Blog
Elsőre egy használt kulissza lett beszerelve de sajnos az is szét volt kopva így a végső megoldás egy új gyári kulissza beszerelése volt.


Természetesen nem maradhat el a vásárlás utáni kötelező olajcsere. Bár 180.000 km.-ig szervizkönyves az autó, és úgy néz ki, hogy még benne vagyunk az utolsó csereintervallumban, de az a tuti, amit én intézek, előző tulajban, látatlanban nehezen bízok meg. Gyorsan meg is rendeltem az előírt Seléniát és a teljes szűrőszettet. Ma délelőtt meg is csináltuk, szóval üzenet a hajónaplónak: 203552 km-nél összes olaj és szűrő cseréje megtörtént. Kivéve az üzemanyagszűrőt, de már az is beszereztem. :) U.I.: a pollenszűrő tragikus állapotban volt, legszívesebben az előző tulaj párnája alá dugnám. :@


Szerencsére hosszúhétvége volt, az egyik nap kész lettek a plusz felnik, másik nap be tudtam már vásárolni és még van két napom a hétvégéből. Az autó azért látszott, hogy rendben van tartva, de azért idővel mindenhol megjelenik egy kis kosz. A belső térrel kezdtem a takarítást. Enyhe mosószeres meleg vízzel és mikroszálas kendővel elkezdtem átmosni minden felületet, amit lehetett. Természetesen a bőr üléseket is. Tényleg jó ez a mikroszálas kendő, meg is lepődtem, hogy elég hamar elsötétedett a víz, szóval cserélni kellett egyszer-kétszer. Ennek végeztével egy Turtle wax szilikonnal lefújtam és egy száraz mikroszálas kendővel jól áttöröltem. Ezek után jött a bárápolás. A beltér végeztével teljesen más volt beülni, már csak kiszállásnál volt gond, hogy bizony még a műanyag részeket át kell fújnom szilikonnal. Kb. 3 óra volt az egész folyamat, de azt mondom megérte. Lehet pár ezerért ezt megcsinálják, de ennyire alaposan biztosan nem fogja, mert van rá mondjuk 2 embernek 20-30 perce és azalatt ennyi mindent nem lehet megcsinálni alaposan.
Másnap következett a külső mosás. Két vödör, az egyikbe mosószeres meleg víz, a másikba sima víz. Szivaccsal a jól megszívott mosószeres vízzel lekezdtem lemosni és a szivacs kimosását mindig a másik sima vízben csináltam. Kimosás után jól ki kell nyomni és utána megint a mosószeres következik. Ezek után egy felni tisztítót kapott, amit ráfújsz és hagyod állni 2-4 percet, utána meg neki lehet esni szivaccsal. Hogy ne legyen foltos szintén ezzel a mikroszálas kendővel jó szárazra töröltem. A következő lépés a polír volt. Erre a T-Cut márkájú sötét zöld színű paszta lett kiválasztva még a boltban. Nedves mikroszálassal viszonylag kis felületet le kell kenni, hagyni megszáradni és utána tiszta mikroszálassal jól beledolgozni és fényesíteni. Nem kevés meló, mert itt nem egybe fújják le géppel és törlik át kézzel vagy géppel, hanem szép lassacskán haladsz. Ezek után csak a gumi ápolás volt, mert még csak ott nem csillogott. Vettem egy waxot is, ai Turtle wax extreme nano nevet kapta. Ez szórófejes, ezzel már csak a motorháztetőt és a tetejét ápoltam le. Levezetésként még azért maradt egy üvegtisztítás és végre kész. Hogy miért is érzek így, mert kb. ez a pár művelet 5 órát vett igénybe. De most is csak azt tudom mondani, hogy megérte, már csak a csillogásával is kitűnt a tömegből. Biztos lesz majd, hogy ilyen saját magam által csinálható kézi mosóba elviszem. (Tegnap voltam is PZ147-tel.) De az tuti, hogy gépi mosót nálam sose fog látni és szerintem eddig sem nagyon volt ilyen helyen.
Költséget nem tudok írni, mert előtte lévő nap vásároltam be egy nagyobb pakkot. Hogy miből mennyi fogyott azt nem tudom. A szilikon kivételével, amúgy nem sok fogyott a termékekből. Igazából itt az időt kell rászánni. Tettem fel képet előtte és utána állapotról.





Megérkeztek a 18"-os gumik. A Facebookon adtam fel hirdetést, hogy 225/40 R18-as abroncsot keresek. Meglepően gyorsan jött is egy visszautasíthatatlan ajánlat, mégpedig egy garnitúra használt, de kiváló állapotú Bridgestone Potenza RE050A 92Y képében. Szinte ajándék áron érkezett Debrecenből, GLS futárral. Folyt. köv. még a héten. :-)

Tegnap megjöttek a felnieim. Gyors fel is próbálta a Giura, mert véltem hogy méretek nem fognak egyezni, mert nem tudták megmondani a pontos paramétereket,
A lényeg hogy koppra felment! Mivel a 18" fekete kerekeket még nem vettem le egyeszer sem, aggódtam hogy a felnik nem e replikák. De nem! :)
Kikerült a középdob a rendszerből is, BOV-t is betettük, és még egy picit faragtunk a programon. És még mindig maradt tartalák ebben a motorban, ez még nem a vége!


Végre kinyitottak a boltok. Tudom túlzásba estem. Először elmentem egy nagy bevásárló központba és mivel eddig nem nagyon nézegettem, egy olyan kép tárult elém, mint egy gyermek amikor belép a játékosztályra. Hűűű, ez akciós, ez meg de jó, azta és ilyen is van? Még jó, hogy csak sima műanyag kosarat vittem magammal, mert nem fért volna bele a kaja. :) Viszont volt egy két termék, amit nem találtam, ezért kénytelen voltam elmenni egy rendes autós bevásárlós helyre. Na ez még durvább volt, azt gondoltam, hogy bemegyek mondom az eladónak, hogy mi kell, erre ilyen nagy hosszú sorok voltak mindenféle termékkel. Ez nekem új volt… Hát itt is hagytam egy kis pénzt, de azért ezek sokáig elég lesznek, nem egy alkalom egyik sem. Egyszer megvettem és úgy voltam vele, hogy egyszerűen a kis sárkány ezt megérdemli én meg örömmel csinálom. Meg hát kellett egy telefontöltő is.


Az első nap, mikor már enyém volt az autó, de még nem volt biztosításom estig, nem bírtam magammal. Tegnap elhozta a volt tulaj a második felni készletet is. A gumi majd csere lesz, mert szép állapotban van, de sajnos nagyon régi. Sokáig állhatott valami garázsban vagy pincében és hát mint lenni szokott, ilyenkor koszos lesz. Ott áll a szobában és hát olyan szép lehetne gondoltam. Na irány a zuhanyfülke, adjunk neki… Persze autóápolási termékem nem volt semmi, boltok meg zárva, de valahogy azért megoldottam. A végeredmény olyan szép lett, hogy már azon gondolkodtam, hogy felrakom a falra vagy 4 felni elvileg mindig lesz, csináljunk üvegasztalt. :) Persze azért nem kezdtem telefurkálni a falat vagy kivágni az üveget… :)


Uj vezerles a biztonsag kedveert 188.000km van benne most.uj hosszbordas szij,lengescsillapito a motorhaztetore,es ket felni gorgozes.