Blog

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-05-16

Történt, hogy Hevesről tartottam Kecskemétre. Jászberény után egyszer csak fordulat el, autó megáll. Próbálgattam hogy kulcs ki-be, gyújtás rá-vissza, de semmi. Egyszerűen égve maradt a kulcs ikon, injektor ikon nem gyullad fel, ergo immo hiba, ha fejre állok se fog indulni. Gyors útszéli szerelgetés, akkusaruval való játszadozás, semmi. Szétszedtem körülnéztem az immo környékén is tekintve, hogy gyújtáskapcsoló cserélve volt, így akkor kérdés, hogyan van megoldva az immo. Ez nálam úgy nézett ki, hogy a törött kulcs rá volt szigszalagozva az immo vevőjére és be volt téve a dobozkához. Oké biztos ez szállt el, mivel biztik, csatlakozók rendben voltak. Innentől az autó járóképtelensége miatt következett kis trélerezés Kecskemétre, egy kedves ismerősöm segítségével. Ezután jött a részletesebb hibakeresés. Több éjszakányi átlapozott angol-magyar fórumoldal után egy kb 10 elemből álló hibalistával álltam neki a dolognak. Első legegyszerűbb tétellel kezdve meg is lett a megállás oka. A sofőr ülés alatt lévő inercia kapcsoló valamiért azt hitte felborultam. Szóval azt megnyomingerelve pöcc-röff. Tekintve hogy azért az immot elvitettem megnézni hogy mi lehet vele, ugye a nyák kikerült a dobozból. Nekem meg sikerült ezt letestelnem a sikeres indítás után nem sokkal, szóval autó ismét áll. Ilyenkor az alfa-code lámpája sem világított már, gondolom a testelés miatt, plusz az injektoré se (Ugye gyújtáskor kivillan az alfa-code az elalszik és akkor villan fel az injektor, ilyenkor indítható). Másik immoval (ECU-val együtt jár, de erre anno nem gondoltam) se volt jó, szóval Kaposvárról jöttek fel értem, mivel fontos dolog miatt haza kellett utaznom. Mivel így alakult, így a friss felmentő sereg is rá nézett az autóra. Itt már volt rendes immo-ecu kompletten mindenestől belepróbálva. Szintén nem jó, de legalább világít az alfa-code. Itt jött a következő meglepetés. Visszatéve az eredeti alkatrészeket egy bikázás után simán indult az autó (amíg nem kapta a feszt addig semmi, amint elég lett egyből megjelent az injektor ikon, pöcc-röff). Érdekes, tekintve hogy 12,4 V körül volt végig az akkufeszültség. Viszont ugye az én hülyeségem miatt már nem világít az alfa-code visszajelző lámpája, de azóta is gond nélkül megy. Illetve egyszer volt hogy nem indult, szintén letiltott az immo (nem világító alfa-code lámpa miatt ezt onnan tudtam, hogy nem jelent meg az injektor jel). Megelégeltem vettem másik akkut (25ezer) , így az eredeti konfigban, ahogy eddig is ment jó... (Volt egy ideig, de ez a következő bejegyzés már.)

Tanulság: NE légy hülye, és ha elektronikát szerelsz MINDIG vedd le az akkusarut, akármennyire is kényelmetlennek, fölöslegesnek tartod!

>> SzervizMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2015-09-01

Féknyergek felújítása és fékbetétek cseréje. (Textar)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-09-01

Nyitott 70-es, saját kézzel gyártott, egyedi kivitelezésű. Egy egész hétvégém ráment, mire sikerült a katalizátortól eljutnom a végekig, de megérte. Brutális élmény a hangja, ahogy huhog a turbo, mikor elengedem a gázt.... hihetetlen élmény. Még van vele munka, de lassan befejezem.

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2015-08-30

Nagyon elégedetlen voltam a manuális klimával. 1szer lefagyott valamim, egyszer melegem volt a kocsiban annak ellenére, h ment a klima.
A szürkéből kiszedtem anno a digit klimapanelt, a kábelköteget és a komplett fűtésboxot egyben. Igy hát adott volt minden az átépitéshez. Egyúttal gondoltam teszt időszakra berakom a connect nav+ fejet is, igy kiszedtem az egész műszerfal párnát és úgy fogtam a klima cseréhez. Talán a kesztyűtartó komplett eltávolitásával is ment vna a dolog, de a műszerfal nélkül is több helyen varázsolnom kellett, h odaférjek :)
Tulajdonképpen +1 léptetőmotort be kell épiteni, és cserélni kell 1et, plusz a fűtésboxban is cserélni kell 1 csapóajtót na meg a teljes kábelköteget. A maradék 2 motor stekkerei a kábelkötegen cserélhetőek. Ki-ki döntse el hogy variálja a léptetőmotorokat (nyilván egy későbbi gyártású vszeg tovább fog működni).
Provizóre (mondja a szaki) összedugtam az autó inditásához szükséges motyót, és leteszteltem a digit klimát. Működik, franya. sajna nem lett 2zónás mert a 4. motort nem raktam be és nem cseréltem zsalut (képen mind2 helye látható) ugyanis ezekhez a spiátert is ki kellett vna bontani amire nem volt időm. Most.
Bekerült igy a digit klima, a connect nav+ fej és egy szinte új, telefon gombos multikormány + új plexi a km órára.

 
>> SzervizÉbenia // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-09-01

Új fék tárcsák bepakolva végre szilentek cserélve nyikorgás megszünt.:) Egy kèt apróság átnézve hibák kiderítve.

 
>> EgyébÉbenia // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-09-01

Már megint nyikorog valami kezdem unni 1 hónapja volt dokinál erre kezdibelőlről nem tudom mi lehet női felfogás tippelek. Talán egyszer kiderü mi is a hang pontos oka. Mellesleg egy hét autó nélkül maga a pokol főleg ha a kicsikém nem velem van. Mellesleg új aksi került bele és a hőn vágyott hátsó ablaktörlő motor is kicserélésre került ez idő alatt. Az összes hátsó izzó kíséretében. Bár ez nem volt olyan vicces mutatvány mit a telefon fényénél tompított izzót cserélni. Javaslom gyakorló apukáknak türelem próbára :)

 
>> Autóápolásszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2015-09-01

Bosch Aero Eco lapátokat vettem a kocsira. A Tescos lapátok semmit se érnek 2 törlés után és meguntam. Szépen és csendesen töröl. :)

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-09-01

2015. augusztus 29-én este kb 20.05 perckor, a Weisz Manfréd - Soroksári út kereszteződésében (az Obi mellett ahol kettő lámpa is van egymás után) a piros lámpánál, az előttem álló fehér, kombi Opel (a rendszámát sajnos nem tudtam megjegyezni) elkezdett hátra tolatni.
Rádudáltam, hogy ezt nem kéne, de nem tudtam hátrébb menni, mivel mögöttem is álltak. A fehér kombi Opelt ez nem nagyon zavarta... aztán jött a puffanás amikor találkozott az első lökhárítómmal. Kiugrottam a kocsiból, hogy előre menjek szólni neki, de ő ezzel a lendülettel mindkét piros lámpán keresztül elmenekült, nem értem utol.
Az eredmény a képeken látható :(

 
>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2015-09-01

Ablaktörlő lapátok terén megoszlanak a vélemények. Az első gyárilag szerelt szettem 7 évig bírta. A következő, valami francia gyártmány, alig egy évig. Következett egy Bosch Aerotwin, de nem voltam vele elégedett, mert bár szépen törölt, de a mérete nem volt az igazi, és spoiler nélkül nagyobb tempónál nem volt valami stabil. Ezért a következő alkalommal ismét egy gyári szett kapott bizalmat. Ezek már nem bírtak annyit mint az eredeti gyári szerelésű lapátok, de 4 évig ezek is szépen teljesítettek.
Mivel kezdett a gumi leszakadni róla, most ismét egy Bosch szettet választottam, ezúttal egy BOSCH 551S TWIN Spoiler személyében.
Remélem beválik...

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-08-31

Csalódottság van. Megérkeztek a tehermentesítők, mehetett a kerék az autóra. Vagyis csak mehetett volna... Hiába az ET35, a küllők hozzáérnek a Brembo féknyereghez. Ha gyári lenne a fék, nem lenne gond. De nem gyári... Így jártam. Most akkor eladó a felni.
Persze a kerekek szerelése és a tehermentesítők nem voltak ingyen...
Update: a felnik George autóján folytatják útjukat.