészek ezért nyilván az összeg is magasabb lett, de mivel mondtam hogy hosszú távra tervezek így inkább nem a kínai lengőkart tetettem bele. :D
Az eredmény magáért beszél :D brutál jó lett és tényleg mintha új autóm lenne. (egyébként halkan jegyzem meg, hogy így a pesti utak sem annyira katasztrofálisak, sokkal simábbak lettek).
Hétvégén úgy gondoltam, hogy talán az utolsó alkalom amikor saját kezűleg le tudom polírozni a kocsit otthon a kertbe. Vettem néhány autóápoló cuccot. Rovareltávolítót, felnitisztítót, szélvédőtisztítót. Már néhány dolog otthon is volt Sampon, viaszos polírozó és karc eltávolító paszta.
Neki is álltunk kisebbik öcsémmel.
1. Először is befújtam a rovareltávolítóval az egész kocsi elejét és a felni tisztítóval a felniket majd kicsit vártam és kezdhettük is.
2. Slaggal lecsaptam a port, majd samponos vízzel áttöröltem, a felniket is. Aztán újra slag, majd nagyjából áttöröltük cseppmentesre. Ez egy sima mosásnak is megfelelne.
3. Na de utána jött a neheze. Volt otthon szarvasbőr kendő, ami szerintem messze áll a szarvasbőrtől, de a karc eltávolító pasztához tökéletes. elkezdtem a pasztát felkenni a bal hátsó ajtónál egy horzsolásra körkörös mozgással, aztán letöröl majd a hátsó ajtó polírozása jött. Kicsit hagyni kell száradni a viaszos polírozót, addig megcsináltam egy másik elemet a kocsin, majd le kell törölni. Én kentem a dzsuvát, öcsém törölte csillogóra.
4. A végén még a szélvédőtisztítóval megtisztítottam az ablakokat.
ÉS KÉSZ
Soha nem két perc ez a művelet, de utána olyan jó érzés mindig, hogy gyönyörű a kicsike.




3
1495
Fórum
Friss topicok
- MiTo
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Stelvio
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV