Blog

>> SzervizPiros Madaaar // Alfa 156 SW 1.9jtd TI // 2015-08-28

Uj vezerles a biztonsag kedveert 188.000km van benne most.uj hosszbordas szij,lengescsillapito a motorhaztetore,es ket felni gorgozes.

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2015-08-26

Sajnos az akkumulátorom végleg elfáradt. Már régóta érett a csere, de most végleg megadta magát. Kapott egy teljesen gondozásmentest.

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2015-08-26

Eltelt 1 év, közel 10e Km elteltével, lecseréltük az olajat és szűrőket. Az Olaj AC-n került beszerzésre SELENIA AR 20K 5L. Szűrők SOFIMA márkájú került bele. A cserében egy kollégám segédkezett. Km óra állása : 139200

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2015-08-25

Tegnap megtörtént a négy gumi cseréje, 4 új Fulda EcoControl HP nyárigumi került fel: 67600 Ft
Jobb első féltengely szimering csere, váltóolaj csere, gumiszerelés, műszaki vizsga: 55000 Ft
175750 km

 
>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2015-08-24

Az autó problémája:

Beindítás, alapjáraton a fordulat visszaesik, nagyon ritkán fulladásig. Menet közben leginkább alacsony fordulaton megtorpan és sebességtől függően megránt, 1-2-be ha éppen egy gyorsításnál fullad még a gumi is megnyikkan annyira megránt, befolyt.

Sok minden felmerült, kérdezősködtem és ezek voltak a lehetőségek:
A levegővel kapcsolatos minden, azaz: -légmennyiségmérő, alapjárati motor, ide oda menő csövek, fojtószelep.
Nagy takarítás féktisztítóval minden ami szóba jöhetett. Testévemnek szintén 155 alfa ugyan ez a motor, alapjárati motor lmm csere, a jelenség ugyan az, fulladozik.
Gyertyáknál is minden rendben mindenhol van szikra,

Városi, dugós környezetben idegesítő a torpángátas, pályázásnál mintha semmi baja se lenne a kocsinak kényelmes 120-130 világból ki tudna menni torpanás nélkül.

A hiba még nincs meg, de remélem a következő bejegyzésben már boldogan írom mi volt a hiba.

 
>> Szerviztakip // Alfa 75 3.0 V6 America // 2015-08-25

Időszerű volt megejteni a vezérműszíj cserét, ezzel együtt cserélve lettek még:
motorolaj és szűrő
kormányszervó olaj és ékszíj
generátor, vízszivattyú ékszíj
termosztát
fagyálló folyadék
gyújtás rotor
javítva lett a vezérműszíjfeszítő
Leszereltem a szelepfedeleket, letakarítottam a piros festéket, ellenőriztem és korrigáltam szelephézagokat.
Ezek után leellenőriztem a jeladókat, kitakarítottam az Aux Air Valve-t (nem tudom mi a magyar neve), gyújtást és alapjáratot állítottam. Sokkal szebb lett a hangja.
Ezzel együtt tavasszal ki fogom emelni a motort, az összes csavart és fém bizgentyűt elviszem galvanizáltatni.
Cserélni kell még a motortartó bakokat is, készülni kell az OT-re...

 
>> SzervizAlfás Theo // Alfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-08-25

A "pápairém" lassan Éjfúriává varázsolódik, ezért kellett kivenni szinte mindent belülről.
A tetőkárpitot is, mert a bal C oszloptól komplett sárvédő cserét –és sok más mindent is - kap, és ehhez útban volt. A kivétele nem nehéz. Le kell szedni minden kapaszkodót, lámpát, napellenzőt, oszloptakarókat, gumikédereket, csomagtér burkolatot, majd óvatosan lefelé húzni két kézzel, benyúlva a tető és a kárpit közé, hátulról a tetőkárpitot. Vigyázni kell, hogy ne törjön meg a hablemez, amire felragasztották a szivacsot és a vásznat. A teljes kárpit több ponton tépőzárral került rögzítésre a tető merevítőkhöz. / Mellesleg az is cserélhető, mert csavarral került rögzítésre./ Ha lejött minden tépőzárról, akkor óvatosan forgatva picit a hátsó csomagtartón keresztül ki lehet húzni hátrafelé. Ez kétemberes, mert a mérete miatt könnyen hajlik és törésvonal keletkezhet benne. Egyik tartja a szettet, másik igazítja kifelé. A lámpák foglalatait a kivétel előtt teljesen vissza kell fűzni a kárpit tetejére. A lámpa foglalatok rögzítő műanyag keretei néhány esetben a pontragasztás miatt elengednek, de ez könnyen gyorsan orvosolható a visszaragasztás előtt.
Kb ennyi. Nem ördöngösség, kb 3 óra meló a belsőtér full kipakolása ülésekkel, padlókárpittal tetőkárpittal együtt.

FONTOS, hogy a műanyag takaró elemek levételéhez KELL egy jó patent leszedő szett, mert akkor nem törik el egyetlen egy patent sem!

 
>> Szervizszasza911 // Alfa 155 Q4 // 2015-08-25

Tavaly azzal záródott az év vége, hogy eltört a kupplung. Azt gondoltam, hogy most már a szerkezet is sérült, de végülis "csak" a tárcsa adta meg magát (megint).
Vettem egy nagy levegőt és egy 3 tárcsás Tiltont. Szokni kellett elsőre, mert elég kemény és hirtelen fog. Ennek már bírnia kell...

A géptetőt újra kellett fényezni, mert megrepedezett a festék a sok hőtől a kivezető nyílásnál. Most hőállóbb anyag került rá, eddig jól bírja.

Ha így folytatódik tovább ez az E85 történet, jövőre nem lesz hol tankolni. A kb 250-320km-es hatótávolságot figyelembe véve ez komoly fennakadás. Persze mióta megvan a GTV alig járok vele, de ha nem lesz változás vissza kell alakítani benzinesre.

 
>> Szervizszasza911 // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2015-08-25

Márciusban megint az Alfáriumban kezdtük a szezont olaj- és szűrőcserékkel. Semmi extra.

Aztán május környékén kilyukadt a hátsó dob, nem volt szép hangja. Elkezdtem a kipufogócserét. A supersprinttől rendeltem rozsdamentes hátsó és középső dobot. Legközelebb majd cseréljük a leömlőt és a maradékot is. Alexét rakták fel, kicsit kellett játszani vele.

3 hete otthonról indulva a 3-4. kupplungoláskor érzem, hogy erre lentebb fog a pedál. Ennek fele se tréfa, azonnal irányt változtattam és mentem az Alfáriumba. A kelenföldi pályaudvartól szumma két kupplungolással jutottam el hozzájuk, szerencsém volt a lámpákkal. :) Alsó kupplungmunkahenger ment el. 1 nap alatt lett kész.

Az autót nyaranta napi szinten használom, idén eddig 4-5e km ment bele. Jól bírja így 34 évesen...

A motorja füstöl (leginkább melegen, alapjáraton) tavaly óta, őszre van betervezve a felújítás, de mivel más hibajelenség nincs, lehet, hogy még egy szezont elmegyek így vele. Egyelőre 1l/1000km alatt van az olajfogyasztás.
Ja, nem olyan rég óta néha megreccsen kettesbe rakáskor a váltó. Ezzel viszont foglalkozni kell.
Ill. elképesztően csúsznak a használtan, méretpróbának vett Goodyear gumik és sajnos elöl, komolyabb kanyarban bele is érnek a sárvédő alján a műanyag betétbe. Ki fogom próbálni 215/40R17-tel, az egy kicsit alacsonyabb és vmi fórumon láttam, hogy többen is ezt a méretet használják.

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2015-08-24

Egyik napról a másikra nagyon csúnyán elkezdett kopogni az autó eleje. Átnéztem a futóművet és a bal felső lengőkaron lévő anyák meglazultak, mert nem volt éppen tökéletes a menet a gömbfejen, az a vackában vergődött fel-le. Leszedtem tartóstól, majd megpróbáltam szétszerelni, de ő úgy gondolta, hogy nem kíván több részre osztódni. Sikerült eltörnöm a csavart, és csak úgy tudtam levenni a régi lengőkart, hogy letörtem a szilenteket tartó füleit. Ma átfúrtam a csavart, majd kapott újat, és kisebb nehézségek árán, de sikerült a helyére rakni. TRW-t kapott, remélem "csak" ennyi volt. Igazából a gömbfejek 3 év után tökéletes állapotban vannak, sajnos ennek a menete sérült annyira, hogy tovább nem bírta. Eddig a tárnoki gömbfejes műhely nagyon jól vizsgázik nálam.